Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-24@06:05:03 GMT

کشف بقایای نخستین دایناسور گردن بلند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۵۰۵۰

کشف بقایای نخستین دایناسور گردن بلند

رکنا: بقایای دایناسور ۲۲۵ میلیون ساله در برزیل کشف شد.

دانشمندان بقایای دایناسوری با وزن حدود ۱۰۰ کیلوگرم و ارتفاع ۵ فوت در برزیل کشف کرده اند که به ۲۲۵ میلیون سال قبل تعلق دارد.

به گزارش ایندپندنت، استخوان های یک گونه جدید از دایناسورهای مهره دار در برزیل کشف شده است. دانشمندان سه اسکلت کشف کرده اند که به طرز معجزه آسایی در شرایط خوبی باقی مانده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشف چشم انداز جدیدی از نخستین دایناسور گردن بلند ارائه کرده که ۲۲۵ میلیون سال قبل می زیسته است.

گونه جدید که قبل از ظهور دایناسورهای عظیم می زیسته، احتمالا ۱۰۰ تن وزن داشته و طول و ارتفاع آن به ترتیب ۱۲ و ۵ فوت بوده است.

به گفته محققان این کشف بسیار خارق العاده است زیرا نشان می دهد دایناسورها در مراحل اولیه تکامل شان موجوداتی اجتماعی بوده است و زندگی در گروه را به تنهایی ترجیح می داده اند.

به هرحال گونه مذکور Macrocollum itaquii نام گرفته و یکی از اعضای خانواده ساروپادها به حساب می آید.

دایناسور مذکور در آمریکای جنوبی زندگی می کرده است.

 اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

حمید مرا برای همخوابی به خانه پدری اش می برد ولی با دختر همسایه ازدواج کرد عروس یک شبه پرویز بودم ! / حجله ای که در خانه پدرم بود اولین فیلم از لحظه اعدام 3 سارق مسلح در شیراز / آنها یک پلیس را شهید کرده بودند +عکس این مرد کثیف به 90 زن تجاوز کرد و با سیگار روی جسد آنها علامت گذاشت+عکس وحشت از حکم اعدام برای مدیران خودرویی در ایران ! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا فروش نخ به جای زعفران در آبادان ! 300 هزار تومان بسته حمایتی برای هر خانواده 4 نفره ! زن جوان 7 سگ و 7 گربه را در خانه اش زندانی کرد تا از گرسنگی بمیرند +عکس این مرد گیلانی سردش نمی شود + فیلم شنا در رودخانه سرد این زن بیوه در پارک کرج چادر زده بود! / سرنوشت تلخ یک زن بی خانمان اولین عکس از اعدام صبح امروز 3 تبهکار در شیراز وحشتناکترین اتفاق برای مجری در پخش زنده + فیلم این عروس و داماد هیچ وقت نخندیدند + عکس تصاویر جالب از سلفی مرد تایلندی با بوفالوی خندان!

منبع: رکنا

کلیدواژه: برزیل دایناسور کشف اسکلت تنهایی عکس فیلم ایران اعدام ازدواج دانشجو پاکستان مرد کشف دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۵۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دایی بایدن را آدمخوارها خورده اند؟ | جیمز ماراپه: ما آدمخوار نیستیم

به گزارش همشهری آنلاین، دفتر نخست‌وزیری پاپوآ گینه نو اواخر یکشنبه در بیانیه‌ای توضیح داد که «بایدن ظاهراً اشاره به این کرده که دایی‌اش را بعد از آن که هواپیمای او بر فراز پاپوآ گینه نو در دوران جنگ جهانی دوم سرنگون شد، آدم‌خوارها خورده‌اند».

جیمز ماراپه در این بیانیه افزود «اظهارات بایدن ممکن است لغزش زبانی بوده؛ با این حال، کشور من سزاوار چنین برچسبی نیست».

وی در ادامه از رئیس‌جمهور آمریکا خواست پاپوآ گینه نو را برای یافتن بقایای جنگ جهانی دوم جستجو و پاکسازی کند تا حقیقت در مورد سربازان گمشده مانند امبروز فینگان دایی وی مشخص شود.

بایدن پیش‌تر در سفر به استرالیا به ارتباط شخصی خود با تاریخ جنگ پاپوآ گینه نو اشاره کرده و داستان دایی خود که در سانحه هوایی در مه ۱۹۴۴ جان باخت را گفته بود.

او هفته گذشته پس از بازدید از یک بنای یادبود جنگ در پنسیلوانیا، احتمال اینکه دایی‌اش قربانی آدم‌خوارها شده باشد را مطرح کرد.

به گزارش رویترز، مورخان می‌گویند پاپوآ گینه نو برای پیشروی ایالات متحده در سراسر اقیانوس آرام به منظور آزادسازی فیلیپین در جنگ جهانی دوم بسیار مهم بود، استرالیا هم گفته که تاریخ زمان جنگ اهمیت استراتژیک همسایه شمالی را نشان داده است.

ماراپه گفت که ملت او بی‌جهت به درگیری کشیده شد و افزود پاپوآ گینه نو و جزایر سلیمان مملو از بقایای انسانی زمان جنگ، لاشه هواپیماها، کشتی‌ها و همچنین بمب‌های باقیمانده‌ای است که هنوز قربانی می‌گیرد.

کد خبر 846401 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه گینه ‌نو جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شدند
  • نخستین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شد
  • تولد نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی امسال در پارک ملی کرخه
  • (ویدیو) دیگر کسی این دولت را گردن نمی‌گیرد، حتی مسعود‌های ده نمکی!
  • کشف بقایای زنان شکنجه شده به شیوه «مافیا‌های ایتالیایی»
  • دایی بایدن را آدمخوارها خورده اند؟ | جیمز ماراپه: ما آدمخوار نیستیم
  • وحشت خبرنگار بی‌بی‌سی بعد از دیدن بقایای موشک‌ ایرانی+ فیلم
  • ببینید | وحشت خبرنگار بی‌بی‌سی بعد از دیدن بقایای موشک‌های سپاه در اسرائیل
  • وحشت خبرنگار بی‌بی‌سی با دیدن بقایای موشک‌ ایرانی درپایگاه نواتیم
  • خبرنگار بی‌بی‌سی بعد از دیدن بقایای موشک‌های ایرانی در اسرائیل: آنچه ما دیدیم یک چیز واقعا وحشتناکی است ؛ 11 متر بود! (فیلم)