Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@10:53:32 GMT

روزانه چقدر سوخت قاچاق می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۴۴۴۲

روزانه چقدر سوخت قاچاق می‌شود؟

در سه ماه اخیر، روزانه ۱۰ تا ۱۳ میلیون لیتر سوخت کشور، قاچاق شده که با اقدامات کنترلی وزارت نفت و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان‌های مرزی، این رقم اکنون ۲ میلیون لیتر در روز کاهش یافته است.

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در سه ماه اخیر، روزانه ۱۰ تا ۱۳ میلیون لیتر سوخت کشور، قاچاق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 عبدالله هندیانی با حضور در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به نوسانات نرخ ارز در ابتدای امسال افزود: این موضوع موجب شد با توجه به اختلاف قیمت سوخت یارانه‌ای داخل کشور و سوخت فوب منطقه، قاچاق سوخت افزایش یابد.

وی ادامه داد: بر اساس برآورد­ ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در سه ماه اخیر، حدود ۳ میلیارد لیتر سوخت قاچاق شده است.

هندیانی افزود: با کنترل کدینگ کارت‌های سوخت شناور و مهاجر، بیش از ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار کارت مهاجر ابطال شده و وزارت نفت هم در حال احیای کارت های سوخت است.

معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسش مجری درباره تعیین تکلیف ۲۳ هزار میلیارد تومان اموال تملیکی گفت:­ سازمان اموال تملیکی به جز اموال قاچاق، اموال تملیکی ناشی از کمرگ را هم شامل می‌شود.

هندیانی افزود : مقرر شد در دو هفته آینده سازمان اموال تملیکی ارقام و آمار موجود را تفکیک و اعلام کند./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۴۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۹ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان

سرهنگ مرادی جانشین انتظامی شهرستان نهبندان گفت: مأموران انتظامی شهرستان نهبندان در زمینه اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، در ۴۸ ساعت گذشته، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های فرعی شهرستان به ۶ دستگاه خودروی سواری و ۲ دستگاه کامیونت مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودرو‌ها را متوقف کردند.

او افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودروها، مقدار ۹ هزار و ۲۸۰ لیتر سوخت قاچاق خارج از شبکه توزیع فرآورد‌ه‌های نفتی را کشف کردند.

سرهنگ مرادی اظهار کرد: مأموران در این خصوص ۸ دستگاه خودرو توقیف و ۸ متهم را دستگیر کردند که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

جانشین انتظامی شهرستان نهبندان عنوان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و یا از طریق پیامک با سامانه ۱۱۰۵۶ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • انجام ۴ماموریت پلیسی در سمنان/ ۵۶۷هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد
  • کشف ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق
  • کشف بیش از ۹ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • ۱۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در میرجاوه توقیف شد
  • توقیف ۱۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در میرجاوه
  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • کشف ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین