Web Analytics Made Easy - Statcounter

«رقیه یادگاری» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ارزیابی کیفیت فنی نصب سازه این برج در دستور کار شورای فنی استان مرکزی قرار داشت و جزئیات و بررسی های دقیق در این خصوص توسط نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی بررسی شد.
وی بیان کرد: نتایج این ارزیابی در شورای فنی استان ارایه شد و برابر مستندات موجود نصب این سازه با شرایط فعلی ناایمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی ادامه داد: تصمیم ممنوعیت استفاده از برج پرنده نگری هیچ ارتباطی با مباحث مالی و پیمانکاری ندارد و دلایل فنی و کارشناسی برای غیرایمن بودن آن مطرح شده است.
یادگاری اظهار داشت: نقشه استحکام بخشی برج پرنده نگری تالاب میقان اراک به زودی تهیه می شود و این موضوع در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی کاوش دقیق تری خواهد شد.
وی بیان کرد: در صورتی که برج پرنده نگری قابلیت ترمیم داشته باشد اصلاح و بهسازی می شود اما اگر این امکان فراهم نشود جایگرینی برای آن پیش بینی می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: عملیات اجرایی برج 2 منظوره دیده بانی و پرنده نگری تالاب میقان اراک در سال 93 به ارتفاع 34 متر در راستای حفاظت و پایش تالاب و تمرکز بر فعالیت های گردشگری در این منطقه ایجاد شده است.
«رضا میرزایی» افزود: این برج در سال های گذشته به علت بارندگی، تاثیر رطوبت و شرایط محیطی در منطقه دچار پوسیدگی در بعضی قسمت ها شده که در سال جاری اقدام هایی برای مستحکم سازی و رنگ کاری آن صورت گرفت.
وی بیان کرد: به علت نوسانات ارزی این اقدام به طور کامل انجام نشده و با توجه به بازدیدهای کارشناسان امر، توصیه هایی در خصوص استحکام بخشی به برج پرنده نگری ارائه شده و بر اساس مصوبه شورای فنی استان مرکزی تردد در این برج به دلیل حفظ مسائل ایمنی تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: در شورای فنی استان مرکزی مقرر شد با تامین اعتبار و ارائه راهکارهای مناسب، اقدام های لازم در خصوص برج پرنده نگری میقان اراک صورت گیرد.
حوضه آبی تالاب کویری میقان اراک با مساحتی حدود 12 هزار هکتار در ناحیه ای کم ارتفاع، مردابی و با آب شور ایجاد شده است.
تالاب میقان اراک به عنوان منطقه شکار ممنوع تحت حمایت و مدیریت محیط زیست است و در مجموع 154 گونه از چهار رده جانوران در آن گزارش شده است.
16 درصد از پرندگان کشور و 52 گونه گیاهی و تنوع زیستی در این تالاب کویری شناسایی شده است.
تالاب کویری میقان اراک با 25 هزار هکتار در 15 کیلومتری شمال شرق اراک واقع شده و جز یکی از 10 تالاب مهم کشور است.
این تالاب یکی از زیستگاه های فصلی پرندگان مهاجر به ویژه درناهای خاکستری است و هر ساله علاوه بر کوچ حدود 12 هزار قطعه به این زیستگاه 40 هزار قطعه پرنده مهاجر دیگر نیز فصلی از سال را در این تالاب کویری بیتوته می کنند.
مطالعات انجام شده وجود 140 گونه پرنده را در تالاب میقان نشان می دهد که 70 درصد آنها مهاجر هستند.
3005/3075
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی برج پرندگان مهاجر پرنده تالاب کارشناسی 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۴۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!

دارنده 5 توپ طلای بهترین بازیکن دنیا تسلیم بازیکن سعودی شد و در رده دوم بهترین بازیکنان لیگ عربستان ایستاد.

به گزارش فارس، سالم الدوسری، مهاجم ملی پوش الهلال با کسب امتیاز 7.91 بالاتر از کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن لیگ عربستان انتخاب شد.

الدوسری مرد سال 2023 آسیاست و با به ثمر رساندن 65 گل بهترین گلزن سعودی تاریخ الهلال به شمار می‌آید.

دستمزد سالیانه رونالدو 200 میلیون یورو است و تقریبا 20 برابر دستمزد الدوسری (10 میلیون یورو) است.

مهاجم تیم ملی عربستان را بسیاری با گل تماشایی در جام جهانی 2022 قطر به یاد دارند.

ستاره الهلال بعد از گلزنی شادی گل خاصی دارد و پشتک می زند به همین خاطر به «پرنده» شهرت دارد.

براساس گزارش سایت سوفا اسکور، رونالدو با وجود به ثمر رساندن 29 در لیگ عربستان صدرنشینی در لیست بهترین گلزنان اما «الدوسری تاثیرگذارتر از ابرستاره پرتغالی ظاهر شد».

سایت سعودی اسپورت می نویسد که الدوسری با به ثمر رساندن 16 گل در مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا «بهترین گلزن تاریخ عربستان در این تورنمنت» شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: باشگاه های عربستانی به دنبال کاپیتان منچستریونایتد همسر طارمی مانع انتقال او به لیگ عربستان شد؟

دیگر خبرها

  • تجلیل از واحد‌های نمونه در اراک
  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • راه‌اندازی قرارگاه جهش تولید در دستور کار
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان