Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@02:16:46 GMT

نهج البلاغه کتاب درسی حوزه شود

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۴۴۳۹

نهج البلاغه کتاب درسی حوزه شود

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله نوری همدانی در جلسه درس خارج فقه در مسجد اعظم قم اظهار داشت: بعد از قرآن کریم، نهج البلاغه بسیار قابل استفاده است و این کتاب در حوزه علمیه قم باید کتاب درسی باشد؛ چون مطالب بسیار مهم و عجیبی در آن وجود دارد.

وی با بیان این مطلب که وظایف مسئولان در نهج البلاغه مطرح شده است، ابراز داشت: مسئولان بنابر بیانات حضرت علی(ع) در نهج البلاغه وظایف بسیار سنگینی دارند که باید به آن توجه نموده و مطالعه نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرجع تقلید با اشاره به توصیه های حضرت امیر(ع) به کارگزاران، خاطرنشان ساخت: «جمع آوری مالیات»، «شناخت و جهاد در برابر دشمن»، «تربیت مردم صالح» و «ایجاد مملکت آباد» از توصیه هایی است که باید سرلوحه فعالیت مسئولان باشد.

این استاد برجسته حوزه تصریح کرد: أمیرالمؤمنین (ع) در این توصیه، «توجه به مباحث اقتصادی»، «مبارزه با دشمنان» و «توجه به مسائل فرهنگی» را مورد دقت قرار داده است که باید مورد نظر مسئولان ما باشد.

آیت الله نوری همدانی به روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) اشاره کرد و بیان داشت: حضرت فرمودند: «ما ذنبان ضاریانِ ارسلا فی زریبه غنم باکثرَ فساداً من حب الجاهِ وَالمالِ/ اگر دو گرگ درنده در گله گوسفندی رها شوند بیش از حب جاه و مال فساد نمی کنند.

معظم له در پایان تأکید کرد: مسئولان باید از حب جاه و مال دوری کرده و به فکر خدمت به مردم باشند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حوزه علمیه حوزه علمیه قم قم کتاب درسی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۴۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت

به گزارش خبرنگار مهر، کارگاه نویسندگی با عنوان «انتقال تجربه و مبانی داستان نویسی برای کودکان - دوره دوم» توسط میز کودک حوزه هنری با حضور «کلر ژوبرت» نویسنده و تصویرگر کتاب کودک به مدت ۲ روز در رشت برگزار می‌شود.

این کارگاه در روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حوزه هنری گیلان برگزار می‌شود لذا علاقمندان برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر با این شماره ۰۹۱۱۳۳۳۹۱۵۲ تماس حاصل کرده و یا به این آیدی @artguilan مراجعه کنند.

گفتنی است؛ «کلر ژوبرت» نویسنده فرانسوی، کارشناس علوم تربیتی، کارشناس ارشد ادبیات کودک و دارای مدرک تحصیلات حوزوی است، کار داستان‌نویسی و تصویرگری را از سال ١٣٧٥ آغاز و بیش از ۵۰ عنوان کتاب به دو زبان فارسی و فرانسه در کارنامه خود دارد.

کد خبر 6095889

دیگر خبرها

  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان چطور طراحی می‌شود؟
  • سوالات امتحانات نهایی چگونه طراحی می‌شود؟
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • مسئولان با جدیت بیشتری پای کار حل مشکل کشاورزان بیایند
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • مجلس دوازدهم در پیگیری مسائل اقتصادی یک‌صدا خواهد بود
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • روایت گری جزء اولویت‌ های مسئولان باشد
  • پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان هستیم