Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: سوال ما از گروه علوم سیاسی دانشگاه این است که چرا برای مطرح کردن آخوندی از آبروی دانشگاه استفاده می‌کنند؟ ابوالفضل عباسی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو به حضور عباس آخوندی، وزیر مستعفی راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: آقای آخوندی برای حضور در همایش گرامیداشت خواجه نظام الملک توسی به دانشگاه فردوسی مشهد دعوت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  عباسی به محتوای این همایش اشاره کرد و گفت: خواجه نظام الملک در ادبیات سیاسی خود به بی بندوباری عقیدتی و سیاسی معروف بوده است که آن را می‌توان شبیه به لیبرالیسم سیاسی دانست.
مسئول بسیج سیاسی دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه ما دیشب باخبر شدیم آقای آخوندی به عنوان سخنران ویژه در افتتاحیه این همایش دعوت شده است، ادامه داد: علت انتخاب وی این است که تعدادی از استادان گروه علوم سیاسی دانشگاه طرفدار سید جواد طباطبایی، استاد سابق علوم سیاسی دانشگاه تهران هستند و تفکر ایشان نسبتی با تفکر انقلابی ندارد.
وی با بیان اینکه تفکر سیدجواد طباطبایی نسبتی با تفکر انقلابی ندارد، افزود: آنچه در اظهارنظر‌های وی دیده می‌شود، بزرگ نمایی شاخص‌های ایرانی و بومی است تا تقابلی با اسلامیت ایران ایجاد کنند.
عباسی با اشاره به اینکه برخی استادان دانشگاه فردوسی طرفداری از تفکر لیبرالی ایشان را افتخار خود می‌دانند، افزود: آقای آخوندی هم در دوره وزارت خود خدمات زیادی به آقای سیدجواد طباطبایی داده و هم از پول بیت المال برای ایشان هزینه کرده تا تفکر آقای طباطبایی گسترش یابد و به همین دلیل هم آقای آخوندی برای این همایش انتخاب شده است.
وی با تأکید بر اینکه بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی با برگزاری این نوع همایش‌ها مخالفت دارد، تصریح کرد: انتخاب آقای آخوندی را بعد از سه بار استیضاح و در نهایت استعفای وی از وزارت راه و شهرسازی و خسارت‌هایی که برای کشور ایجاد کرد و از طرف دیگر اگر این همایش علمی است، آقای آخوندی اینجا چه نقشی دارد؟ ایشان که نه از نظر علمی و نه از نظر اجرایی هیچ نقطه مثبتی در کارنامه سراسر سیاه خود ندارد، چرا به این همایش دعوت شده است؟
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: سوال دیگر ما این است که چرا مجوز دعوت از ایشان اعلام نمی‌شود و چرا گروه علوم سیاسی از آبرو و شأن جامعه دانشگاهی استفاده می‌کند تا این چهره‌های سیاسی را مطرح کنند.
وی با اشاره به حضور دانشجویان معترض در همایش ادامه داد: این دانشجویان تعدادی پلاکارد را بدون ایجاد تشنج و در اعتراض به حضور آقای آخوندی در این مراسم و همچنین نقد تفکر لیبرالی وی در دست داشتند تا از شأن جامعه دانشگاهی دفاع کنند.
عباسی گفت: همچنین از دیشب که دانشجویان از حضور احتمالی آقای آخوندی در مراسم مطلع شدند، به صورت خودجوش نشریه‌ای درباره اقدامات ایشان منتشر و در همایش بین دانشجویان منتشر کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فردوسی مشهد عباس آخوندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۴۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانی رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیسی با بی حجابی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه ایران نوشت:

یکی از موضوعاتی که در چند روز اخیر به تیتر برخی رسانه‌های داخلی تبدیل شد، مسأله مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی بود. بویژه پس از آنکه در پی انتشار تصاویری از برخورد نیروهای پلیس امنیت اخلاقی با هنجارشکنان، مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به صورت غیرمستقیم خبر داد که رهبر انقلاب دراین‌باره به برخی مسئولان تذکر دادند. این نقل قول بهانه‌ای شد تا یک جریان سیاسی خاص، رسانه‌های وابسته به خود را علیه قوای سه‌گانه و فراجا بسیج کند.

این درحالی است که رئیس‌جمهور در آخرین نشست هیأت دولت و حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا در اظهاراتی مشابه تأکید داشتند که برخورد با بی‌حجابی و هنجارشکنی‌های سازمان‌یافته در جامعه، تصمیم مشترک قوا بوده و پلیس نیز وظایف مربوط به خود را در اجرای این تصمیم برعهده دارد، ضمن اینکه باید حقوق مردم رعایت شود.

در چنین شرایطی، یک جریان خاص سیاسی که به دنبال بازنمایی اختلاف میان قوا در موضوع حجاب است، تلاش کرد سخنان رئیس قوه قضائیه را به عنوان تقابل با رئیس‌جمهور بازنمایی کند. عجله این جریان و رسانه‌های آن در اختلاف‌افکنی به حدی بود که در تیترهای رسانه‌های خود، تحریف‌های مشخصی انجام داد. به عنوان نمونه، تاریخی را که رئیس قوه قضائیه به عنوان جلسات تصمیم‌گیری درباره موضوع حجاب بیان کرده بود، یک سال عقب برد.

به نظر می‌رسد هدف این تلاش‌های سیاسی و رسانه‌ای از القای اختلاف میان قوا، تلاش برای احیای پایگاه سیاسی و اجتماعی از دست رفته ‌این جریان باشد.

۲۷۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898895

دیگر خبرها

  • عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی حجابی
  • عصبانی رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیسی با بی حجابی
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • همایش بزرگ هفته عقیدتی سیاسی در لارستان برگزار می‌شود
  • باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • فعالیت‌های تحقیقاتی و استنادی مبنای ارتقاء رتبه استادان است
  • حق‌التدریس اضافه بر ساعات سازمانی موظف به استادان پرداخت نمی‌شود 
  • لزوم عضویت استادان کارگروه جغرافیا در کمیته‌های ارتقای اساتید/ محور‌های ۱۰ گانه خروج از ساختار معیوب جغرافیا