Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: وزیرخارجه بریتانیا روز سه شنبه 20 نوامبر با خانواده نازنین زاغری در تهران ملاقات کرد.

به گزارش گروه ترجمه رکنا، جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا که برای یک سفر رسمی به ایران سفر کرده بود روز سه‌شنبه اعلام کرد با خانواده نازنین زاغری رتکلیف، شهروند ایرانی-بریتانیایی که از دو سال پیش در تهران زندانی Prisoner است، ملاقات کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ملاقات پس از دیدار وزیر خارجه بریتانیا با محمد جواد ظریف و علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران صورت گرفته است.

آقای هانت که پیشتر در جریان ملاقات با همتای ایرانی خود بر آزاد شدن «آدم‌های بی گناه دو تابعیتی» تاکید کرده بود پس از دیدار با خانواده نازنین زاغری با انتشار عکسی از خود و گابریلا، دختر چهار ساله این شهروند دربند دوتابعیتی در توییتی نوشت: هیچ کودکی نباید چنین مدتی را بدون حضور مادر سر کند.

جرمی هانت همچنین در جریان این ملاقات با مادر و برادر نازنین زاغری به صورت مختصر دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه بریتانیا با انتشار یک پیام توییتری ضمن تاکید بر این نکته که «افراد بی گناه» نباید به عنوان ابزاری در دیپلماسی مورد بهره برداری قرار گیرند، تصریح کرد: کلیه افراد دو تابعیتی که به ناحق زندانی شده اند بایست آزاد شوند.

نازنین زاغری روز پانزدهم فرودین‌ماه سال 90 هنگام خروج از ایران، از سوی اطلاعات سپاه پاسداران در فرودگاه امام خمینی بازداشت شد.

همکاری‌ با رسانه‌های بیگانه و تلاش برای «براندازی نرم» نظام در میان اتهامات وی بوده است. وی سپس به پنج سال زندان Prison محکوم شد.

وزیر خارجه بریتانیا پس از سفری کوتاه به عربستان وارد تهران شد تا با مقامات ایرانی در خصوص موضوعات مختلف از جمله توافقنامه هسته‌ای ایران و راه‌های حفظ آن و نیز مناقصه یمن گفتگو کند.

آقای هانت نخستین وزیر خارجه یک کشور غربی است که پس از خروج آمریکا از برجام به ایران سفر می‌کند.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

حمید مرا برای همخوابی به خانه پدری اش می برد ولی با دختر همسایه ازدواج کرد عروس یک شبه پرویز بودم ! / حجله ای که در خانه پدرم بود اولین فیلم از لحظه اعدام 3 سارق مسلح در شیراز / آنها یک پلیس را شهید کرده بودند +عکس این مرد کثیف به 90 زن تجاوز کرد و با سیگار روی جسد آنها علامت گذاشت+عکس وحشت از حکم اعدام برای مدیران خودرویی در ایران ! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا فروش نخ به جای زعفران در آبادان ! 300 هزار تومان بسته حمایتی برای هر خانواده 4 نفره ! این زن بیوه در پارک کرج چادر زده بود! / سرنوشت تلخ یک زن بی خانمان زنده شدن زن بابلی پس از مرگ + عکس وجزییات عکس عروسی یک زن که در آتش داماد زنده زنده سوخت! + جزییات شلیک های وحشت آور فقط برای شاخ شکنی در مشهد! + عکس تصاویر جالب از سلفی مرد تایلندی با بوفالوی خندان! چرا ۳۶ هزار ساندرو را تحویل نمی دهند! افزایش دستمزد کارگران هفته آینده مشخص می شود!

منبع: رکنا

کلیدواژه: سفر سفر زندانی Prisoner زندان Prison اخبار حوادث نازنین زاغری وزیر امور خارجه بریتانیا عکس فیلم ایران اعدام ازدواج دانشجو پاکستان مرد کشف دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۴۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید دمشق بر حق مشروع تهران برای پاسخ به اقدام شرورانه تل‌آویو

وزیر امور خارجه سوریه در رایزنی تلفنی با همتای ایرانی خود بر حق مشروع تهران برای پاسخ به اقدام شرورانه رژیم صهیونیستی در چارچوب حقوق بین‌الملل تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ‌و «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه بعد از ظهر امروز یکشنبه در یک تماس تلفنی آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات منطقه متعاقب پاسخ مشروع جمهوری اسلامی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد بررسی قرار دادند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو، توضیحاتی در خصوص تلاش‌ها و اقدامات دیپلماتیک ایران در ۲ هفته گذشته برای پیگیری حقوقی و بین‌المللی اقدام متخلفانه رژیم صهیونیستی و بی‌عملی شورای امنیت در نتیجه مخالفت آمریکا و ۲ کشور اروپایی با محکومیت این رژیم ارایه نمود. 

وزیر امور خارجه ایران ابعاد مختلف اقدام بامداد امروز نیروهای مسلح ایران در هدف قرار دادن اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در چارچوب حق دفاع مشروع را تبیین و آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از تمامیت سرزمینی و منافع کشورمان را مورد تاکید قرار داد.    

فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه نیز ضمن محکومیت مجدد حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، بر حق مشروع کشورمان برای پاسخ به اقدام شرورانه رژیم صهیونیستی در چارچوب حقوق بین‌الملل تاکید کرد.

۲ وزیر همچنین آخرین وضعیت تحولات فلسطین و غزه را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت توقف فوری جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و لغو کامل محاصره انسانی و ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه تاکید کردند.
 

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی محل ملاقات خانوادگی عمومی در شهر آلمانی
  • دعوت امیرعبداللهیان از وزیرخارجه اندونزی برای سفر به تهران
  • دعوت امیرعبداللهیان از وزیر امور خارجه اندونزی برای سفر به تهران
  • وزیر خارجه چین: مواضع تهران را به اطلاع بلینکن رساندم‌
  • دیوید کامرون: اسرائیل تنش‌ها در خاورمیانه را تشدید نکند
  • دختر جوان قربانی آدم‌ربایی ساختگی | نقشه خواستگار فریبکار برای دختر پولدار
  • امیرعبداللهیان: تهران در مقابل شرارت مجدد اسرائیل قاطعانه عمل می‌کند
  • امیرعبداللهیان: امکان ملاقات نمایندگان دولت هند با خدمه کشتی توقیف‌شده فراهم می‌شود
  • تاکید دمشق بر حق مشروع تهران برای پاسخ به اقدام شرورانه تل‌آویو
  • نشست وزیر امور خارجه با سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران