Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاروانی از نظامیان کشور‌های‌عربی حاشیه خلیج فارس ضد جبهه مقاومت وارد مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد در شرق رود فرات شده اند.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با آماده شدن شبه نظامیان کُرد برای بازپس گیری و تصرف دوباره مناطق از دست رفته در شرق رود فرات (جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور)، تحولات میدانی در این محور با اتفاق جدید دیگری روبه رو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع میدانی به جزئیات تحرکات جدید ائتلاف غربی به سرکردگی آمریکا در شرق رود فرات اشاره کرد و اعلام کرد: کاروانی از نظامیان کشور‌های عربی ضد جبهه مقاومت وارد مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد در شرق رود فرات شده اند.

این منبع میدانی با بیان این که آمریکایی‌ها به دنبال ماجراجویی جدید در شرق سوریه هستند، گفت: نظامیان کشور‌های عربی که حامیان تروریست‌ها هستند با همراهی خودرو‌های نظامی و زرهی ائتلاف غربی خود را به شرق رود فرات رساندند.

بیشتر بخوانید: تصاویری از خيابان‌های دمشق بعد از تجاوز نظامی ائتلاف غربی به سوريه

وی افزود: نظامیان کشور‌های عربی ضد جبهه مقاومت در این بازدید میدانی که ۵ روز قبل صورت گرفت حدود ۸ ساعت (از ساعت ۶ صبح تا ۲ ظهر) در خط تماس شبه نظامیان کُرد و تروریست‌های داعش حضور داشتند و در نهایت به عقب بازگشتند.




این منبع میدانی تصریح کرد: تحرکات جدید ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی در شرق رود فرات تحولات میدانی سوریه را پیچیده‌تر از قبل می‌کند و حضور نیرو‌های نظامی کشور‌های عربی در این محور در حالی صورت می‌گیرد که مقامات این کشور‌های عربی نقش ویژه‌ای را در ایجاد بحران سوریه ایفا کردند.

وی با بیان این که این تحرکات جدید با صحنه گردانی آمریکایی‌ها نشان از نقشه جدید است که می‌تواند درگیری‌ها را تشدید کند، افزود: حضور میدانی نظامیان کشور‌های عربی ضد جبهه مقاومت در شرق رود فرات تحت عنوان مبارزه با گروه تروریستی داعش توجیه می‌شود.

به گفته این منبع میدانی گفت: دولت‌های مرتجع عربی در تلاش هستند تا در ظاهر از عزم خود برای انجام عملیات علیه تروریست‌های داعش خبر می‌دهند و این در جالی است که سازمان رزم گروه تروریستی داعش در سوریه با محوریت جبهه مقاومت از هم فرو پاشیده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، ته‌مانده‌های تروریست‌های داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات در مساحت معدود تحت اشغال حضور دارند و تحولات به گونه‌ای نیست که نیازی بر لشکرکشی وجود داشته باشد و همه این اقدامات کشور‌های عربی ضد مقاومت برای افزایش نفوذ در سوریه صورت می‌گیرد.

این منبع میدانی با بیان این که مقامات این کشور‌ها در ۷ سال گذشته به صورت علنی و شیوه‌های مختلف از گروه‌های تروریستی در سوریه حمایت و دفاع کرده اند، افزود: این حضور میدانی برای جلوگیری از شکست کامل آنان در سوریه است، اما این اقدام هم به نتیجه‌ای نخواهید رسید.
رئیس جمهور آمریکا پیش‌تر در ماه‌های گذشته اعلام کرده بود که کشور‌های عربی ضد جبهه مقاومت باید در شمال سوریه حضور پیدا کنند و به نظر می‌رسد این حضور میدانی نظامی این کشور‌ها در راستای صحبت‌های ترامپ است.

به گفته منابع میدانی، نظامیان کشور‌های عربی ضد جبهه مقاومت مقدمات نفوذ خود را در شمال سوریه فراهم کردند و درصدد هستند یک سناریوی جدید را به ویژه در شمال شرق و شرق سوریه اجرایی کنند.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۳۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق

پایگاه نظامی عین‌الاسد در غرب عراق که محل استقرار شماری از نظامیان اشغالگر آمریکایی در این کشور است، امروز مورد حمله پهپادی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پایگاه نظامی عین‌الاسد در غرب عراق که محل استقرار شماری از نظامیان اشغالگر آمریکایی در این کشور است، امروز مورد حمله پهپادی قرار گرفت و یک مقام آمریکایی در این باره به خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد که پایگاه مذکور مورد حمله پهپادی قرار گرفته است.

این حمله تنها ساعاتی پس از آن صورت گرفت که گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد نیروهای مسلح آن‌ها، حملات علیه نیروهای آمریکایی را از سر خواهند گرفت.

این گروه مقاومت عراقی تصریح کرد: به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج نظامیان آمریکایی (از عراق) در سفر (اخیر) «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق به واشنگتن، حملات را از سر می‌گیریم.

دو روز پیش سازمان «الحشدالشعبی» عراق از حمله به پایگاه نظامی «کالسو» واقع در استان «الانبار» خبر داده بود.

«علا الناشی» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تاکید کرد: همزمان با حضور هیأت عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در واشنگتن، آمریکا حمله‌ای متجاوزانه علیه پایگاه‌های وابسته به نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی در استان بابل انجام می‌دهد.

السودانی نخست وزیر عراق به تازگی به واشنگتن سفر و درمورد زمان پایان مأموریت نظامیان آمریکایی در این کشور گفت‌وگو کرد.

الناشی تاکید کرد: تجاوز آمریکا وقاحت و بی مسؤولیتی علیه نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی عراق به شمار می‌رود.

وی از دولت عراق خواست که به منظور حفظ کرامت عراقی‌ها، علیه مسؤولان آمریکایی در شورای امنیت شکایت کند.

منبع: ایرنا کد خبر 746999

دیگر خبرها

  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • حضور مهمانان جبهه مقاومت در اجلاس پیرغلامان حسینی کرمان
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • عضو «پنهان» النقب؛ واکاوی همکاری نظامی- امنیتی اردن و صهیونیسم
  • رئیسی به بشار اسد تبریک گفت
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر