Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از  شین هوا، شمار کودکان مهاجر و آواره در سن مدرسه در جهان از سال دو هزار، 26 درصد افزایش یافته است. 

طبق گزارش سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد، یونسکو، شمار کودکان مهاجر و آواره در سن مدرسه در جهان از سال دو هزار با افزایش 26 درصدی رو به رو بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این کودکان هم اکنون می توانند نیم میلیون کلاس درس را پر کنند.
این گزارش با عنوان " مهاجرت ، آوارگی و آموزش" با حضور اودری آزولای مدیر کل یونسکو در برلین منتشر شد. در این گزارش دستاورد کشورها در زمینه حق تحصیل کودکان آواره و مهاجر مورد بررسی قرار گرفته است. در دو سال گذشته یعنی از زمان توافق در خصوص بیانیه نیویورک در مورد آوارگان و مهاجران که در سال دو هزار و شانزده تصویب شد، آوارگان 1.5 میلیارد روز مدرسه را از دست داده اند.
با وجود این آمار، پیشرفت هایی در زمینه ادغام آوارگان در نظام آموزش ملی صورت گرفت. از برترین کشورها در این زمینه می توان به کشورهای فقیر چاد، اتیوپی و اوگاندا اشاره کرد.
اودری آزولای می گوید زمانی که مهاجران و آوارگان از تحصیل محروم می شوند همه بازنده خواهند بود. تحصیل کلید انعطاف و انسجام است. گوناگونی و تنوع در کلاس درس اگرچه چالشی برای آموزگاران است ، می تواند به نفع احترام به تنوع قومیتی و فرصتی برای یادگیری باشد. این بهترین شیوه برای قدرتمند و منعطف کردن جوامع است.
نیمی از آوارگان اجباری در جهان کمتر از هجده سال دارند. با این حال در بسیاری از کشورها از نظام آموزش ملی حذف می شوند. کودکان متقاضی پناهندگی در کشورهایی مانند استرالیا، مجارستان ، اندونزی، مالزی و مکزیک در اردوگاه ها به سر می برند و زمانی هم که از تحصیل محروم نیستند دسترسی آنها بسیار محدود است.
در این گزارش از سرمایه گذاری قابل توجه کشورهایی مانند روآندا و ایران برای آنکه آوارگان در کنار شهروندان خودشان به مدرسه بروند تقدیر شده است. ترکیه و هفت کشور شرق آفریقا هم متعهد شده اند تا سال دوهزار و بیست آوارگان را در نظام آموزش ملی خود جای دهند. اوگاندا به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کودکان آواره تحصيل مدرسه فاقد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۴۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ خاطره‌بازی با معلم‌ها؛ داستان شیرین‌ترین کتک دنیا

دوران تحصیل پر از خاطرات تلخ و شیرینی است که می‌تواند درس‌آموز باشد؛ این شاید ساده‌ترین تعریف از واژه‌ مدرسه به‌شمار رود، اما واقعیت این است که هرکدام از ما یک یادآوری منحصربه‌فرد از دوران مدرسه در ذهنمان داریم؛ «روایت هر یک از ما» به بازگویی همین خاطرات می‌پردازد، با این تفاوت که روایت‌های پیش‌رو خاطراتی واقعی از دوران تحصیل است.

دریافت 91 MB

خبرنگار: جهانگیر داداش‌زاده، فرگاه افشار / تصویربردار: مجتبی هادوی / تدوینگر: علی خلیلی طهرانی 

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • افزایش نگرانی اسرائیل از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل
  • زنی که کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد
  • ویدیو/ خاطره‌بازی با معلم‌ها؛ داستان شیرین‌ترین کتک دنیا
  • معلم عشایری که پدرانه مشق علم و ادب می‌کند
  • افزایش شمار پناهجویان بی‌خانمان در انگلیس
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • افزایش مجدد شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه
  • جذب سه هزار معلم جدید در هرمزگان
  • شمار شهدای خبرنگار غزه به 142 شهید رسید