Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان خمین گفت: فرهنگ سازی در حوزه کتاب نیازمند برنامه ریزی منسجم در نظام آموزشی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، احمد طهرانی 29 آبان در نشست انجمن کتابخانه های عمومی خمین که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد، گفت: موضوع های فرهنگی در جامعه امروز یکی از دغدغه های مهم انقلاب اسلامی است که باید برنامه ریزی های اساسی برای آن انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندارشهرستان خمین با بیان اینکه حضور اقشار مختلف مردم در صحنه های مختلف دینی و ملی یکی از نمادهای فرهنگ عمومی است افزود: سرانه کتابخوانی و مطالعه در هر جامعه، فرهنگ و رشد علمی و فکری افراد آن جامعه را نشان می دهد.

 

طهرانی اظهار کرد: کتابخانه سرداران شهید این شهرستان در طبقه فوقانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع شده که در پنج سال اخیر به دلیل افزایش حجم کتاب و مخازن کتاب مشکلاتی در این مکان ایجاد شده است همچنین ساختمان جدید این کتابخانه جدید در پارک فضیلت خمین جانمایی شده است اما به دلیل قرار داشتن در فضای سبز مشکلاتی برای ساخت آن وجود دارد.

 

در ادامه این جلسه محسن شریفی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های فرهنگی در سطح استان و شهرستان خمین گفت: تاسیس کتابخانه عمومی در شهرستان خمین یک ضرورت است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی توسعه کتابخانه ها را سبب ارتقای فرهنگ افراد دانست و افزود: کتابخانه ها نقشی موثر در توسعه و تحقق اهداف فرهنگی ایفا کنند.

 

وی ادامه داد: نگاه فرهنگی مدیران، نقش مهمی در تحولات اجتماعی دارد و می‌تواند فرهنگ کتابخوانی را ترویج و سطح کمی و کیفی کتابخانه ها را بیشتر کند.

 

حجت الاسلام عباس دانشی هم ضمن تبریک به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و فرارسیدن هفته وحدت گفت: سرانه فیزیکی کتابخانه در خمین کمتر از میانگین استان است و این شهرستان ظرفیت شهری بیش از 2 کتابخانه عمومی را دارد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی افزود: انتظار می رود خیران در این شهرستان نسبت به ایجاد کتابخانه و افزایش سرانه فیزیکی عملکرد بهتری داشته باشند.

 

6 باب کتابخانه عمومی در مناطق شهری و روستایی خمین فعالیت دارند.

 

پایان پیام/87

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته وحدت ارومیه ارزانی آذربایجان غربی بیرجند وحدت سفر استانی حسن روحانی خراسان جنوبي هفته کتاب و کتابخوانی کتابخانه های عمومی خمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۵۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر قائدی شنبه شب در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دشتی عنوان کرد: موضوع کتاب و کتابخوانی را باید خارج از حیطه تکلیفی کتابخانه ها ببینیم و توجه داشته باشیم که مشکلات ما با کتاب کجا حل می‌شود و سراغ آنها برویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتی با اشاره به نقش کلیدی مطالعه در ادامه افزود: با مشارکت و یکپارچگی همه دستگاه‌ها می‌توان به افزایش میزان مطالعه مؤثر در سطح جامعه کمک کرد و همه نهادها و مردم باید برای اجرای این امر در سطح جامعه مشارکت داشته باشند.

قائدی در ادامه بیان داشت: از قوه قضائیه تقاضا داریم اقداماتی از قبیل کمک به تأمین ملزومات کتابخانه ای، خرید تجهیزات، تعمیر و ساماندهی کتابخانه ها بر اساس ضوابط قانون، تغییر مجازات مجرمین را در نظر بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتی گفت: هر اداره یک کتابخانه تخصصی مربوط به فعالیت‌هایش و تألیفات نویسندگان شهرستان، هر چند کوچک باید داشته باشد، که ارباب رجوع به راحتی به آن دسترسی داشته باشد.

کد خبر 6090447

دیگر خبرها

  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد