Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،مرکز خراسان رضوی،رییس اداره حفاظت محيط زيست نيشابور گفت: اين سرشماري پاییزه با همكاري 42 نفر از  محيط بانان شهرستانهاي نيشابور، چناران، فيروزه ؛ فريمان، مه ولات، تربت حيدريه، كاشمر و سبزوار در قالب16 گروه  به مدت يك روز در پناهگاه حيات وحش حيدري انجام شد  و گونه نژاد خالص قوچ و ميش اوريال سرشماري شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد مهدي نوربخش بدون اشاره به امار کسب شده افزود: تعداد قوچ و میش سرشماری در این منطقه نسبت به سال گذشته 30 در صد افزایش یافته است.

وی افزود:همچنین بر اساس سرشماری صورت گرفته درمنطقه حفاظت شده رئيسي نیشابور،آمار وحوش در این منطقه نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است .

نوربخش گفت: در اين سرشماري علاوه برگونه آهوي ايراني  گونه هايي چون  خرگوش، باقرقره، چندين بهله پرنده شكاري از جمله سارگپه، عقاب طلايي و عقاب دشتي، هوبره، روباه و يك قلاده كفتار مشاهده و سرشماري شد.

وی افزود: وجود جمعيت قابل توجه آهو در منطقه حفاظت شده رئيسي حاكي از تثبيت جمعيت اين گونه ارزشمند در این زيستگاه است .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نیشابور قوچ میش وحوش سرشماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۵۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی با متخلفان برداشت خاک و شن در پناهگاه حیات وحش موته

بنابر اعلام اداره پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته، این متخلفان را حین برداشت غیر قانونی خاک و شن از مراتع پارک ملی موته توسط مأمورین یگان حفاظت این پارک شناسایی و دستگیر شدند.


محیط بانان ادوات برداشت غیرقانونی خاک و شن در اراضی طبیعی پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته را شامل یک دستگاه لودر و دو دستگاه کامیون نیز توقیف کردند. متخلفان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد
  • برخورد قانونی با متخلفان برداشت خاک و شن در پناهگاه حیات وحش موته
  • مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده «اشترانکوه»
  • (ویدئو) مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه
  • فصل بهار فصل رویش و زایش گونه‌های گیاهی و جانوری است
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه
  • بازدیداز پناهگاه حیات وحش دشت سوتاو و حمامیان بوکان