Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@23:33:41 GMT

اعتبارات بهزیستی در سال ۹۸ بیشتر می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۴۵۰۹

انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی وزارت رفاه و سازمان بهزیستی در خصوص تصویب لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اظهار کرد: این لایحه که با همکاری مجلس به تصویب رسید یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در این مدت بوده است.

وی تصریح کرد: قانون اشاره شده می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات معلولان را در حوزه‌های مختلف برطرف کند و بر همین اساس اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در سال آینده اجرا می‌شود علاوه بر اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای معلولان در سال 98 در حوزه توانبخشی پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسنی بندپی بیان کرد: با توجه به پیگیری‌ها صورت گرفته از طریق سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اعتبارات اجرای قانون در لایحه بودجه 98 پیش بینی خواهد شد علاوه بر اینکه اعتبارات بهزیستی در سال آینده افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بکارگیری معلولان در دستگاه‌ها دولتی بر اساس قانون سهم 3 درصد و بیمه درمان و تکمیلی آنها بخشی از اقداماتی است که در سال آتی انجام خواهد شد ضمن اینکه تمهیداتی هم برای مناسب سازی معابر شده است.

وی با اشاره به اینکه تفاهنامه‌های با شهرداری‌ها کل کشور برای مناسب سازی معابر و مبلمان شهری شده است، گفت: امیدواریم سهم استان‌ها در این حوزه بیشتر شود ضمن اینکه تهران در حوزه مناسب سازی شرایط بهتری را نسبت به سایر استان‌ها دارد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزارت رفاه بهزیستی لایحه حقوق قانون مشکلات معلولان سازمان برنامه و بودجه رفاه اجتماعی لایحه بودجه درمان بهزیستی شهرداری لایحه معلولان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۴۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد

جایزه مقام اول بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های معلولین We Care هند به مستند ایرانی «احمد» ساخته اعظم مرادی اهدا شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این دوره از جشنواره در بخش مستندهای 60 دقیقه ای به مستند «احمد» به تهیه کنندگی یوسف ترابی‌نژاد و کارگردانی اعظم مرادی جایزه داد.

این مستند پرتره جوانی به نام «احمد» است که علی‌رغم محدودیت‌های فیزیکی، ذهنی بلندپرواز و همتی بلند دارد و داستان زندگی‌اش به معجزه می‌ماند.

مستندی از تلویزیون راهی جشنواره هند شد

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های معلولین we care هند هر ساله باهدف افزایش آگاهی در مورد مسائل مربوط به معلولیت، برطرف‌کردن تصورات غلط و تعصبات در مورد افراد معلول و ایجاد تغییرات نگرشی و رفتاری برگزار می‌شود.

این جشنواره بر اساس کنوانسیون سازمان ملل به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از فعالیت‌های بین‌المللی یونسکو قلمداد شده که باهدف افزایش سطح آگاهی درباره حقوق معلولان سراسر جهان و تشویق نهادها، سازمان‌ها و هنرمندان در حوزه‌ معلولان فعالیت می‌کند.

«احمد» پیش‌ازاین نیز در جشنواره‌های داخلی و خارجی حضور داشته و منتخب پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حقیقت، جشنواره بین‌المللی بیگ سین لندن، ‌ یازدهمین جشنواره مستند بنگلادش، پنجمین جشنواره فیلم مارتینیک فرانسه و منتخب پنجمین دوره از جشنواره Over-the-Rhine International Film Festival آمریکا بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید
  • تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا از مرز ۴۰۰ هزار مجوز عبور کرد
  • تخصیصات فعلی اعتبارات به صورت علی الحساب است
  • واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی
  • ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی
  • اعتبارات فرهنگی درست هزینه نمی‌شود
  • اهتمام بیشتر در اجرای قانون حجاب در محیط‌های عمومی