Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@19:57:50 GMT

تسکین درد با یک ادویه/خداحافظی با قرص های مسکن

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۵۱۶۹

تسکین درد با یک ادویه/خداحافظی با قرص های مسکن

رکنا: زردچوبه ادویه ای است که در تسکین بسیاری از دردها سودمند است.

زردچوبه؛ عنصر اصلی ادویه کاری، مدت‌های مدیدی است که در طب سنتی آیورودا برای درمان طیف وسیعی از مشکلات سلامتی Health کاربرد دارد که شامل تسکین درد، رفع خستگی و مشکلات تنفسی می‌شود.

زردچوبه چگونه عمل می‌کند؟

زردچوبه که زعفران هندی نیز نامیده می‌شود دارای ترکیبی به نام کورکومین است که تحقیقات نشان داده خاصیت ضدالتهابی دارد و از این رو به کاهش درد کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است بیشتر مطالعاتی که خاصیت ضد درد زردچوبه را مورد بررسی قرار داده‌اند، روی درمان پوکی استخوان و یا روماتیسم مفاصل متمرکز شده‌اند.

پژوهش‌های مرتبط با زردچوبه و تسکین درد

تا به حال شواهد در مورد مؤثر بودن زردچوبه در تسکین دردهای غیرمرتبط با آرتریت بسیار محدود بوده است و ضمناً بیشتر این شواهد مربوط به مطالعات نسبتاً کوچک یا تحقیقات آزمایشگاهی بوده است. در ادامه به بررسی یافته‌های برخی از این مطالعات می‌پردازیم:

سندرم پیش از قاعدگی

بر طبق نتایج حاصل از یک مطالعه در سال ۲۰۱۵، کورکومین به کاهش شدت علائم مرتبط با سندرم پیش از قاعدگی (PMS) کمک می‌کند. این علائم شامل انواع درد مانند کمردرد، سردرد، حساس شدن سینه‌ها و شکم درد می‌شود.

در مطالعه‌ای ۷۰ زن دچار سندرم پیش از قاعدگی به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه، به مدت ۷ روز قبل از قاعدگی و سه روز بعد از قاعدگی در سه دوره‌ی متوالی روزانه دو عدد کپسول کورکومین مصرف کردند و گروهی دیگر نیز طی همان مدت دارونما مصرف کردند. در پایان مطالعه، آن‌هایی که ترکیبات زردچوبه مصرف کردند، کاهش بیشتری در شدت علائم سندرم پیش از قاعدگی خود داشتند.

دندان درد

در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۸، دانشمندان دریافتند کورکومین می‌تواند درد مرتبط با جراحی دندان عقل را تسکین بدهد. این مطالعه روی ۹۰ نفر انجام شد و بعد از عمل جراحی گروهی کورکومین و گروهی دیگر مفنامیک اسید دریافت کردند. وقتی نتایج دو گروه مورد مقایسه قرار گرفت معلوم شد آن‌هایی که کورکومین مصرف کرده بودند، نسبت به گروهی دیگر، کاهش درد بسیار قابل توجه‌تری داشتند.

تاندونیت

کورکومین در درمان تاندونیت نیز مؤثر است. تاندونیت بیماری دردناکی است که در آن تاندون دچار التهاب می‌شود. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۱ نشان داده که کورکومین می‌تواند با جلوگیری از فعالیت مولکول‌های التهابی، درد را تسکین دهد.

مصرف زردچوبه عوارض جانبی ندارد؟

هرچند به طور کلی زردچوبه بی‌ضرر است اما بعضی دوزهای بالای زردچوبه (یا استفاده‌ی طولانی مدت از زردچوبه) ممکن است مشکلات گوارشی مانند حالت تهوع، سرگیجه یا اسهال ایجاد کند.

ضمناً استفاده از زردچوبه می‌تواند برانگیزاننده‌ی مشکلات کیسه صفرا و دیرتر لخته شدن خون باشد و یا در افراد دیابتی موجب کاهش خطرناک قند خون شود. اگر مشکل خاصی در سلامت خود دارید یا قرار است تحت عمل جراحی قرار بگیرید، قبل از مصرف مکمل زردچوبه با پزشک Doctor خود مشورت کنید.

آیا باید از زردچوبه به عنوان مسکن استفاده کرد؟

پیش از اینکه بتوانیم مکمل زردچوبه را به عنوان مسکنی برای هر نوعی از درد توصیه کنیم باید تحقیقات بیشتری انجام شود. اما بدون تردید، زردچوبه در رژیم غذایی، فواید خوبی برای سلامتی‌تان دارد. زردچوبه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و ضدالتهاب است.

برای استفاده‌ی بیشتر از زردچوبه می‌توانید علاوه بر مصرف آن در غذاهای مختلف، از آن به صورت چای نیز بهره ببرید.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

حمید مرا برای همخوابی به خانه پدری اش می برد ولی با دختر همسایه ازدواج کرد عروس یک شبه پرویز بودم ! / حجله ای که در خانه پدرم بود اولین فیلم از لحظه اعدام 3 سارق مسلح در شیراز / آنها یک پلیس را شهید کرده بودند +عکس این مرد کثیف به 90 زن تجاوز کرد و با سیگار روی جسد آنها علامت گذاشت+عکس وحشت از حکم اعدام برای مدیران خودرویی در ایران ! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا فروش نخ به جای زعفران در آبادان ! 300 هزار تومان بسته حمایتی برای هر خانواده 4 نفره ! این زن بیوه در پارک کرج چادر زده بود! / سرنوشت تلخ یک زن بی خانمان زنده شدن زن بابلی پس از مرگ + عکس وجزییات کشف بقایای کشتی نوح در ایران / امریکایی ها پیدا کردند حمله گروگانگیران به سرویس مدرسه دخترانه در شمال شرق تهران + جزییات این مرد گیلانی سردش نمی شود + فیلم شنا در رودخانه سرد کمک سخاوتمندانه آقای بازیگر به 1000کشاورز زادگاهش چرا ۳۶ هزار ساندرو را تحویل نمی دهند!

منبع: رکنا

کلیدواژه: طب سنتی سلامتی Health دندان سلامت پزشک Doctor مسکن چای رژیم غذایی قرص های مسکن توصیه کاهش خداحافظی زردچوبه عکس فیلم ایران اعدام ازدواج دانشجو پاکستان مرد کشف دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۵۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات خداحافظی غم‌بار بستگان با شهدا در رفح+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، منابع محلی تصاویری منتشر کرده اند که به لحظات خداحافظی بستگان و آشنایان با شهدای غزه در شهر رفح در جنوب این باریکه مرتبط است.

این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۳ کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است.این وزارتخانه افزود که در این حملات ۳۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۸ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از ۸۰۰۰ نفر هم مفقود و زیر آوار هستند. شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر رسیده است. ۷۲ درصد از شهدا و مجروحان نیز زن و کودک هستند.

کد خبر 6092067 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • کدام مکمل‌ها روند پیری را کُند می‌کند؟
  • خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر از اینستاگرام
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • خداحافظی شوکه کننده سلنا گومز با ۴۲۹ میلیون کاربر
  • خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر
  • لحظات خداحافظی غم‌بار بستگان با شهدا در رفح+ فیلم
  • عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است
  • این سبزی ضد سرطانی متخصص تسکین عفونت های تنفسی