Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مجموع تسهيلات منعقد شده و اعطايي از سوي بانک مسکن در هفت ماه نخست سال جاري معادل 35.7 درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزايش يافت.
مجموع تسهيلات منعقد شده و اعطايي از سوي بانک مسکن در هفت ماه نخست سال جاري معادل 35.7 درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزايش يافت.
به گزارش شارا به نقل از روابط عمومي بانک مسکن، بانک مسکن در هفت ماهه نخست امسال رقمي بالغ 10 هزار و 849ميليارد و 375 ميليون و 300هزار تومان به متقاضيان سراسر کشور تسهيلات پرداخت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گزارش عملکرد تسهيلات منعقد شده و اعطايي بانک مسکن طي هفت ماهه نخست امسال نشان مي دهد: کل تسهيلات منعقد شده و اعطايي طي هفت ماهه سال جاري معادل 10 هزار و 849 ميليارد و 375 ميليون و 300 هزار تومان بوده که در مقايسه با مبالغ منعقد شده و اعطايي طي دوره مشابه سال گذشته معادل 35.7 درصد رشد را نشان مي دهد. در هفت ماه ابتدايي سال جاري 293 هزار و 351 فقره تسهيلات از سوي بانک مسکن به متقاضيان سراسر کشور پرداخت شد اين در حالي است که در همين بازه زماني در سال گذشته حجم تسهيلات پرداختي معادل 198 هزار و 479 فقره بوده است. ارزش کل تسهيلات پرداخت شده در هفت ماهه ابتدايي سال 96 معادل 7 هزار و 996 ميليارد و 56 ميليون و 200 هزار تومان بوده است.
در عين حال گزارش عملکرد مربوط به نخستين ماه از فصل پائيز سال جاري حاکي از آن است که در اين مهرماه 50 هزار و 347 فقره تسهيلات به ارزش يک هزار و 806 ميليارد و 516 ميليون تومان به متقاضيان اعطا شده است.
مطابق با اين گزارش بيشترين سهم از مجموع تسهيلات اعطايي در مهرماه امسال به انواع تسهيلات خريد مسکن شامل تسهيلاتي که به طور مستقيم به خريدار اعطا شده و همين طور تسهيلاتي که بعد از تکميل پروسه ساخت وساز، از سازنده به خريدار منتقل شده ، اختصاص پيدا کرده است. بر اين اساس، رقم کل تسهيلات اعطايي در بخش خريد مسکن معادل يک هزار و 108 ميليارد و 962 ميليون و 500 هزار تومان بوده است. همينطور تسهيلات مشارکت مدني (ساخت مسکن) معادل 244 ميليارد و 511 ميليون و 900 هزار تومان ارزش داشته است.
علاوه بر اين يکي ديگر از تسهيلات اعطايي در حوزه مسکن، تسهيلات جعاله است که متقاضيان اين تسهيلات دو دسته هستند. دسته اول افرادي که براي تعميرات اساسي در منزل خود، اقدام به دريافت اين تسهيلات مي کنند و دسته دوم نيز از اين تسهيلات به عنوان کمک تسهيلات خريد مسکن بهره مي برند. اين گزارش حاکي از آن است که در يک ماه مهر، به لحاظ ريالي 227 ميليارد و 662 ميليون تومان تسهيلات در اين بخش از سوي بانک مسکن به متقاضيان سراسر کشور اعطا شده است.
از آنجا يکي از رديف هاي مهم تسهيلات حمايتي اعطا شده از سوي بانک مسکن به تسهيلات قرض الحسنه ازدواج مربوط مي شود طي يک ماه مهر نيز بانک مسکن به پرونده هاي دريافت شده در اين بخش با تمام توان پاسخ داده است. به طوري که گزارش عملکرد يک ماه نخست پائيز در اين حوزه نشان مي دهد: رقمي بالغ بر 81 ميليارد و 579 ميليون تومان به متقاضيان دريافت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت شده است.
به گزارش پايگاه خبري بانک مسکن-هيبنا، بانک مسکن به عنوان بانک تخصصي حوزه مسکن و ساختمان، بيشترين سهم در تسهيلات اعطايي بخش مسکن را طي سال هاي گذشته دارا بوده است و در اين مسير توانسته با افزايش سرعت پرداخت تسهيلات به متقاضيان، سهم بسزايي در تامين مسکن متقاضيان سراسر کشور داشته باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۴۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس ابراهیمی امروز پنج‌شنبه در جلسه بررسی تبصره ۱۸ قانون بودجه لرستان، اظهار داشت: اعتبار مربوط به جز سوم تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۲ از آذرماه گذشته به بانک‌ها پرداخت و روند کار در اختیار دستگاه‌های اجرایی متعهد قرار گرفت که در پایان سال گذشته بیش از ۴۴ درصد آن پرداخت شد.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری که در کشور برای پرداخت این تسهیلات در کشور در نظر گرفته شده است پرداخت ۷۰ درصدی است که امیدواریم باتوجه‌به باز بودن سامانه پرداخت در بانک‌ها و تسریع روند تکمیل پرونده و معرفی به بانک‌ها از مرز ۷۰ درصد نیز عبور کنیم.

معاون استاندار لرستان در مورد بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: در این بخش از پرداخت تسهیلات نیز در سطح کشور وضعیت خوبی داشته و جزو دو استان برتر کشور هستیم.

ابراهیم، ی گفت: در جز چهارم تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲ نیز که در اختیار دستگاه‌های حمایتی است به‌خوبی عمل شده و از ۱۳۰۰ میلیارد سهم استان تا کنون بیش از ۱۰۰۰ میلیارد جذب و پرداخت شده است.

کد خبر 6094995

دیگر خبرها

  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند
  • بانک‌ها در پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت همکاری کنند
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان
  • پرداخت بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات توسط صندوق‌های قرض الحسنه
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد