Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، انفجار انتحاری روز 3 شنبه شهر کابل در افغانستان منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از شهروندان این کشور شد،‌  عملیات تروریستی که در ایام میلاد با برکت رسول خدا رخ داد و بار دیگر موجی از خشم و محکومیت را نسبت به اعمال وحشیانه تروریست‌ها و حامیان آنها بلند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران طی بیانیه‌ای این حمله وحشیانه را محکوم و خواستار رسیدگی به آن شد.

"بسم الله الرحمن الرحیم"

به ملت بزرگ افغانستان

انا لله و انا الیه راجعون:

برادران و خواهران افغانستانی؛

در این ایام که می‌بایست همگی به برکت میلاد با سعادت خاتم الانبیا، حضرت محمد(ص)، شادکام باشیم حادثه تلخ تروریستی در کابل بار دیگر کاممان را تلخ ساخت. فاجعه آنجا سیاه‌تر می‌شود که مراسم جشن سرور میلاد فرخنده نبی‌اکرم، تبدیل به قتلگاه برادران مسلمان ما می‌شود.

آری، این حوادث خونین و غم‌بار در آن سرزمین زیبا و افسونگر بارها تکرار شده است، اما باید بگوییم: هر بار شنیدن خبری که حکایت از ریخته‌ شدن خون عزیزان افغانستانی ما دارد، جان ما را می‌کاهد.

بزرگ شدن چندین نسل از کودکان افغانستان با حس ترس و تشویش حاصل از خشونت تفرقه پراکنان، آن هم به اسم دین رحمت پیامبر مهربانی‌ها، حقیقتی است فراتر از هر همدردی اما چه گوییم که جز این نمی‌توانیم و در این جایگاه صرفا به یادآوری شعری از برادر افغانستانی خود، محمدکاظم کاظمی، اکتفا می‌کنیم:

سازی بزن که دیر زمانی است نغمه‌ها
در دستگاه ما و تو شیون درست شد
دستی بده که گرچه به دنیا امید نیست
شاید پلی برای رسیدن‌، درست شد

به امید آنکه روزی افغانستان بزرگ، عاری از دخالت بیگانگان و افراطیون در سایه‌سار دین رحمت سرای امنی برای مردم پاک سیرت خویش شود.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران

انتهای پیام/

واکنش‌ها به عملیات تروریستی کابل در افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمله تروریستی اخبار دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۴۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه برای افغانستان تصریح کرد برگزاری نشست‌های بین‌المللی درباره افغانستان باید در هماهنگی با طالبان باشد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان در دیدار با «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان تصریح کرد هر نشستی که در مورد افغانستان برگزار می‌شود باید با هماهنگی و توافق کابل باشد.

کابلوف با اظهار اینکه سازمان ملل برای برگزاری دور سوم نشست دوحه باید موافقت کابل را داشته باشد، تأکید کرد درغیراین‌صورت این نشست‌ها نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

وی همچنین تصریح کرد دولت‌‎های جهان باید به جای استفاده از سازوکارهای تماس چندجانبه، روابط خود را با افغانستان از طریق سازوکارهای دوجانبه حفظ کنند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، کابلوف تأکید کرد آمریکا باید دارایی‌های مسدود شده افغانستان را آزاد کند، به تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی نظام بانکی این کشور پایان دهد و به مسئولیت‌های خود را در رابطه به بازسازی افغانستان عمل کند.

نماینده ویژه پوتین همچنین ابراز امیدواری کرد متقی در سال جاری میلادی به مسکو سفر کند.

متقی نیز در این دیدار از موضع حمایتی روسیه در نشست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی قدردانی کرد و بر تقویت بیشتر روابط سیاسی و تجاری دو کشور تأکید کرد.

وزیر خارجه طالبان گفت: روابط افغانستان با کشورهای منطقه رو به رشد است و در حال حاضر افغانستان با تمام کشورهای همسایه منطقه سفارتخانه‌های فعال دارد.

روسیه:حذف طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه را بررسی می‌کنیمروسیه: مشکلات افغانستان باید با همکاری کشورهای منطقه حل شود

وی همچنین تأکید کرد واقعیت‌های زمینی کنونی افغانستان باید درک شود و شرایطی در افغانستان وجود ندارد که نیاز به تعیین نماینده ویژه توسط سازمان ملل داشته باشد.

متقی تصریح کرد افغانستان مشغول گفتگو با سازمان ملل است و پس از شفاف‌سازی کافی در مورد دستورکار و ترکیب نشست آینده دوحه موضع خود را برای حضور در آن نشست اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • ورود هیات قزاقستان به کابل
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • بازگشت اتباع افغانستانی به کشور خود + فیلم
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار