Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، چهارمین همایش «تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای» امروز، 30 آبان‌ماه به‌همت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منطقه فارس و دانشگاه پیام‌نور فارس در شیراز برگزار شد كه این همایش به‌صورت ویدئو كنفرانس در دانشگاه‌های پیام‌نور تمام استان‌های كشورمان نیز پخش شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین كاظم یاربیگی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منطقه فارس در این همایش گفت: این همایش، چهارمین پیش همایش تبیین اندیشه‌های امام خامنه‌ای است كه امسال برای اولین بار به‌صورت برون‌سازمانی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برپایی همایش بین‌المللی اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای طی یكسال و نیم آینده
وی افزود: امسال این همایش را در قالب 8 پیش همایش برگزار خواهیم كرد كه این چهارمین پیش همایش بوده و به یاری خدا همایش پنجم را در یكسال و نیم آینده به‌صورت بین‌المللی برگزار خواهیم كرد.
یاربیگی با یادآوری این نكته كه ارزش هر همایش به میزان حمایت مراكز پژوهشی و علمی از آن است، گفت:‌ بیش از 60 دانشگاه و مركز علمی و پژوهشی و مراكز حوزوی در این همایش مشاركت دارند.
رئیس عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منطقه فارس اظهار كرد: حدود 30 هزار و 98 نفر در این همایش شركت كردند و 2 هزار 371 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد و از این تعداد 273 دارای تحصیلات دكترا، یك هزار و 457 نفر دارای تحصیلات كارشناسی ارشد، 793 نفر تحصیلات كارشناسی، 150 نفر تحصیلات حوزوی و 153 نفر نیز سایر بودند.
وی یادآور شد كه مهم‌ترین هدف ما از برگزاری این همایش، گفتمان‌سازی اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای و تعریف و تبیین این اندیشه‌ها به زبان علم رایج دنیا در راستای نیل به علم تمدن نوین اسلامی و تحقق الگوی پیشرفت است.
یاربیگی در ادامه سخنان خود اظهار كرد: مشاهده می‌كنیم انسان‌هایی كه فرهیخته نیستند و در سایر كشورها به عنوان افرادی كه ضعف‌های جدی در سیاست دارند، مطرح هستند، اما وقتی ایده‌ای مطرح می‌كنند از آن ایده‌ها در مجامع علمی استقبال می‌شود لذا سئوال اینجاست كه چرا ما نباید از ایده‌های ناب رهبر معظم انقلاب خود استفاده كینم.
رئیس عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منطقه فارس نظریات و سخنان رهبران و اشخاص برجسته دنیا پیرامون شخصیت و اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و گفت: وقتی به این نظریات نگاه می‌كنیم می‌بینیم كه متأسفانه ما در زمینه تبیین اندیشه‌های معظم‌له كم كاری كرده‌ایم.
وی گفت: ما چرا نباید درباره چنین اندیشه‌های شخصیتی كه اجتهاد كال داشته و صاحب مدیریت كلان كشور است و سالیان سال است كه ما در كوران حوادث رهبری كرده است، اطلاعات كافی نداشته باشیم.
یاربیگی تأكید كرد كه تمام علما، اساتید، دانشجویان و هر طیفی وظیفه دارد بیانات رهبر معظم انقلاب را استخراج كرده و آن‌ها را به صورت علمی تئوریزه كنند.
رئیس عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منطقه فارس با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینكه «رژیم غاصب صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید» و همچنین «روزی می‌رسد كه ترامپ مرده و خوراك مور خواهد شد اما انقلاب اسلامی با اقتدار پابر جا خواهد ماند» و «به نتیجه مذاكرات خوش‌بین نیستم» گفت: همه این‌ها اندیشه‌ها را به خوبی تبیین شوند.

هزینه سازش بیشتر از مقاومت است
وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند كه باید مقاومت كنیم، مقاومت هزینه دارد اما هزینه سازش بیشتر است در حالی كه عده‌ای می‌گویند باید سازش كنیم و چاره‌ای نداریم و این مسئله هزینه سنگینی برای ما دارد و این‌ها نشان از عدم آشنایی كافی با اندیشه‌های رهبری است.

كانون اندیشه رهبری، ایجاد تمدن نوین اسلامی است
یاربیگی با بیان اینكه نقطه اوج و كانون اندیشه مقام معظم رهبری، ایجاد تمدن نوین اسلامی است، گفت:‌ تمدن غربی شكل گرفته بر پایه علوم انسانی است اما امروز مشاهده می‌كنیم وقتی در میان برخی از دانشجویان و اساتید از قرآن و سخنان اهل بیت(ع) می‌گوییم می‌گویند حرف علمی بزنید؛ چرا ما نتوانیم مبانی دینی خود را استخراج كنیم.
رئیس عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منطقه فارس بیان كرد:‌ ما علاوه بر تهاجم اقتصادی، استعمار فر هنگی و سیاسی، دچار استعمار علمی هم شده‌ایم كه نتوانستیم از تمدن خود در جهت نیل به اهداف انقلاب اسلامی استفاده كنیم.
وی با تأكید بر اینكه ما وظیفه داریم در جهت شكل‌گیری تمدن نوین اسلامی حركت كرده و چارچوب‌های آن را تعریف كنیم، گفت: ما در این زمینه حتی می‌توانیم نظریات بین‌المللی ارائه دهیم.

اندیشه‌های دفاعی، تنها استفاده از موشك و ادوات نظامی نیست
یاربیگی بیان كرد: اندیشه‌های دفاعی، تنها استفاده از موشك و ادوات نظامی نیست و مردم باید باور كنند كه ما نیاز به اقتدار دفاعی و موشكی داریم و اگر این باور میان ما نباشد، عده‌ای می‌گویند دنیای موشك‌ها تمام شده است.
رئیس عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منطقه فارس در بخش پایانی سخنان خود گفت: دبیرخانه این همایش به دنبال ارتباط هرچه بیشتر با جوامع علمی جهت تبیین اندیشه‌های دفاعی مقام معظم رهبری است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس سياست و اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۴۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد قزوین حمایت قاطع خود را از این اقدام غرور آفرین سپاه اعلام می‌کند

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ اسماعیل زینالی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در خصوص حمله صهیونیستی اسرائیل اظهار کرد: پاسداران انقلاب اسلامی ایران در لبیک به بیانات مقام معظم رهبری و باذن خدا، با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد و این آغاز پاسخ‌ پشیمان کننده در ازای خون‌های به ناحق ریخته شده و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی ایران در جنایت رژیم خبیث و کودک‌کش صهیونیستی در حمله به کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه است.

وی در ارتباط با پاسخ قاطع سپاه به اسرائیل بیان کرد: با اجرای عملیات غرور آفرین «وعده صادق» و با موشک باران سرزمین‌های اشغالی، کابوس وحشتناک صهیونیست‌ها تعبیر شده و لرزه بر جان اسرائیل غاصب و حامیان این رژیم منحوس افتاد.

زینالی یاد آور شد: عملیات غرور آفرین سپاه بر خلاف عملیات غافلگیرانه و تروریستی صهیونیسم، کاملا آشکارا انجام شد و تنها پایگاه‌های نظامی را هدف قرار داد. وعده صادق عملیاتی بود که مظلومین عالم به ویژه مردم غزه را دلشاد کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد قزوین در پایان با تبریک این موفقیت به مقام معظم رهبری تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد و استان قزوین ضمن عرض تبریک و تهنیت این موفقیت را به مقام معظم رهبری، جبهه‌ی مقاومت و تمام آزادی خواهان جهان، حمایت قاطع خود را از این اقدام غرورآفرین سپاه همیشه سرافراز، ارتش قهرمان و نیروهای مسلح اعلام می کند.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227429

دیگر خبرها

  • جز امام (ره) و رهبری کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد
  • دانشگاه آزاد قزوین حمایت قاطع خود را از این اقدام غرور آفرین سپاه اعلام می‌کند
  • علما نقش‌آفرینان کلیدی در تمدن نوین اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی
  • فیلم‌های ماندگار کانون پرورش تماشایی شد/ «پریسان» به پرتغال رفت
  • ارزش‌های انقلاب اسلامی به شیوه‌های هنری بیان شود
  • ایران جزء ۱۵ کشور برتر جهانی در جذب دانشجویان بین المللی
  • بیانیه امام جمعه اهل سنت سرسوره در پی حمله قهرمانانه موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل
  • پدافند دشمن صهیونیستی برای مقابله با ایران موجب تمسخرشان شد
  • رونمایی از یادمان «نشان فداکاری مقام معظم رهبری به شهدای دانشگاه افسری امام علی (ع)»