Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: لاغری با گیاه سنا که مسهل و روان کننده شکم است خطرات بی شماری در پی دارد.

متخصص طب سنتی گفت: برگ سنا و گیاهان که مسهل هستند به هیچ وجه برای کاهش وزن توصیه نمی‌شوند و متاسفانه برخی بدون داشتن اطلاعات کافی برای لاغر شدن از این گیاه دارویی استفاده می‌کنند.

 حسین رضایی زاده متخصص طب سنتی در خصوص تاثیر داروهای تبلیغی در ماهواره و شبکه های مجازی برای لاغری گفت: داروهایی که در تبلیغات رنگین ماهواره‌ها مدعی لاغر یا چاق کردن فرد در یک زمان کوتاه هستند می‌توانند عوارض خطرناکی داشته باشند، و قطعا هیچ دارویی وجود ندارد که وزن را در مدت کوتاه کاهش دهد و عارضه نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: معمولا عرضه کنندگان این داروها بیش از اینکه به سلامت افراد توجه کنند به منافع اقتصادی خود توجه بیشتری دارند. لذا توصیه می‌کنم برای کاهش یا افزایش وزن حتما با مراجعه به پزشک Doctor یک بررسی همه جانبه از نظر متابولیسم بدن، غدد و سایر عوامل انجام دهند.

رضایی زاده تصریح کرد: نگاه طب سنتی به مزاج افراد به دو گونه تقسیم می‌شود، به این صورت که با توجه به اقتضای مزاجی یک فرد لاغر یا چاق بودن وی تشخیص داده می‌شود. طب سنتی مزاج افراد چاق را رطوبی می‌داند که با توجه به این موضوع آن‌ها استعداد لاغری کمتری دارند. و بلعکس افرادی که مزاج خشک دارند، (گرم و خشک یا سرد و خشک) افراد لاغر اندام هستند که این افراد اصولا استعداد چاق شدن را ندارند و افزایش وزن پیدا نمی‌کنند مگر با تغییرات وزن در طول زمان. این نگاه به ما کمک می‌کند که با توجه به مزاج فرد سرعت بیشتری در کاهش یا افزایش وزن بیماران داشته باشیم.

وی در خصوص تاثیر برگ سنا در کاهش وزن توضیح داد: برگ سنا و گیاهان که مسهل هستند به هیچ وجه برای کاهش وزن توصیه نمی‌شود و متاسفانه برخی بدون داشتن اطلاعات کافی برای لاغر شدن از این گیاه دارویی استفاده می‌کنند.

رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران بیان کرد: بسیاری از دمنوش‌های ترکیبی که در بازار Store موجود است دارای برگ سنا هستند و با توجه به اینکه سنا مسهلی قوی است، مصرف بی رویه آن در طول زمان ممکن است باعث تنبلی روده بزرگ شود، که از آن زمان روده در برابر هر درمانی مقاوم می‌شود. متاسفانه در برخی از مواقع از این گیاه با نام انگلیسی کاسیا در سطح بازار به فروش می‌رسد. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

حمید مرا برای همخوابی به خانه پدری اش می برد ولی با دختر همسایه ازدواج کرد عروس یک شبه پرویز بودم ! / حجله ای که در خانه پدرم بود اولین فیلم از لحظه اعدام 3 سارق مسلح در شیراز / آنها یک پلیس را شهید کرده بودند +عکس این مرد کثیف به 90 زن تجاوز کرد و با سیگار روی جسد آنها علامت گذاشت+عکس وحشت از حکم اعدام برای مدیران خودرویی در ایران ! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا فروش نخ به جای زعفران در آبادان ! 300 هزار تومان بسته حمایتی برای هر خانواده 4 نفره ! راز جسد تکه تکه شده یک دختر و پسر در سطل آشغال! زن جوان 7 سگ و 7 گربه را در خانه اش زندانی کرد تا از گرسنگی بمیرند +عکس شلیک های وحشت آور فقط برای شاخ شکنی در مشهد! + عکس پولشویی قالیباف هنگام شهردار بودن در تهران ! کمک سخاوتمندانه آقای بازیگر به 1000کشاورز زادگاهش وحشتناکترین اتفاق برای مجری در پخش زنده + فیلم علی مورچه با ساطور به پلیس حمله کرد +عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: طب سنتی طب لاغری چاق سلامت اقتصادی پزشک Doctor طب سنتی لاغری بازار Store تبلیغات سنا لاغری ماهواره فریب ساعت عکس فیلم ایران اعدام ازدواج دانشجو پاکستان مرد کشف دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۵۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش۲۰ درصدی تعداد افراد در طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی همتی فر صبح جمعه در محل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و در حاشیه برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اظهار کرد: نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم امروز با حضور ۱۶۱۸ نفر از حافظان ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن در ۷ حوزه در استان برگزار شد.

معاون فرهنگی و پژوهش و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: این آزمون یکی از آزمون‌های تخصصی و دشوار قرآن کریم است که حافظان در آن معلومات و تسلط خود بر مفاهیم، معانی و تفاسیر قرآن را به معرض سنجش می‌گذارند.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تعداد متقاضیان شرکت در این دوره از آزمون نسبت به دوره قبل افزود: این استقبال نشان دهنده اشتیاق روزافزون مردم، به ویژه جوانان، به تعالیم نورانی قرآن کریم است.

همتی فر ادامه داد: استان خراسان رضوی با داشتن ۱۶۱۸ نفر شرکت کننده، در صدر فهرست استان‌های کشور از نظر تعداد متقاضیان قرار دارد. همچنین با توجه به اینکه بیشترین شرکت کنندگان استان به تعداد ۵۳۳ خانم و ۲۷۶ آقا از مشهد هستند بنابراین دو حوزه آزمون در مشهد در نظر گرفته شد که آقایان در سازمان تبلیغات و بانوان در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) به رقابت می‌پردازند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در این دوره از آزمون، ۱۱۳۰ نفر از بانوان و ۴۸۸ نفر از آقایان در رشته‌های حفظ ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گفته وی پذیرفته شدگان این مرحله، به مرحله آزمون شفاهی راه پیدا می‌کنند و در صورت موفقیت، مدرک معادل لیسانس یا فوق لیسانس دریافت خواهند کرد.

کد خبر 6095563

دیگر خبرها

  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود
  • لغو مراسم آیینی سنتی کومسای در هورامان کردستان به دلیل بارندگی
  • افزایش۲۰ درصدی تعداد افراد در طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • مهم‌ترین علت چاقی در ایران
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • پزشکان قلابی طب سنتی در رشت دستگیر شدند
  • استفاده از ظرفیت ۵۰ نفر امین برای مدیریت موقوفات متصرفی سمنان
  • با سریع ترین روش های کاهش وزن آشنا شوید