Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@05:31:01 GMT

قرارداد خرید اس 400 از روسیه قابل لغو نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۳۷۸۶

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در دیدار با مایک پمپئو همتای آمریکایی خود بر نهایی بودن قرارداد خرید سامانه های دفاع موشکی اس 400 از روسیه تاکید کرد.
وی با بیان اینکه قرارداد جاری میان آنکارا و مسکو نهایی شده و ترکیه امکان لغو آن را ندارد، افزود: اما ما تجهیزات دفاعی دیگری نیز لازم داریم که می توانیم از متحدانمان خریداری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چاووش اوغلو در حالی خرید اس 400 از روسیه را غیر قابل بازگشت می داند که این خرید نظامی آنکارا عصبانیت ایالات متحده و دیگر هم پیمانان این کشور در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را در پی داشته است.
به گزارش ایرنا، ترکیه با قطع امید از تامین نیاز به سامانه های موشکی دفاعی خود از سوی همپیمانان خود در ناتو و به ویژه آمریکا، اواخر سال گذشته میلادی قرارداد رسمی خرید سامانه موشکی اس 400 از روسیه را امضا کرد.
براساس این توافق، در مجموع دو سامانه موشکی به آنکارا تحویل داده می شود که اولین سامانه اس 400 در اواخر سال 2019 وارد ترکیه شده و کنترل این سامانه های خریداری شده در اختیار نیروهای مسلح این کشور قرار خواهد گرفت.
رسانه های ترکیه اوایل سال جاری میلادی از نگرانی آمریکایی ها نسبت به خرید موشک اس 400 روسی توسط دولت آنکارا خبر دادند.
ترکیه که از سال 1952 عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) است، از سامانه های پدافند هوایی این سازمان برای پوشش هوایی استفاده می کرد، اما با خروج جنگ افزارهای دفاع هوایی پاتریوت آمریکا و آلمان از ترکیه در سال 2015، آنکارا خرید سامانه های پدافند موشکی اس 400 را در اولویت قرار داد.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز پیشتر گفت که کشورش به زودی سامانه های دفاع موشکی اس 400 خریداری شده را از روسیه تحویل خواهد گرفت.
اردوغان به نیاز کشورش به سامانه های دفاع موشکی اشاره کرد و افزود: ترکیه به اندازه شراکت و همکاری با اروپا و آمریکا به همکاری با دیگر کشورها نیز نیاز دارد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۳۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مردم ترکیه از پاسخ موشکی ایران به رژیم اسرائیل

گروهی از مردم و جمعی از احزاب ترکیه با حضور در مقابل کنسولگری ایران، حمایت خود را از پاسخ موشکی کشورمان به رژیم صهیونیستی اعلام کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روز یکشنبه مردم ترکیه با حضور در مقابل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران از علمیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی با اهدای گل تقدیر کردند.

در این اجتماع که با حضور تعداد زیادی از مردم، گروه ها و احزاب برگزار شد، برخی از سخنرانان با محکومیت رژیم صهیونیستی، مشارکت کشورهای غربی بخصوص آمریکا را در تجاوزات و نسل کشی آن رژیم، مصداق جنایت علیه بشریت دانستند.

در این اجتماع، سخنرانان فاجعه غزه را نه کشتار انسان‌ها بلکه قتل عام انسانیت دانسته و تصریح کردند: دولت های غربی با حمایت از صهیونیست ها از نسل کشی رژیم صهیونیستی اسرائیل در غزه حمایت می کنند. اکنون شاهد دوگانگی در رفتار غرب و برخی نهادهای بین‌المللی به مقوله حقوق بشر هستیم. امروز اگر دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی ساکتند، مردم و جوانانی که وجدان پاک دارند، صدای مظلومیت مردم فلسطین‌اند.

سخنرانان در این اجتماع حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، را مغایر با کلیه مقررات بین‌المللی مبنی بر مصونیت اماکن دیپلماتیک دانسته و آن را برخاسته از خوی تجاوزگر و ماهیت تروریستی این رژیم خواندند که ابایی از کشتار و جنایت ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی
  • نگرانی اینترنشنال از تحویل سامانه اس۴۰۰ روسیه به ایران | این سامانه چه توانایی دارد؟
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • حمایت مردم ترکیه از پاسخ موشکی ایران به رژیم اسرائیل
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • پاسخ ترکیه به گستاخی وزیر خارجه صهیونیستی درخصوص استقبال آنکارا از هنیه
  • راه‌حل اردوغان در برابر اسرائیل چیست؟
  • آیا آنکارا واسطه جدید میان حماس و اسرائیل خواهد بود؟
  • خروجی‌های استقلال مشخص شدند! | اگر نکو بماند این‌ها می‌روند
  • تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد!