Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، دلیلی که دونالد ترامپ تاکنون به بازدید نظامیان آمریکایی در مناطق جنگی جهان نرفته "ترس وی از امکان سوءقصد" علیه جانش بوده است. آفتاب‌‌نیوز : به نقل از روزنامه ایندیپندنت، ظاهرا یک مقام آمریکایی که نام او فاش نشده به واشنگتن پست گفته که ترامپ این ترس را در اظهار نظر خصوصی به دستیارانش و در پی انتشار گزارش‌ها و گمانه‌زنی‌هایی در مورد علت عدم بازدید رئیس جمهور آمریکا از سربازان این کشور در دیگر نقاط جهان همچون عراق و افغانستان مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که روسای جمهور قبل از ترامپ دست به چنین بازدیدهایی زده بودند.
مقام ناشناس مذکور به واشنگتن پست گفت: او هرگز علاقه‌ای به رفتن به آنجا نداشته است چون از این وضعیت‌ها بیم دارد و نگران است که کسانی بخواهند او را بکشند.
همچنین بر اساس گزارش واشنگتن پست برخی دیگر نیز در دولت ترامپ گفته‌اند که یکی دیگر از دلایلی که ترامپ تاکنون به چنین بازدیدی دست نزده این است که نمی‌خواهد خود را علاقه مند به جنگ ها یا عملیات‌هایی که مخالفشان است و معتقد به شکست خورده بودن آنهاست نشان دهد.
همچنین همین منبع افزوده که هرچند ترامپ درخواست جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا برای افزایش حضور نظامی آمریکا در افغانستان و سوریه را را امضا کرده و در عین حال به حضور نظامیان آمریکایی در عراق ادامه داده اما در نشست‌های خصوصی این عملیات‌ها را "شرمساری کامل" توصیف کرده است.
او همچنین به آسوشیتدپرس گفته که هر چند در نهایت از مناطق جنگی بازدید خواهد کرد اما فکر نمی‌کند که لزوم چندانی برای این کار وجود داشته باشد.
او گفت: من سرم از بابت خیلی از اتفاقاتی که اینجا می‌افتد بسیار شلوغ است. من خیلی کارها را انجام می‌دهم.
منتقدان اما می‌گویند که چگونه ترامپ با این مشغله کاری زمانش را صرف سفرهای مکرر به اقامتگاه تفریحی‌اش در مارالاگو می‌کند.
او همچنین در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفت: چیزهایی در دست برنامه‌ریزی هستند و ما نمی‌خواهیم به دلیل مسائل امنیتی و مسائل دیگر درباره آنها صحبت کنیم.
ترامپ همچنین به دروغ گفت که از جنگ آمریکا در عراق حمایت نکرده بوده در حالی که در سال 2003 از این حمله به عراق حمایت کرده بود.ایسنا  کد خبر: ۵۵۷۹۵۲ تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترامپ نظامیان امریکایی مناطق جنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۴۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا تیک‌تاک به زودی از دسترس آمریکایی‌ها خارج می‌شود؟

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه دیگری را تصویب کرد که در صورت عدم فروش تیک‌تاک به شرکت‌های غربی، موجب ممنوعیت این پلتفرم در ایالات‌متحده می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم،  درگیری بین شرکت تیک‌تاک و دولت آمریکا به یک زمینه بین‌المللی گسترده تبدیل شده است. این درگیری، به دلیل موارد مختلف از جمله حفظ حریم خصوصی، امنیت ملی و رقابت اقتصادی به وجود آمده است.

به گزارش‌ها، دولت آمریکا در حال بررسی اقدامات احتمالی برای محدود کردن فعالیت‌های شرکت تیک‌تاک در ایالات متحده است. این بررسی‌ها اغلب به دلیل نگرانی‌ها درباره امنیت داده‌ها و پتانسیل استفاده از این داده‌ها توسط دولت چین، کشوری که شرکت مادر تیک‌تاک در آن مستقر است، انجام می‌شود.

به علاوه، درگیری‌های اقتصادی بین آمریکا و چین نیز نقش مهمی در این تنش‌ها ایفا می‌کند. این درگیری‌ها باعث شده تا اقدامات دولت آمریکا علیه شرکت‌های چینی، از جمله تیک‌تاک، افزایش یابد.

در پاسخ به این تنش‌ها، تیک‌تاک تلاش می‌کند تا با ارائه تضمینات در مورد حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌ها، از جمله ایجاد مراکز داده مستقل در خارج از چین، اعتماد دولت آمریکا را جلب کند.

با این حال، این درگیری‌ها احتمالاً همچنان ادامه دارد و تأثیراتی بر روابط بین‌المللی، اقتصاد، و حقوق شهروندان دارد. برای کنترل این تنش‌ها و رسیدن به راه‌حل‌های مناسب، نیاز به همکاری بین دولت‌ها، شرکت‌ها، و سازمان‌های بین‌المللی است.

 نمایندگان مجلس در لایحه‌ای که بخشی از یک لایحه بزرگ‌تر در رابطه با کمک‌های خارجی و تحریم دشمنان خارجی است، درخواست کردند که ممنوعیت تیک‌تاک در صورت عدم واگذاری این پلتفرم به شرکت‌های غربی، اجرایی شود. با توجه به اینکه این لایحه ازجمله به بحث کمک مالی به اوکراین و دیگر نقاط می‌پردازد، سنا احتمالاً زودتر به بررسی آن خواهد پرداخت.

لایحه قبلی مجلس نمایندگان هنوز در صف بررسی مجلس سنا باقی مانده و واکنش‌های متناقضی را از سوی قانون‌گذاران دریافت کرده است. برای مثال، «ماریا کنت‌ول»، رئیس کمیته بازرگانی سنا که کمیته او معمولاً قبل از ورود لوایح به صحن مجلس به بررسی این پیشنهادها می‌پردازد، واکنش مشخص و درواقع تمایلی به این لایحه نداشته است. اما پس از تصویب این پیشنهاد در لایحه جدید کمک‌های خارجی، او از این قانون استقبال کرده است.

طبق این قانون جدید، بایت‌دنس حداکثر یک سال زمان خواهد داشت تا معامله فروش تیک‌تاک را تکمیل کند. متن این پیشنهاد می‌گوید این شرکت ابتدا 9 ماه فرصت دارد تا فروش پلتفرم خود را انجام دهد و اگر به زمان بیشتری برای تکمیل قرارداد نیاز داشت، با فرمان رئیس‌جمهور می‌توان سه ماه دیگر به این شرکت زمان ارائه کرد.

اگر لایحه کمک‌های خارجی در مجلس سنا تصویب شود، در مرحله بعدی روی میز رئیس‌جمهور آمریکا خواهد رفت. «جو بایدن» پیش‌تر اعلام کرده بود که در صورت تصویب قانونی برای تعیین وضعیت تیک‌تاک، آن را امضا خواهد کرد. درنهایت باید ببینیم تکلیف این شبکه اجتماعی محبوب در آمریکا چه خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • نخستین شاهد پرونده ترامپ کیست؟
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • آیا تیک‌تاک به زودی از دسترس آمریکایی‌ها خارج می‌شود؟
  • مردی که مقابل دادگاه محاکمه ترامپ خودسوزی کرده بود جان باخت
  • تصویر مردی که مقابل دادگاه ترامپ خود را آتش زد | او به چه چیزی اعتراض داشت؟