Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در مراسمي که دوشنبه 28 آبان با هدف ثبت پيانو نوازي ايراني به شيوه «جواد معروفي» در فهرست ميراث فرهنگي ناملموس کشور برگزار شد، «فريبا جواهري» از شاگردان برجسته‌ي معروفي به اجراي قطعه‌اي در مايه‌ي بيات اصفهان پرداخت و سپس «بهار برخوردار» بخشي از رديف پيانو استاد مرتضي محجوبي در دستگاه راست پنجگاه را اجرا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين مراسم که با حضور مديران، داوران و کارشناسان کميته ثبت ميراث فرهنگي ناملموس برگزار شد از کتاب رديف برخوردار به عنوان گنجينه‌اي ارزشمند که رديف پيانو استاد محجوبي را بعد از دهه‌ها بصورت مجموعه اي قابل استفاده براي همه علاقه مندان به موسيقي ايران زمين در اختيار عموم قرار داده است، تمجيد شده و با ارائه لوح تقديري از سوي مدير کل دفتر ثبت آثار، حفظ و احياء ميراث معنوي از خانم برخوردار تقدير شد.
همچنين در اين جلسه اعلام شد، کتاب رديف پيانو استاد مرتضي محجوبي اثر «بهار برخوردار» به‌عنوان مرجع در دو پرونده «شيوه نوازندگي پيانو کلاسيک ايراني» به شماره ثبتي 1410 و «شيوه نوازندگي پيانو ايراني به سبک استاد مرتضي محجوبي» به شماره ثبتي 1409، که پيش از اين به‌عنوان ميراث ناملموس در فهرست آثار ملي ثبت شده‌اند، ضميمه شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۴۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین، مهدی شمس‌آبادی امروز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: این استان دارای ظرفیت‌ها، ابنیه ها و آثار تاریخی ارزشمندی است که باید حفظ و حراست شود.

وی افزود: باوجود تمام ظرفیت‌های فعال شده، این امکان وجود دارد که برخی افراد اقداماتی در خصوص تخریب، جابجایی و یا انتقال آثار تاریخی به صورت غیرقانونی انجام دهند که هم به منظور جلوگیری از قاچاق آثار و هم در راستای انسجام بخشی، تسهیل و تسریع در امور حقوقی و قضایی پرونده‌های مرتبط به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در سیستان و بلوچستان ضرورت دارد تا تدابیر ویژه‌ای داشته باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان ادامه داد: در کنار این موارد، پرونده‌هایی در حوزه میراث‌فرهنگی وجود دارد که نیازمند بررسی تخصصی‌تر است که بر همین اساس و به پیشنهاد مدیرکل میراث فرهنگی استان، شعبه ویژه رسیدگی به این پرونده ها در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان تشکیل می‌شود تا با سرعت، دقت و به صورت دقیق‌تر و در کوتاه‌ترین زمان مورد بررسی قرار بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار اظهار کرد: خوشبختانه همکاری و مساعدت دادستانی مرکز استان با این اداره کل قابل تقدیر بوده و همواره همراه و همیار این اداره کل در رسیدگی به امور بوده است که جای تقدیر دارد.

محمدهادی طهرانی‌مقدم افزود: در رابطه با حفاظت صیانت از ابنیه های تاریخی شاهد ترک فعل هایی هستیم که می‌تواند ضربات جبران ناپذیری به این آثار که هویت ملی ما محسوب می‌شود وارد کند اما همراهی و همکاری دستگاه قضا در ممانعت و جلوگیری از این کار بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: یکی از مواردی که با ورود جدی دادستانی و اقدام ارزشمند و موثر معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان به نتیجه مطلوب رسید پیگیری موضوعات مرتبط با خدمات بهداشتی و طهارت اسلامی و نظارت بر این موضوع در سطح استان بود که با دستور ویژه سرپرست معاونت حقوق عامه مرکز استان نتایج مطلوبی کسب شد که مورد تقدیر وزارت‌خانه نیز قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این نظارت ها باعث شد میزان شکایات در این حوزه کاهش یابد و شکایات، پیشنهادات شهروندان و مسافرین به سامانه ۰۹۶۲۹ در کمتر از ۲۴ساعت رسیدگی و پاسخ داده شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • «تاریخ طب در ایران» بررسی می‌شود
  • تجلیل از استادکار پیشکسوت حوزه میراث فرهنگی قزوین
  • زیرمیزی پزشکان روی میز تعزیرات
  • پرونده ثبت جهانی آسبادهای خراسان جنوبی در حال تکمیل است
  • رسیدگی فوری به پرونده‌های زیرمیزی پزشکان
  • ضرغامی: میراث ملموس و ناملموس از هم جدا نیستند
  • عیادت وزیر ورزش و جوانان از پیشکسوت داوری کشتی
  • زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی تغییر کرد | شیوه ثبت نام و ثبت سفارش + جزئیات
  • رسیدگی تعزیرات به پرونده ۶ متهم قاچاقچی