Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس شبکه دامپزشکی قاین گفت:کارشناسان نظارت بهداشتی این مقدار فرآورده را از یک مرکز عرضه فرآورده های مرغ که مشکوک به آلودگی بود و در شرایط غیر بهداشتی نگهداری می شد کشف کردند.

آقای محمودی زاوه افزود: از این محموله نمونه های لازم اخذ و برای انجام آزمایشات به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نگهداری و توزیع فرآورده های خام دامی باید بر اساس ضوابط بهداشتی که امکان کنترل آنها وجود داشته باشد، صورت بگیرد، گفت: در غیر این صورت با هرگونه حمل و نقل ، نگهداری و توزیع غیر مجاز فرآورده های خام دامی برخورد قانونی می شود و خاطیان به مراجع قضایی معرفی می شوند.

محمودی زاوه افزود: شهروندان می توانند در صورت مشاهده تخلف در واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی از طریق شماره گیری 1512 یا شماره تماس 32566450 به شبکه دامپزشکی قاین اطلاع دهند تا بازرسان بهداشتی در اسرع وقت پیگیری کنند.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۴۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر

نیک بین رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اشکذر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی در شهرستان اشکذر اجرا شد که در این طرح بیش از ۲۰۰ مورد بازدید بهداشتی به وسیله کارشناسان این اداره انجام شد.

او بیان کرد: در این طرح مراکز تهیه، تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی از جمله کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه ها، مراکز بسته بندی مرغ، گوشت و تخم مرغ، فروشگاه‌ها و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراکز طبخ غذا شامل رستوران‌ها و کبابی‌ها پایش شدند.

نیک بین تصریح کرد: در این طرح تعداد یک اکیپ ثابت در محل اداره دامپزشکی و یک اکیپ سیار در سطح شهرستان در دو نوبت کاری و ۴ اکیپ ثابت فعال در کشتارگاه‌های دام و طیور شهرستان به صورت مستمر فعالیت دارند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اشکذر گفت: در این بازرسی‌ها بیش از ۵۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف کشف، ضبط و از چرخه مصرف خارج شد همچنین پرونده ۶ متخلف به مراجع قضائی ارجاع شد.

او اظهار داشت: بازدید‌هایی مشترک با دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی، مرکز بهداشت و اداره صنعت، معدن و تجارت در زمان انجام طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی در این شهرستان انجام شد.

نیک بین خاطرنشان کرد: هدف از انجام این بازدید‌ها بررسی وضعیت بهداشت محیط و سلامت مواد غذایی عرضه شده در این اماکن، بررسی قیمت‌های عرضه انواع محصولات غذایی و فرآورده‌های خام دامی در سطح واحد‌های عرضه و ارائه آموزش‌های لازم به متصدیان بود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اشکذر اظهار داشت: شهروندان همه فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

او ادامه داد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص مراتب را برای پیگیری از طریق تماس با شماره ۱۵۱۲ سامانه فوریت‌های دامپزشکی شهرستان اشکذر گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر
  • ۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در استان تهران معدوم شد
  • معدوم سازی بیش از ۶۰۰ تن فرآورده‌های خام دامی ناسالم در خوزستان
  • ۱۲۷ هزار کیلو فرآورده خام دامی مشکوک و فاسد در استان تهران کشف شد
  • معدوم شدن حدود ۱۶ تُن فرآورده خام دامی در اصفهان
  • معدوم شدن ۱۵ هزار تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی
  • انجام 13 هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت های بهداشتی
  • ۱۳ هزار بازدید بهداشتی توسط دامپزشکی خوزستان انجام شد
  • ۱۶۰ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در مازندران معدوم شد
  • کشف ۵۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌های غیر بهداشتی در یزد