Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@22:07:35 GMT

ایران، میزبان سیزدهمین اجلاس جهانی تعاون از ۴ قاره

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۴۰۴۶

ایران، میزبان سیزدهمین اجلاس جهانی تعاون از ۴ قاره

به گزارش خبرنگار مهر، اتاق تعاون ایران برای اولین بار، موفق به دریافت میزبانی اجلاس منطقه‌ای تعاون در بخش آسیا و اقیانوسیه شده است. این دوره، سیزدهمین دوره اجلاس منطقه ای آسیا و اقیانوسیه بوده که از ۵ تا ۹ آذرماه (۲۶ تا ۳۰ نوامبر) در تهران برگزار می‌شود که نمایندگانی از بخش های مختلف و مهم تعاونی ها از کشورهای آسیا و اقیانوسیه در این اجلاس حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، تاکنون بیش از ۱۵۰ شرکت از ۳۰ کشور و چهار منطقه آسیا-اقیانوسیه، آفریقا، آمریکا و اروپا در این اجلاس حضور خواهند داشت.

با توجه به اینکه اتحادیه بین المللی تعاون (ICA ) در منطقه آسیا و اقیانوسیه، قوی‌ترین مرجع تعاون منطقه‌ای از نظر حجم مبادلات تجاری در جهان به شمار می رود و به دلیل ارتباطی که این بخش با سازمان ملل در زیرشاخه برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP) و سازمان جهانی کار دارد، برگزاری آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

افزایش رشد و توسعه تعاونی‌ها و کمک به صادرات غیرنفتی کشور، گسترش تجارت بین تعاونی ها، توسعه بازرگانی، فرصت‌های تجاری جدید، برقراری ارتباط و انسجام بین تعاونی ها، افزایش تبلیغات برای بخش تعاون، دستیابی به جدیدترین فناوری‌ها و خلاقیت‌های حرفه ای و کسب اطلاعات در خصوص محصولات عرضه کنندگان تعاونی های سراسر کشور، از جمله اهداف برگزاری این اجلاس به شمار می رود.

اتحادیه بین المللی تعاون در مجله جهانی تعاونی، به صورت سالانه فهرست بزرگترین شرکت های تعاونی در جهان را منتشر می کند و اثرات اقتصادی شرکت های تعاونی در سراسر جهان را نشان می دهد؛ به نحوی که آخرین گزارش از گردش مالی تعاونی ها در جهان، حاکی از میزان ۲.۱ تریلیون دلاری گردش مالی جهانی برای ۳۰۰ تعاونی برتر دنیا است.

بر اساس این گزارش، شرکت های تعاونی برای ۲۸۰ میلیون نفر در سراسر جهان به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی کردند که ۱۰ درصد از کل جمعیت شاغل را تشکیل می دهد.

کد خبر 4464640 محمد جندقی

منبع: مهر

کلیدواژه: آسیا اقیانوسیه تعاونی مبادلات تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۴۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۲۰ کشور آفریقایی در اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا

مدیر کل دفتر آفریقا سازمان توسعه تجارت ایران ضمن تاکید بر آغاز فصل جدیدی از تعاملات تجاری بین ایران با قاره آفریقا، از حضور ۲۰ کشور آفریقایی در اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا خبر داد.

لیلا باغبان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بیشترین میزان تجارت خارجی بین ایران و آفریقا در سال ۱۴۰۱ اتفاق افتاد، گفت: تجارت خارجی با آفریقا به حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید؛ اما این عدد در مقایسه با تجارت کشورهای دیگر با قاره آفریقا قابل توجه نیست از این‌رو سازمان توسعه تجارت ایران برای تصاحب سهم بیشتر از بازار این قاره برنامه‌ریزی‌هایی را در نظر گرفته است.

به گفته این مقام مسئول آمار تجارت با آفریقا بیشتر از عددهای اعلامی است، اما به دلیل محدودیت‌های ناشی از اعمال تحریم‌ها، صادرات مستقیم به این کشورها نداریم و محصولات ایرانی از طریق کشور دوم مانند امارات، ترکیه، قطر و عمان به کشورها صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه باید فصل تازه‌ای از تعاملات تجاری با آفریقا باز شود، تصریح کرد: تجار چندان با ظرفیت‌های تجاری قاره آفریقا آشنا نیستند، هرچند برخی شرکت‌های ایرانی سال‌های سال است که در آنجا فعالیت دارند. اما ارقام تجار با کشورهای آفریقایی باتوجه به ظرفیت‌های تجاری ایران قابل قبول نیست و ظرفیت تجاری ایران قابلیت رشد چندین برابری را دارد. به بیان دیگر پتانسیل‌های دوجانبه و چند جانبه‌ای تجاری بین ایران و کشورهای آفریقایی وجود دارد.

مدیر کل دفتر آفریقا سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه در سال‌های اخیر شناخت بهتری از فرصت‌های قاره آفریقا ایجاد شده، افزود: هیئت‌های تجاری آفریقایی رفت‌وآمدهای خود را به ایران افزایش داده‌اند. در ایران اکسپو ۲۰۲۳ از ۱۷ کشور آفریقایی هیئت تجاری داشتیم و به نظر می‌رسد که در سال جاری این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد.

به گفته این مقام مسئول؛ همزمان با اکسپو ۲۰۲۴ رویداد اجلاس همکاری‌های ایران و آفریقا برگزار خواهد شد که در این اجلاس از مقامات آفریقایی برای شرکت در این رویداد دعوت شده است. 

وی با اشاره به دعوت از وزرای اقتصادی و تجاری آفریقایی در این همایش، گفت: تفاهم‌نامه‌های خوبی فی مابین ایران و کشورهای آفریقایی امضا خواهد شد و هم‌زمانی این همایش با ایران اکسپو شناخت آنها را از ظرفیت‌های ایران افزایش خواهد داد و این موضوع توسعه سریع‌تری به روابط تجاری ایران با این کشورهاخواهد داد و آن را تسهیل کند. 

باغبان استقبال از اجلاس ایران و آفریقا را قابل قبول توصیف کرد و گفت: بیش از ۲۰ کشور آفریقایی در این اجلاس حضور پیدا خواهند کرد و به نظر می‌رسد که تعداد شرکت‌کنندگان از قاره آفریقا در اکسپو ۲۰۲۴ افزایش پیدا خواهند کرد. 

وی ادامه داد: برنامه‌های اولیه اجلاس مشخص شده این برنامه‌ها از جنس دیدار با مقامات و مذاکره با تجار و شرکت‌های بزرگ و توانمند است همچنین بازدیدها و تورهای صنعتی نیز پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • انتقاد چین از تاثیرات منفی گسترش «آکوس» بر صلح و ثبات منطقه
  • حضور ۲۰ کشور آفریقایی در اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟ | اینفوگرافیک
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ میزبان جام جهانی حریف ایران در نیمه نهایی شد
  • اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)
  • عراق حذف شد؛ صعود میزبان به نیمه نهایی جام ملت های فوتسال با بردی نفس گیر
  • صعود میزبان به نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال با بردی نفس‌گیر
  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است