Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@17:32:12 GMT

اجاره ۴۰هزار دلاری برای کنسولگری ساختگی

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۴۷۱۰

خبرگزاری ایسنا: مالک ساختمانی که این فرد اجاره کرده است در تشریح ماجرا به روزنامه ایران گفت: مهر سال گذشته ۵ طبقه از ساختمان ۶ طبقه‌ام در زعفرانیه تهران را به شخصی که خود را نماینده و کنسول سفارت یکی از کشور‌های اروپایی معرفی کرد، اجاره دادم. در طبقه اول این ساختمان خودم ساکن بودم و طبقات فوقانی در اجاره آن‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی در قرارداد اجاره هم پس از امضایش از مهر کنسولگری آن کشور استفاده کرد و من نیز به حرف‌هایش اطمینان پیدا کردم.

وی در ادامه افزود: بعد از چند روز نیز با نصب پرچم کشور مورد نظر و اتحادیه اروپا فعالیت‌شان را آغاز کرد، اما بعد از مدتی به رفتار و عملکرد وی و اشخاصی که به ساختمان مراجعه می‌کردند مشکوک شدم. آن‌ها وسایل داخل لابی و راهرو را جمع کرده بودند، سیستم رایانه و اینترنت نداشتند و حتی اجاره‌بها را که طبق قرارداد ماهی ۴۰ هزار دلار بود در طول یک سال گذشته نپرداختند. همین موضوع باعث شد به سراغ این مرد بروم و پس از مدتی که دیدم پرداختی صورت نمی‌گیرد از او شکایت کردم. از آنجا که به رفتار‌های آن‌ها مشکوک شده بودم به دادسرای شمیرانات رفتم و شکایت کردم. بازپرس پرونده نیز دستور استعلام مشخصات این فرد از وزارت امور خارجه را صادر کرد که نتیجه استعلام به شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه یک شمیرانات تهران نشان می‌داد که کشور مورد نظر در ایران دارای سفارت نبوده و شخصی که خود را کنسول افتخاری معرفی کرده از تاریخ ۲۰ دی سال ۹۶ از مسئولیتش عزل شده است. با اطلاعاتی که به دست آوردم مشخص شد که این کشور نه‌تن‌ها قصد تأسیس کنسولگری در ایران ندارد بلکه عضو اتحادیه اروپا هم نیست و شخص مورد نظر نیز اجازه تأسیس کنسولگری در ایران را نداشته است. نکته جالب‌تر هم آن است که جلوی در ورودی ساختمان هم باجه‌ای را همانند سفارتخانه‌های قانونی تعبیه کرده که از مراجعان مدارک‌شان را بگیرد و به اصطلاح ویزا صادر کند.

مالک ساختمان در ادامه گفت: بعد از آن هم با کنسولگری این کشور در آمریکا مکاتبه کردیم که وقتی موضوع را فهمیدند به شدت متعجب شدند. با این حال از راه‌های مختلف پیگیر پرونده بوده‌ام، اما با گذشت ۱۰ ماه از روند پیگیری شکایاتم هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ام ضمن این که اجاره ماهانه این ۵ طبقه طبق قراردادمان ۴۰ هزار دلار بوده که این شخص فقط ۱۷۰ میلیون تومان در این مدت پرداخت کرده است.

مالک ساختمان در پایان تأکید کرد: حتی حکم تخلیه هم گرفتم، اما هنوز موفق به تخلیه خانه نشده ایم. حالا با وجود همه استعلام‌ها و مشخص شدن وضعیت غیر قانونی آن شخص و همراهانش متعجب هستم که چرا هیچ اقدام و برخورد قانونی صورت نمی‌گیرد.»

منبع: فردا

کلیدواژه: اجاره ساختمان استعلام حکم تخلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۴۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ می دهیم

به گزارش تابناک، دکتر محمد مخبر بعد از ظهر امروز ( پنج شنبه) در تماس تلفنی حسین عرنوس، ضمن تبریک روز ملی سوریه بر گسترش روابط دوجانبه دو کشور تأکید کرد.وی ضمن قدردانی از پیام تسلیت دولت سوریه در پی هدف قراردادن ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق گفت: حمله به ساختمان کنسولگری ایران، اوج استیصال آن رژیم خبیث در برابر مقاومت فلسطین و گروه های مقاومت را نشان داد.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه طوفان الاقصی منطقه را وارد فضای جدیدی نموده، اظهار داشت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.
دکتر مخبر با اشاره به اهمیت راهبردی سوریه و ضرورت تعمیق و گسترش روابط دو کشور در همه زمینه ها، بر لزوم تشکیل «کمیته‌های مشترک پیگیری همکاریهای اقتصادی دو کشور» و تلاش برای اجرایی شدن توافقات و قراردادهای امضا شده میان تهران و دمشق تاکید کرد .
توجه بیشتر به توسعه همکاری های اقتصادی در حوزه های مشترک تجاری، تسهیل فعالیت بخش خصوصی دو کشور، لزوم همکاری در حوزه حمل و نقل، ترانزیت و نیز گردشگری از جمله محورهای این گفتگوی تلفنی بود.
نخست وزیر سوریه نیز در این تماس تلفنی ضمن عرض تسلیت شهادت جمعی از مستشاران جمهوری اسلامی و شهروندان سوری در حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، آن را نقض قوانین و مقررات بین المللی عنوان کرد.
حسین عرنوس از عملیات اخیر سپاه پاسداران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به عنوان پاسخ دندان شکن به اقدامات رژیم صهیونیستی یاد کرد و با تبریک این رشادت به دولت و ملت ایران افزود: جمهوری اسلامی تنها تأسیسات و زیرساخت های نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار نداد بلکه این اقدام شجاعانه موجودیت رژیم صهیونیستی و اعتبار آن و متحدان این رژیم را زیرسوال برد و به چالش کشید.
نخست وزیر سوریه از آمادگی کامل ارتش و نیروهای مسلح این کشور برای حمایت و پشتیبانی از محور مقاومت و مقابله با اقدامات احتمالی رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: ارتش سوریه آماده است به تجاوزات و اقدامات رژیم صهیونیستی پاسخ دندان شکن دهد .
وی از عزم و اراده جدی دولتمردان جمهوری اسلامی برای پیگیری و اجرایی شدن اسناد و توافقات فیمابین دو کشور تقدیر و بر توسعه روند همکاری های مناسب دو کشور در زمینه تجارت آزاد و همچنین امور بانکی تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ می دهیم
  • هدفگذاری تجارت ۷۰۰ میلیون دلاری بین ایران و تاجیکستان
  • صاحبخانه های خوب تشویق می‌شوند
  • تجارت خارجی ۶۰.۸ میلیارد دلاری ایران با ۱۵ کشور دنیا
  • صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری سوخت با تکمیل راه آهن شلمچه بصره
  • اردن کمک به صهیونیست‌ها را تائید کرد
  • صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری سوخت با تکمیل راه آهن شلمچه _ بصره
  • اردن کمک به صهیونیست‌ها را تایید کرد
  • اردن کمک به صهیونیست‌ها را تأیید کرد
  • پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز