Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: در نظام تربیتی به‌ صورت عام و نیز تربیت رسمی کشور که در نظام آموزشی به آن پرداخته می‌شود، موضوع اصلی هویت کودکان است یعنی اگر بخواهیم مسئولیت اصلی را تعیین کنیم، تحقق این موضوع بسیار مهم است .

به گزارش ایرنا رضا مددی روز چهارشنبه در آغاز به کار نخستین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در یزد افزود: البته برای هویت ابعاد مختلف فردی و اجتماعی و لایه‌های مختلف انسانی، دینی، قومی، جنسیتی و غیره تعیین‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: نظام تعلیم و تربیت باید در مسیر تحقق هویت تلاش کند، و هویت مشترک که شامل انسانی، دینی و ملی است، مورد تأکید قرار دهد.
مددی خاطرنشان کرد: مهمترین نیاز تعلیم و تربیت، فلسفه تربیتی آموزش و پرورش است اگر فلسفه تربیتی بومی و متناسب نداشته باشیم، همه تلاش‌ها در تعیین و تربیت بی‌نتیجه خواهد بود.
مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امروز جامعه با بحران هویتی مواجه است، موضوع تربیت متمرکز بر مقوله هویت شده و در چشم‌انداز ایران سال 1404، مدرسه نقطه اتکای دولت و ملت و عامل توسعه و پیشرفت و تعالی کشور است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر به دنبال پیشرفت همه‌ جانبه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی هستیم، راه رسیدن به آن مدرسه است.
مددی ادامه داد: محتوای کتاب درسی باید در مسیر تقویت هویت ملی باشد و فضای مدرسه، معماری مدرسه باید در این راستا باشد بنابراین هویت به‌ویژه ملی جزو تأکیدهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
مشاور وزیر اظهار داشت: چهار دهه بعد از انقلاب یک خطای راهبردی مرتکب شده‌ایم و آن غفلت از دبستان و پیش‌دبستانی است و این غفلت ناکارآمدی دستگاه تعلیم و تربیت را به دنبال دارد زیرا بر اساس سند تحول، مسئولیت اصلی آموزش و پرورش دوره عمومی است.
وی تصریح کرد: ما باید به دوره دبستان بازگردیم به این موضوع که تعلیم و تربیت بنیادی در دبستان و پیش‌دبستانی است و تا زمانی که این رویکرد اصلاح نشود، پیش‌دبستانی همچنان ممکن است طفیلی تلقی شود.
وی خاطرنشان کرد: سند تحول، سندی راهبردی است و مسیر تحول و اقدامات آموزش و پرورش را از 1390 تا 1404 ترسیم کرده است که آموزش و پرورش باید آن را در سه برنامه پنجم، ششم و هفتم توسعه اجرا کند.
وی ادامه داد: سند تحول در بخش‌های مختلف تعلیم و تربیت برنامه‌های مشخصی دارد، علاوه بر تعریف تعلیم و تربیت اسلامی چرخه‌های تحول‌آفرین را مشخص و اهداف و چشم‌انداز و مأموریت‌ها تا 1404 بیان کرده است.
وی اظهار داشت: در آموزش و پرورش هر اقدامی که بخواهد انجام شود باید ذیل این زیر نظام صورت بگیرد و با تصویب سند تحول بلاتکلیفی و فقدان فلسفه رفع و نقشه راه در اختیار آموزش و پرورش قرارگرفته و در آن مشخص‌شده چه نوع آموزش و پرورش و مدارسی می‌خواهیم.
وی خاطرنشان کرد: در وزارتخانه نباید به‌صورت سلیقه‌ای عمل کنیم بلکه سند تحول مسیر را مشخص کرده و در مسیر تعلیم و تربیت نقشه راه مشخص است.
در این گردهمایی 2 روزه ، معاونان ابتدایی اداره‌های آموزش و پرورش استان‌ها و رئیسان پیش‌دبستانی سراسر کشور حضور دارند.
2 هزار و 200 اثر به دبیرخانه همایش در بخش مقاله، فیلم کوتاه، قصه‌گویی، عکس ، آواها و نواهای بومی - محلی و دکلمه ارسال شد.
از سوی هیات داوران از مجموع مقالات علمی 200 مورد پذیرفته شد که 52 مورد آن در قالب سخنرانی ارائه می‌شود و در مجموع از 20 اثر برگزیده در بخش‌های مختلف در اختتامیه همایش تجلیل می‌شود.
هویت، رشد و تعالی همه‌جانبه دوران کودکی، عناصر هویت و فرایند هویت‌یابی آن‌ها در دوره پیش‌دبستانی در بستر فرهنگ اسلامی ایرانی، بررسی و آسیب‌شناسی وضعیت کودکان ، نحوه بازنمایی آن‌ها در الگو هویت اسلامی ایرانی از محور‌های همایش است.
نقش فرایندهای اجتماعی در هویت‌یابی کودکان ، بازنمایی هویت اسلامی - ایرانی آن‌ها در رسانه‌ها ، سینما و فناوری‌های دیجیتال ارتباطی، اطلاعاتی و انواع هویت کودکان و نحوه بازنمایی آن در الگوی هویت اسلامی با توجه به اسناد بالادستی آموزش و پرورش از دیگر محورهای همایش است.
در این گردهمایی 11 کارگاه آموزشی با موضوع‌های مختلف برگزار می‌شود که سه هزار و 800 نفر در این کارگاه‌ها آموزش می‌بینند.
2088/ 2047

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي پيش دبستاني كودكان نظام آموزشي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۵۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق

دهقان فرماندار بافق در نشست بررسی مسؤلیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش گفت: صنایع و معادن در اجرای مسؤولیت‌های اجتماعی خود به ویژه در حوزه بیمارستان و آموزش و پرورش کوتاهی می‌کنند.

او افزود: سیاست‌های سرمایه گذاری صاحبان سرمایه و معادن مثل فسفات آسفوردی باید در شهرستان باشد.

دهقان بیان کرد: مقرر شد توسط شرکت‌های معدنی و صنعتی فعال شهرستان از جمله مجتمع معدنی فسفات آسفوردی از قرارگاه خاتم الانبیا، یک آموزشگاه ۱۲ کلاسه در مظفریه بافق ساخته و یک میلیارد تجهیزات آموزشی تا پایان اردیبهشت ماه تأمین شود. 

او ادامه داد: شرکت یزد یوتاب تا سال تحصیلی ۱۴۰۴ ساخت یک باب آموزشگاه ۱۲ کلاسه در روستای مبارکه جنب آموزشگاه شهید صدوقی و اجرای طرح درآمدزایی پایدار به مدت یک ماه را متعهد شد که در صورت اقتصادی نبودن این طرح، باید یک باب آموزشگاه شش کلاسه احداث کند. 

فرماندار بافق تصریح کرد: مجتمع معدنی کوشک تا سال تحصیلی ۱۴۰۴، موظف است ۲ باب آموزشگاه آیت‌الله طالقانی و رضاییان را که ۳۵ درصد آن انجام شده است، به پایان برساند. 

او گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق هم مقرر شد طبق مصوبات تعیین شده در تیرماه ۱۴۰۲، ساخت یک باب آموزشگاه ۱۲ کلاسه و استخر شنا در محله مناجات را تا سال تحصیلی ۱۴۰۴ تکمیل کند و تحویل آموزش و پرورش دهد.

در این نشست در زمینه ساخت فضای آموزشی، تأمین تجهیزات کارگاهی، آزمایشگاهی و کمک آموزشی و مامور نمودن دبیر و آموزگار مرد تصمیم گیری شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد