Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سمپوزیوم افق‌های نوین ۲۰۲۰؛ دکتر ندا برزویی رئیس شورای سیاست‌گذاری سمپوزیوم افق‌های نوین ۲۰۲۰ در زمینه ایمپلنت، زیبایی و باز سازی استخوان گفت: همایش افق‌های نوین ۲۰۲۰ در زمینه ایمپلنت و بازسازی استخوان از ۲۹ آذر در کشور آذربایجان شهر باکو برگزار خواهد شد که استادان برجسته کشور در رشته دندانپزشکی در این مراسم سخنرانی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اهمیت این طرح افزود: این نخستین طرح و یک گام مهم ملی است که در فاصله کوتاهی پس از نشست در کشور آذربایجان شروع به فعالیت می‌کند که در زمینه آموزش، درمان و همچنین ارز آوری برای کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

برزویی گفت: استادان ایرانی دانش خود را در زمینه دستاورد‌های نوین درمانی در بخش دندانپزشکی به متخصصان آذربایجانی انتقال خواهند داد.

وی افزود: در شرایط کنونی این اقدام می‌تواند به اشتغالزایی در بخش دندانپزشکی برای متخصصان ایرانی منجر شود.

همچنین آزاده قربانی مدیر اجرایی این نشست گفت: از حدود ۲ سال و نیم پیش تحقیقاتی در زمینه دندانپزشکی در کشور آذربایجان صورت گرفت و در نهایت تصمیم گرفته شد به دلیل نزدیکی این کشور به ایران برای اشتغال زایی متخصصان ایرانی در این کشور سرمایه گذاری شود.

وی افزود: از آنجا که کشور آذربایجان برای درمان‌های تخصصی ضعف دارد و بیماران برای معالجه به کشور‌های همسایه از جمله ایران مراجعه می‌کنند بنابراین برای خدمات دندانپزشکی در این کشور اقدام شد.

دکتر امیر مقدس متخصص لثه و دبیر علمی سمپوزیوم گفت: خوشبختانه ما جزء ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه درمان‌های دندانپزشکی هستیم و می‌توانیم دانش خود را به کشور‌های همسایه انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه مسائلی در زمینه بازسازی، زیبایی و ایمپلنت دندان در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت، افزود: لازم است که بیماران از این موضوع آگاه باشند که از درمان مناسب در زمان مناسب استفاده کنند.

این متخصص لثه گفت: ۹۰ درصد بیماران مراجعه کننده به درمان ایمپلنت نیازمند نیستند به دلیل اینکه انجام ایمپلنت نیازمند شرایطی مانند ضخامت لثه و استخوان مناسب و لثه کافی است که اگر دندانپزشک این شرایط را مد نظر قرار ندهد انجام ایمپلنت با شکست مواجه خواهد شد.

مقدس درباره لزوم توجه به مسائل بهداشتی برای پیشگیری از بیماری‌های لثه افزود: باید توجه کنیم که به هیچ عنوان زیبایی جایگزین دندان از دست رفته نخواهد بود، اما متأسفانه درمان‌های زیبایی در کشور ما رواج یافته است و بسیاری از مردم جامعه به دنبال انجام عمل‌های زیبایی اصلاح لبخند هستند.

وی گفت: خونریزی لثه هنگام مسواک زدن، متورم شدن لثه، بوی بد و طعم ناخوشایند دهان از علایم ابتدا به بیماری لثه به شمار می‌رود، اما توجه داشته باشیم که بیماری‌های لثه نسبت به بیماری‌های دندان درد ندارند.

این متخصص لثه افزود: درمان دیر هنگام عفونت‌های لثه منجر به پیشروی این بیماری خواهد شد و لازم است بهداشت دهان رعایت شود.

وی گفت: جرم گیری از مواردی است که می‌تواند از بروز بیماری‌های دهان و لثه جلوگیری کند و انجام این کار هیچ آسیبی به دندان‌ها وارد نمی‌کند همچنین توصیه می‌شود افراد هر ۶ ماه یک بار اقدام به جرم‌گیری دندان کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: متخصص لثه بیماری درمان دیرهنگام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۴۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید

بیماری آبله مرغان، ماحصل ویروسی به نام واریسلا-زوستر است که از سرعت انتشار بالایی برخوردار است و در کودکان زیر ۱۰ سال شایع‌تر است، اما به طور کل این ویروس در هر سنی ممکن است افراد را تحت تأثیر قرار دهد.

به گزارش خبرآنلاین، با آغاز فصل بهار، ما میزبان ویروس‌های فصلی متنوعی خواهیم بود؛ که یکی از این ویروس‌ها «واریسلا-زوستر» یا همان آبله مرغان است که از ابتدای فروردین سر و کله این ویروس پیدا می‌شود و معمولاً تا اواسط تابستان ادامه می‌یابد. علت شیوع حداکثری این بیماری در اوایل سال این است که در این برهه زمانی، رطوبت هوا بسیار زیاد است و شرایط مساعدی را برای گسترش و انتشار ویروس ایجاد می‌کند.

علائم بیماری

آبله مرغان باعث ایجاد بثورات پوستی، لکه‌های قرمز و خارش‌دار می‌شود که به تاول‌های پر از مایع تبدیل می‌شوند و برای مدتی بیمار را اذیت می‌کنند. مرحله آخر این بیماری، خشک شدن مایع درون تاول و پوسته‌پوسته شدن بثورات و در نهایت بهبودی آنهاست. لکه‌ها معمولاً به صورت خوشه‌ای و در نواحی پشت گوش، روی صورت، روی پوست سر، روی سینه و شکم، روی بازو‌ها و پا‌ها ظاهر می‌شوند. در برخی موارد ممکن است لکه‌ها در دیگر نقاط بدن از جمله: داخل گوش و دهان، روی کف دست، کف پا و ... نیز ایجاد شوند.

در صورت ابتلا به ویروس، قبل از ظاهر شدن بثورات ممکن است علائم خفیفی شبیه آنفلوانزا داشته باشید، از جمله: احساس بیماری، تب بالا (۳۸ درجه سانتیگراد یا بیشتر)، بدن درد، سردرد، بی‌حالی، بی‌اشت‌هایی و ....

کودکان بیشتر در معرض خطر ابتلا به آبله مرغان هستند

کودکان بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس هستند و اگر با فرد آلوده در تماس باشند، به سرعت بیمار خواهند شد و حدود دو هفته بعد اولین علائم را نشان خواهند داد. از آنجایی که آبله مرغان بسیار مسری است، کودکی که به آن مبتلا است باید در خانه بماند و استراحت کند تا زمانی که بثورات از بین بروند و تمام تاول‌ها خشک شوند. این روند معمولاً یک الی دو هفته به طول می‌انجامد. تا زمانی که تمام لکه‌ها از بین نرفته، از فرستادن کودکان به مدرسه یا مهد کودک پرهیز کنید، چرا که حضور در اجتماعاتی مانند کلاس درس باعث انتشار حداکثری ویروس می‌شود.

در صورت یکبار ابتلا به آبله مرغان، در برابر ابتلای مجدد مصون خواهیم ماند؟

پس از ابتلا به آبله مرغان، معمولاً آنتی بادی‌هایی در برابر این عفونت در بدن تولید می‌شود و فرد را از ابتلای مجدد به این بیماری مصون نگه می‌دارد. اما ویروسی که باعث آبله مرغان می‌شود (واریسلا-زوستر) در بافت‌های عصبی بدن غیرفعال می‌ماند و می‌تواند بعداً در قالب یک بیماری دیگر به نام «زونا» ظاهر شود. کودکانی که در برابر آبله مرغان واکسینه می‌شوند، در سنین بالاتر احتمال ابتلا به زونا در آن‌ها بسیار کمتر است.

آبله مرغان چگونه درمان می‌شود؟

آبله مرغان یک «بیماری ویروسی» محسوب می‌شود، بنابراین آنتی بیوتیک‌ها نمی‌توانند آن را درمان کنند. اما اگر باکتری زخم‌ها را آلوده کند، پزشکان آنتی بیوتیک تجویز می‌کنند. این وضعیت ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که بچه‌ها تاول‌ها را خراش دهند و موجب ترکیدن آن شوند.

درمان بخصوصی برای آبله مرغان وجود ندارد، اما می‌توانید دارو‌هایی را از داروخانه خود دریافت کنید که سایر علائم بیماری را کنترل می‌کنند؛ مانند: استامینوفن برای کاهش تب، لوسیون کالامین و ژل خنک‌کننده برای کاهش و تسکین خارش.

در بیشتر کودکان، تاول‌ها پوسته پوسته می‌شوند و به طور طبیعی در عرض یک تا دو هفته می‌ریزند، بنابراین جای نگرانی نیست. تنها نکته قابل توجه این است که کودکان از دستکاری بثورات بپرهیزند تا از به جای ماندن اسکار (جای زخم) جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • افزایش ابتلا به بیماری کبدی با این نوشیدنی شیرین
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • حواستان به افسردگی دوران سالمندی باشد
  • پلمب اماکن غیرمجاز دندانپزشکی و ماساژدرمانی در اردبیل
  • چرا دچار وسواس می شویم/ بارزترین نشانه‌های وسواس
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری