Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اعظم احمدی شادمهر صبح چهارشنبه در مراسم نمادین آغاز سومین سال اجرای طرح کشوری غربالگری شنوایی کودکان پیش دبستانی اظهار کرد: یکی از اهداف بهزیستی کاهش معلولیت ها از طرق مختلف است.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: این مهم با مشاوره ژنتیک، آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها و غربالگری شنوایی و بینایی صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی شادمهر با اشاره به غربالگری شنوایی در خراسان جنوبی ادامه داد: غربالگری در دو سطح غربالگری کودکان در بدو تولد و غربالگری کودکان سه تا پنج سال انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در غربالگری شنوایی بدو تولد اگر نوزاد مشکلی داشت، تحت مداخلات درمانی قرار می گیرد، افزود: به علت عفونت های مکرر در دوران نوزادی و یا عدم غربالگری در بدو تولد کودکان سه تا پنج سال نیز از نظر شنوایی مورد بررسی قرار می گیرند.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی گفت: غربالگری شنوایی کودکان سه تا پنج سال در سال ۹۴ در ۱۳ استان انجام و در سال ۹۵ نتایج طرح و اثر بخشی آن  مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

احمدی شادمهر با اشاره به اینکه در سال ۹۶ این طرح  در ۵۱ درصد مهد کودک های شهر بیرجند انجام و ۳۶۲ کودک وارد مرحله تشخیص تخصصی شدند، اظهار کرد: امسال این طرح را در قائن، آرین شهر و نیمبلوک اجرا می شود.

وی بیان کرد: همچنین طرح غربالگری شنوایی کودکان سه تا پنج سال در سال جاری در مهد کودک های حاشیه شهر و روستا مهد های استان به صورت رایگان انجام می شود.

کد خبر 4464626

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی خراسان جنوبی بیرجند طرح غربالگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۳۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه

رضا تحویلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دولت طرح‌های تشویقی خوبی را برای زوج‌ها در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته است، اظهار کرد: یکی از این طرح‌ها، زیر پوشش بیمه‌ای قرار دادن کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری طرح پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان توسط بیمه سلامت اجرا شده و خدمات و هزینه‌های درمانی ارائه شده به این کودکان در تمام مراکز دولتی رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: طرح رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان تا سن هفت سالگی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هیأت دولت تصویب و پایان سال گذشته به بیمه‌های پایه ابلاغ شد.

تحویلیان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه خدمات سرپایی و بستری برای این کودکان را در مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت می‌کند.

کد خبر 6088321

دیگر خبرها

  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • اجرای طرح رایگان پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن در کرمانشاه
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود