Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «حسن روحانی»، رئیس جمهور، به مناسبت بیست و پنجمین همایش و نمایشگاه ملی ژنوماتیک و سومین همایش ملی فناوری اطلاعات مکانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاعات مکانی چه در قالب‌های سنتی و ابتدایی خود و چه امروز که بر بستر فناوری‌های پیشرفته گردآوری، تحلیل و ارایه می‌شود، منشأ آثار و خدمات ارزشمندی برای بشر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمل و نقل و راهداری، دریانوردی، تجارت و بازرگانی، اکتشاف و بهره‌برداری از معادن و مدیریت منابع طبیعی، همگی حوزه‌های اقتصادی کلیدی هستند که توسعه آنها بدون برخورداری از اطلاعات مکانی قابل اعتماد و به هنگام، غیرممکن یا دشوار بوده است.

در دهه‌های اخیر، کاربرد این فناوری، از سطوح عملیاتی و برنامه‌ریزی پروژه‌های فراتر رفته و به عنوان یکی از زیربناهای کلیدی برنامه‌های طولانی مدت، میان‌مدت و طرح‌های آمایش ملی سرزمین، در تصمیمات مدیریتی کلان نقش‌آفرینی و خدمات‌رسانی کرده است.

رویدادهایی مانند «همایش ملی ژئوماتیک و مهندسی فناوری اطلاعات مکانی» فرصت ارزشمندی برای نزدیکی و هم‌افزایی بیشتر بین متخصصان اطلاعات مکانی و متخصصان سایر حوزه‌ها است تا با دغدغه واحد و تخصص‌های متنوع، نسبت به حل مسایل مهمی مانند مدیریت منابع آب، توزیع متوازن جمعیت، آمایش سرزمین، ترافیک و آلودگی هوا و... چاره‌اندیشی نمایند.

اینجانب از سازمان نقشه‌برداری کشور و دست‌اندرکاران برگزاری این همایش تشکر کرده و توفیق همگان را در خدمت به کشور و ایجاد زندگی بهتر برای ملت ایران، از خداوند متعال خواهانم.

حسن روحانی       

رئیس جمهوری اسلامی ایران

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آلودگی هوا ترافیک فناوری فناوری اطلاعات ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۴۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنرانی علمی «فناوری اطلاعات و امر دینی» برگزار می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سخنرانی علمی «فناوری اطلاعات و امر دینی» با سخنرانی رحمان شریف‌زاده، استادیار پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، برگزار ‌می‌شود.

سخنرانی علمی «فناوری اطلاعات و امر دینی» با سخنرانی رحمان شریف‌زاده، استادیار پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، چهار‌شنبه 29 فروردین‌ ۱۴۰3 به صورت حضوری و مجازی در مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار می‌شود.

این سخنرانی چهار‌شنبه 29 فروردین‌ ۱۴۰3 از 14:30 تا ۱6:30، به صورت حضوری در سالن قانعی‌راد مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و به صورت مجازی در پیوند https://www.skyroom.online/ch/nrisp.ac.ir/stis برای علاقه‌مندان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • مسجد فاطمه که در تخریب بقیع از بین رفت چه مکانی بود؟
  • بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست
  • معرفی کسب‌وکارها در رویداد «معرکه» نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • «معرکه» محلی برای معرفی کسب و کار‌ها در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • ◄ اولین پیش نشست همایش بین المللی تنظیم گری و سیاستگذاری رقابت در ایران برگزار می شود
  • برنامه های حوزه دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳
  • سخنرانی علمی «فناوری اطلاعات و امر دینی» برگزار می‌شود