Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از بهار برخوردار مولف کتاب «ردیف پیانو استاد مرتضی محجوبی» به خاطر انتشار این کتاب به عنوان اولین و تنها کتاب از ردیف پیانو استاد محجوبی به خط نت بین المللی، تقدیر شد. ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، در مراسمی که دوشنبه 28 آبان با هدف ثبت پیانو نوازی ایرانی به شیوه استاد جواد معروفی در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور برگزار گردید، ابتدا استاد فریبا جواهری از شاگردان برجسته استاد جواد معروفی به اجرای قطعه ای در مایه بیات اصفهان پرداختند و سپس بهار برخوردار بخشی از ردیف پیانو استاد مرتضی محجوبی در دستگاه راست پنجگاه را اجرا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که با حضور مدیران، داوران و کارشناسان کمیته ثبت میراث فرهنگی ناملموس برگزار شد از کتاب ردیف خانم برخوردار به عنوان گنجینه ای ارزشمند که ردیف پیانو استاد محجوبی را بعد از دهه ها بصورت مجموعه ای قابل استفاده برای همه علاقه مندان به موسیقی ایران زمین در اختیار عموم قرار داده است، تمجید شده و با ارائه لوح تقدیری از سوی مدیر کل دفتر ثبت آثار، حفظ و احیاء میراث معنوی از خانم برخوردار تقدیر شد.

همچنین در این جلسه اعلام گردید که کتاب ردیف پیانو استاد مرتضی محجوبی اثر خانم بهار برخوردار به عنوان مرجع در دو پرونده «شیوه نوازندگی پیانو کلاسیک ایرانی» به شماره ثبتی 1410 و «شیوه نوازندگی پیانو ایرانی به سبک استاد مرتضی محجوبی» به شماره ثبتی 1409، که پیش از این به عنوان میراث ناملموس در فهرست آثار ملی ثبت گردیده اند، ضمیمه شد.

انتهای پیام/

R33357/P1356/S4,40/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۴۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب مره ثبت ملی شد

تالاب مره واقع در ۵۰ کیلومتری جاده قم گرمسار در فهرست آثار ملی ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، در انتهای دشت مسیله و در ۵۰ کیلومتری جاده قم گرمسار یک آینه طبیعی شکل گرفته که در فصول مختلف سال میزبان پرنده‌های زیبای مهاجر است.

پوشش گیاهی خاص این منطقه به دلیل وجود آب در بسیاری از فصول آب و وجود خزندگان و گونه‌های مختلف گیاهی در کنار پرندگان مهاجر از ویژگی‌های تالاب مره است، در این منطقه بیش از ۴۰ گونه گیاهی وجود دارد و وجه‌تسمیه این تالاب به مره به این دلیل بوده که مره نام کوهی در ضلع شمالی این تالاب است که نام آن کوه بر این تالاب قرار داده‌شده است.

بهترین مسیر برای دسترسی به این دریاچه‌ها از طریق جاده خاکی جیپ‌رویی است که از حوزه مسیله و کاج به دیر گچین کشیده شده‌اند و از میانه‌های آن می‌توان با طی کردن مسیری ۲۰ کیلومتری رو به شمال به کرانه‌های این دریاچه‌ها رسید.

هم‌جواری با کاروانسرای زیبا و تاریخی دیرگچین از ویژگی‌های برجسته تالاب مره است که می‌تواند این منطقه را به یکی از جاذبه‌های گردشگری استان قم تبدیل کند.

تالاب مره از رودخانه شور سیراب می‌شود که منشأ آن از استان‌های مجاور است، در طول سال‌های گذشته احداث بندهایی بر این رودخانه، حیات تالاب مره را به خطر انداخته‌اند، قطعاً ثبت ملی این تالاب می‌تواند در حراست بهتر از آن نقش ایفا کند.

علیرضا ارجمندی، مدیرکل میراث فرهنگی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره ثبت ملی تالاب مره اظهار کرد: بر اساس ابلاغ وزارت میراث فرهنگی به استاندار قم، تالاب مره واقع در بخش مرکزی و شمال شهر قم پس طی تشریفات قانونی به شماره ۱۲۰۰ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده‌است.

وی افزود: با این ابلاغ، رعایت حقوق مالکانه و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین حریم در این تالاب به عهده وزارت میراث فرهنگی خواهد بود و این وزارتخانه از هرگونه تخریب و دخل و تصرف در آن جلوگیری خواهد کرد.

کد خبر 739860

دیگر خبرها

  • جابجایی بیش از ۱۴ هزار مسافر در ایستگاه راه آهن شیراز
  • تالاب مره ثبت ملی شد
  • جابه‌جایی بیش از ۱۴۸۰۰ مسافر با حمل و نقل ریلی در فارس
  • جایزه ملی کتاب کودک و نوجوان در یک قدمی اجرا
  • برپایی سفره‌های ساده افطاری در چهارمحال و بختیاری
  • بزرگداشت پدر ویراستاری نوین در عالم نشر و فرهنگ ایران
  • مراسم گرامیداشت ثبت ملی سیاه‌دوزی و لعبتک در سیستان برگزار شد
  • عملیاتی شدن بازار آب در یزد
  • نویسنده «مار و پله»: از مامور امنیتی پرونده مدینه متشکرم
  • درنگی در موزۀ دکتر محفوظی و نگاهی به خدمات فرهنگیِ وی