Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از علمای شبه قاره هند به همت دفتر آیت الله جوادی آملی، با فعالیت های بنیاد اسراء آشنا شدند و از دغدغه های شان در حوزه هایی همچون رشد وهابیت در منطقه و تشیع انگلیسی سخن گفتند.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: به همت دفتر مرجعیت آیت الله جوادی آملی، جمعی از علمای شیعه شبه قاره هند در دفتر این مرجع تقلید برای آشنایی طرفین با فعالیت های علمی، حجت الاسلام «سید مهدی طباطبایی»، معاون بین‌الملل و امور فرهنگی دفتر آیت‌الله جوادی آملی و حجت الاسلام «مرتضی جوادی آملی»، رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء دیدار و گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام طباطبایی طی سخنان کوتاهی گفت: این جلسه سبب شد تا با هم در مورد برنامه‌های بین‌الملل دفترِ آیت الله جوادی آملی همفکری داشته باشیم. همه شما با دفتر آشنا هستید و جنبه‌های مختلفِ علمیِ آیت‌الله جوادی‌آملی را هم می شناسید. ایشان ذخیره بسیار گران‌قیمتی هستند از جهتِ علمی، فقهی، فلسفی، تفسیری، تاریخی، کلامی، عرفان و شخصیتِ بی‌نظیری که نه فقط دنیای  اسلام بلکه بشریت باید از وجود ایشان استفاده و بهره‌برداری کنند.

 

وی افزود: ما برنامه‌های بین‌المللِ دفتر و موسسه اِسراء را بر این پایه گذاشتیم که با نخبگان، با خواص، با دانشگاهیان، با مجموعه‌های علمیِ سراسر دنیا مرتبط شویم و برای نشرِ اندیشه نابِ شیعی در زمینه‌های مختلفِ فکری این ارتباط را برقرار کنیم، در واقع آیت‌الله جوادی‌آملی سمبلِ راستینی برای اندیشه‌های نابِ شیعی تلقی می‌شود و نشرِ اندیشه‌های معظم له یعنی نشرِ اندیشه‌های نابِ شیعی. به همین عنوان این جلسه درواقع جلسه مقدماتی است که در محدوده شبه قاره و کشورهای شبه قاره برای تبلیغ و نشر هر چه بیشتر و بهترِ افکار و اندیشه‌های علامه جوادی آملی هم‌اندیشی کنیم.

 

طباطبایی تصریح کرد: در این راستا از نظرات حاضران استفاده می کنیم و  یک کمیته و کارگروه را تشکیل می دهیم تا برآیندِ این جلسه در آن کارگروه باشد و مرتب جلساتِ شبه قاره را براساس نظرات این کارگروه پیگیری و ارتباط آن را با اساتید و بزرگانِ شبه قاره بیشتر برقرار می کنیم.

 

 

 

در ادامه این مراسم علمای کشورهای مختلف شبه قاره هند وضعیت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشورهای خود را شرح دادند و به نکاتی در مورد ترجمه زندگی و آثار و معرفی استاد به زبان های مختلف به ویژه اردو تأکید داشتند.

 

 از دیگر نکات مورد نظر این علما، وجود گروه های تبلیغی وهابی ها و خصوصا سعودی ها در منطقه بود. وجود تشیع انگلیسی در منطقه هم مورد اشاره این علما قرار گرفت؛ نبود منابع مالی علمای شیعه از نکته های تأمل برانگیز مورد بحث در این جلسه بود. برخی از علما هم نقطه نظرات خود را به صورت مکتوب به دفتر ارائه دادند.

 

در ادامه این مراسم حجت الاسلام جوادی آملی، فرزند آیت الله جوادی آملی و رئیس بنیاد علوم وحیانی اسراء به ارائه سخن پرداخت و گفت: هدفِ این نشست این است که این فضلاء و علما و روحانیونی که سال‌ها تلاش دارند و مجاهدتِ علمی داشتند و خستگیِ هجرت و هجران را پذیرفتند و به کارِ علمی راه یافتند، یک وحدتی را در یک سطح برتر ایجاد کنند که بتواند کارِ موثرتری را برای جامعه دینی به همراه داشته باشد. اما شما در قم زندگی می‌کنید و زندگیِ علمی را، بزرگان و مراجع را بررسی و رصد می‌کنید و می‌بینید که چه سلوکی و روشی در زندگیِ علمیِ آنها وجود دارد.

 

 

وی ادامه داد: ایران بعد از انقلاب میدانِ تجربه است و به تعبیر استاد که از نهج‌البلاغه علوی آموختند، مُستثار است نسبت به همه علوم و این تجربه باید برای همه کشورها مفید و سودمند باشد، بنا نیست که در هر یک از کشورها دوباره ما از نقطه آغاز این حرکت‌ها را داشته باشیم.

 

حجت الاسلام جوادی آملی خاطرنشان کرد: در فرمایشاتِ برخی از دوستان و اساتید بود که بالاخره این تشتت آراء و اختلافی که در بین نظراتِ علما وجود دارد، چالشی را برای جامعه ایجاد می‌کند و این به جهت آن است که ما در دورانِ جوانتر حوزه تجربه با هم زیستن را، یعنی زیستِ عالمانه را در خودمان ایجاد نکردیم و این اختلاف که متاسفانه همواره در حدِ آسیب است و نه تنها در فضای روحانیت این آسیب ایجاد می‌شود بلکه تسری پیدا می کند و کلِ جامعه ما نسبت به آن موثر است و درگیر می‌شود، باید در یک رویکردِ مناسبِ وحدت‌گرایانه، مساله بیشتر مورد بررسی واقع شود.

 

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته وحدت ارومیه حسن روحانی وحدت آذربایجان غربی ارزانی بیرجند همایش برادری سفر استانی استان همدان دفتر شبه قاره آیت الله جوادی آملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۴۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • آیت الله جوادی آملی: بهشت و جهنم محصول کار ما در همین دنیاست
  • اجرای ۷۰۰ برنامه توسط سپاه روح الله
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور و بروز دارد
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور رو بروز دارد
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • کارگران به دیدار رهبر انقلاب می‌روند
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • نخستین نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه
  • نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه