Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زنجان - ايرنا - مديرکل کميته امداد امام خميني (ره) استان زنجان گفت: از ابتداي سال جاري تاکنون به منظور کمک به بهبود تغذيه يکهزار و 103 کودک زير پنج سال در اين استان بيش از 6 ميليارد و 80 ميليون ريال هزينه شده است.

هدايت صفري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: خدمات درماني و بهداشتي اين نهاد در قالب سرفصل‌هاي مختلف بر اساس نياز جامعه هدف به آنها ارائه مي‌شود و در اين ميان ارائه خدمات درماني و کمک به ارتقا شاخص‌هاي بهداشتي گروههاي مختلف مددجويي تحت حمايت کميته امداد از اهداف مهم اين نهاد در حوزه بهداشت و درمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: کمک به بهبود تغذيه کودکان زير پنج سال از اقدامات مهم کميته امداد براي ارتقاي شاخص‌هاي سلامت اين گروه از جامعه هدف اين نهاد است و با همين رويکرد يکهزار و103کودک با همکاري خانه هاي بهداشت شناسايي و از سبد غذايي کميته امداد در جهت بهبود تغذيه اي بهره مند شدند.
صفري ارزش هردوره سبد غذايي براي کودک را 920 هزار ريال اعلام کرد و ادامه داد: سبد غذايي تعيين ‌شده بر اساس الگوي روزانه کالري کودکان، شامل پروتئين، حبوبات، لبنيات و ريزمغذي‌ها است.
مديرکل کميته امداد استان زنجان ادامه داد: 438 نفر از اين کودکان در مناطق محروم وکم برخوردار ساکن هستند که بيش از 2 ميليارد و 420 ميليون ريال براي تهيه سبد غذايي به خانواده ها پرداخت شده است.
اين مسئول، همچنين به حمايت از تغذيه مادران باردار و شيرده تحت حمايت کميته امداد اشاره و خاطر نشن کرد: اين طرح باهدف بهبود تغذيه مادران باردار نيازمند و پيشگيري از تولد نوزادان با وزن کم آغازشده و از ابتداي امسال تاکنون 136 ميليون ريال به 20 مادرمشمول اين طرح پرداخت شده است.
به گزارش ايرنا، هم اکنون 34 هزار و 249 نفر تحت حمايت کميته امداد استان زنجان هستند، که در مجموع 4.1 درصد جمعيت استان را شامل مي‌شود.
9646/8068
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۴۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش ۱۸۶ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد

معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته‌امداد از رشد ۱۸۶ درصدی مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۳ نسبت به ابتدای دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره)، سعید زارع‌زاده با اشاره به برنامه‌های حمایتی متنوع برای مددجویان که در قالب مستمری پرداخت می‌شود، اظهار کرد: این کمک معیشت غیر از یارانه‌ها است که به کل جامعه تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به رشد خوب این کمک‌ها افزود: دولت و مجلس تلاش‌هایی کردند که به قدر کفایت نبوده، اما بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها و رشد مناسبی داشته است.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: امسال مصوبه مددجویان کمیته و بهزیستی با افزایش ۳۰ درصدی روبه‌رو شده و ارقام پرداختی برای خانواده‌های یک نفره ماهانه یک میلیون تومان، دو نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، سه نفره دو میلیون تومان، چهار نفره دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و خانواده پنج نفره و بالاتر، سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

زارع‌زاده از تأمین اعتبار این کمک‌ها خبر داد و تصریح کرد: مستمری‌ها از ابتدای سال به حساب مشمولان واریز شد، چراکه در سنوات قبل، این پرداختی مشابه سال قبل پرداخت می‌شد و مابه‌التفاوت آن سپس تعلق می‌گرفت.

وی گفت: از سال قبل مستمری مقدم بر پرداخت یارانه شد چون وظیفه داریم از اقشار کم درآمد حمایت کنیم، در مجموع مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۳ نسبت به ابتدای دولت، ۱۸۶ درصد افزایش داشته که این رقم از نرخ تورم بالاتر بوده است.

کد خبر 744473

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۰ درصد مددجویان روستاهای استان گلستان مالک مسکن هستند
  • واگذاری ۸۷۶ مسکن به مددجویان استان همدان
  • ۴۵۰ واحد به مددجویان کمیته امداد زنجان واگذار شد
  • ۴۵۰ واحد مسکونی به مددجویان زنجانی واگذار شد
  • تعداد حامیان زنجانی به ۳۶ هزار و ۴۸۰ نفر رسید
  • پرداخت ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات عمد و غیرعمد
  • جهش ۱۸۶ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد
  • حامیان زنجانی به ۳۶ هزار و ۴۸۰ نفر رسیدند
  • ۴۸۸۵ کودک به حامیان زنجانی واگذار شدند
  • حامیان زنجانی به ۳۶ هزار و ۴۸۰ نفر رسید