Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور طی پیامی رویداد‌هایی مانند همایش ملی «ژئوماتیک و مهندسی فناوری اطلاعات مکانی» را فرصت ارزشمندی برای نزدیکی و هم‌افزایی بیشتر بین متخصصان اطلاعات مکانی دانست.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رئیس جمهور طی پیامی رویداد‌هایی مانند همایش ملی «ژئوماتیک و مهندسی فناوری اطلاعات مکانی» را فرصت ارزشمندی برای نزدیکی و هم‌افزایی بیشتر بین متخصصان اطلاعات مکانی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

متن پیام حجت‌الاسلام حسن روحانی به مناسبت بیست و پنجمین همایش و نمایشگاه ملی ژنوماتیک و سومین همایش ملی فناوری اطلاعات مکانی به این شرح است:

اطلاعات مکانی چه در قالب‌های سنتی و ابتدایی خود و چه امروز که بر بستر فناوری‌های پیشرفته گردآوری، تحلیل و ارایه می‌شود، منشأ آثار و خدمات ارزشمندی برای بشر بوده است. حمل و نقل و راهداری، دریانوردی، تجارت و بازرگانی، اکتشاف و بهره‌برداری از معادن و مدیریت منابع طبیعی، همگی حوزه‌های اقتصادی کلیدی هستند که توسعه آن‌ها بدون برخورداری از اطلاعات مکانی قابل اعتماد و به هنگام، غیرممکن یا دشوار بوده است.

 

در دهه‌های اخیر، کاربرد این فناوری، از سطوح عملیاتی و برنامه‌ریزی پروژه‌های فراتر رفته و به عنوان یکی از زیربنا‌های کلیدی برنامه‌های طولانی مدت، میان‌مدت و طرح‌های آمایش ملی سرزمین، در تصمیمات مدیریتی کلان نقش‌آفرینی و خدمات‌رسانی کرده است.

 

رویداد‌هایی مانند «همایش ملی ژئوماتیک و مهندسی فناوری اطلاعات مکانی» فرصت ارزشمندی برای نزدیکی و هم‌افزایی بیشتر بین متخصصان اطلاعات مکانی و متخصصان سایر حوزه‌ها است تا با دغدغه واحد و تخصص‌های متنوع، نسبت به حل مسایل مهمی مانند مدیریت منابع آب، توزیع متوازن جمعیت، آمایش سرزمین، ترافیک و آلودگی هوا و... چاره‌اندیشی نمایند.

 

اینجانب از سازمان نقشه‌برداری کشور و دست‌اندرکاران برگزاری این همایش تشکر کرده و توفیق همگان را در خدمت به کشور و ایجاد زندگی بهتر برای ملت ایران، از خداوند متعال خواهانم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رئیس جمهور سازمان نقشه برداری کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۳۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  در مراسم افتتاح پروژه‌های برق منطقه‌ای استان سمنان در شهرستان میامی گفت: از مجموع این روستاهای متصل به اینترنت پرسرعت، چهار روستا در دولت سیزدهم از این خدمت بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: یکی از دلایل اتصال دیرهنگام روستاها به شبکه ملی ارتباطات و برخورداری از اینترنت پرسرعت، نبود زیرساخت مناسب مانند برق است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توسعه زیرساخت‌های انرژی و ارتباطی هستیم تا مردم بتوانند بدون محدودیت در جهش تولید مشارکت داشته باشند.

برگزاری نشست با موضوع تبیین دستاوردهای نظام و اقدامات دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان سمنان از دیگر برنامه‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان میامی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • بیش از هفت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟
  • مسجد فاطمه که در تخریب بقیع از بین رفت چه مکانی بود؟
  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم
  • معرفی کسب‌وکارها در رویداد «معرکه» نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود
  • «معرکه» محلی برای معرفی کسب و کار‌ها در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • برنامه های حوزه دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳