Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، اصغر نورالله زاده مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید در حاشیه بهره برداری از یک طرح تولیدی و صنعتی بیان داشت که افزون بر ٣٢ هزار طرح اشتغالزا از محل پرداخت این میزان تسهیلات در سطح کشور ایجاد شده است.

وی پیش بینی کرد تا پایان سال جاری بیش از ٣٠هزار طرح اشتغال زایی با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت صندوق کارآفرینی امید در مناطق مختلف کشور اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اصغر نورالله زاده تصریح کرد که این میزان تسهیلات در بخش‌های مختلف صنعت، صنایع دستی و توسعه گردشگری به ویژه به ویژه ٨٠ درصد آن در بخش روستایی و صنایع خردو زود بازده بوده است.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید بر ادامه روند پرشتاب پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در سال آینده تاکید کرد و گفت که این صندوق با ارزیابی‌ها و راستی آزمایی‌های انجام شده دارای کمترین انحراف در زمینه تسهیلات اعطایی به متقاضیان بوده است.

وی تقویت بنیه مالی در اشتغال زایی روستائیان، ایجاد صندوق‌های محلی به عنوان تامین کنندگان کسب و کار، حمایت از خیرین، برگزاری نمایشگاه‌های ملی و منطقه‌ای و ایجاد هر روستا یک محصول را دیگر برنامه‌های مهم سال آتی صندوق کارآفرینی امید ذکر کرد.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید اضافه کرد:در سال گذشته نیز با پرداخت بیش از چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای اجرا و عملیاتی کردن ۲۴ هزار طرح کارآفرینی و اشتغال زایی در ۶ ماهه امسال توسط صندوق کارآفرینی امید، امیدواری به بهبود وضعیت معیشتی مردم و توسعه اقتصادی کشور را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه عملکرد همکاران ما در استان آذربایجان غربی مثبت و تاثیر گذار بوده، اما این استان مزیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد که استفاده مطلوب از این ظرفیت ها، همت همه دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

وی افزود: از ابتدای سالجاری ٧٠٠ طرح اشتغال زا در استان مورد حمایت مالی این نهاد قرار گرفته و ٣٣٠ میلیارد ریال تسهیلات ٦ و یا ٤ درصد برای عملیاتی شدن کسب و مار روستایی و صنعتی سازی روستایی و دیگر طرح‌های محرومیت زدا پرداخت گردیده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرین امید کشور با حضور در شهرستان سلماس یک واحد تولیدی مبلمان و دکوراسیون اداری منزل و اداری را با ٥ میلیارد ریال اعتبار مورد بهره برداری قرار داد، که این طرح ١٠ نفز اشتغال زایی مستقیم و ٥٠ نفر اشتغال زایی غیر مستقیم دارد.

 

انتهای پیام/ی

 

اشتغالزایی با کارآفرینی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۵۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد

 فتحی گفت: نرخ بیکاری استان در زمستان سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ کاهشی بوده و از ۸.۳ درصد به ۷.۴ درصد افتاده است.

وی به برنامه این اداره کل در زمینه تحقق عدالت دستمزدی در واحد‌های تولیدی اشاره کرد و افزود: طبقه بندی مشاغل در واحد‌های بالای ۵۰ نفر با این هدف آغاز شده و بر این اساس، دریافتی‌های کارگران با گنجاندن موارد تشویقی از جمله پاداش افزایش تولید، حق جذب، حق مهارت و مدیریت و شایستگی به مراتب بالاتر از حداقل دستمزد شورایعالی کار شده است.

وی به عملکرد بخش تعاون این اداره کل در سال قبل نیز اشاره کرد و گفت: میزان اشتغال ایجاد شده از قبل تعاونی ها، ۹ هزار نفر بوده که با رویکرد تعاونی‌های نوآور و پیشران در استان تاسیس شدند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی ادامه داد: میزان صادرات تولیدات تعاونی‌ها نیز در سال گذشته نسبت به سال قبل آن ۲۱ درصد بیشتر شده و این مصداق بارز مشارکت مردمی در جهش تولید است.

فتحی از رتبه نخست استان در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی تبصره ۱۶، خبر داد و گفت: سال گذشته از محل پرداخت این تسهیلات هشت هزار و ۸۲۰ نفر شاغل شدند.

وی ادامه داد: در موضوع تسهیلات اشتغال خانگی نیز، آذربایجان شرقی بیشترین اعتبار را جذب کرده و موفق به جذب ۲ هزار و ۴۰ میلیارد ریال شده که هفت درصد بیشتر از اعتبار تخصیصی و ۲.۵ برابر سال ۱۴۰۱ بود.

وی همچنین از کاهش تعداد افراد بیکاری که حق بیمه بیکاری دریافت می‌کنند خبر داد و گفت: پیش از آغاز دولت سیزدهم تعداد این افراد ۱۴ هزار نفر بود که این رقم در سال گذشته به هشت هزار و ۹۰۰ نفر کاهش یافته که نتیجه فعال شدن واحد‌های تولیدی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • تسهیلات اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری