Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@05:28:48 GMT

نخست وزیر اسپانیا با برگزیت مخالفت کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۵۶۵۵

«پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا در آستانه نشست رهبران کشورهای اتحادیه اروپا در بروکسل درباره برگزیت اظهار داشت: اگر اختلاف میان لندن و مادرید بر سر تنگه جبل الطارق حل نشود، اسپانیا روند اجرایی شدن برگزیت را مسدود کرده و با این توافق مخالفت خواهد کرد. 

این در حالی است که «جوزف بورل» وزیر خارجه اسپانیا نیز روز دوشنبه در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه در بروکسل با انتقاد از وضعیت موجود میان لندن و مادرید بر سر تنگه جبل الطارق خاطر نشان کرد: مادرید درصدد گفتگوهای مستقیم با لندن بر سر تنگه جبل الطارق واقع در شبه جزیره «ایبری» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع علاوه بر اینکه باید در توافق برگزیت گنجانده شود باید در بیانیه ای سیاسی درخصوص مناسبات آتی انگلیس با اتحادیه اروپا نیز مطرح شود.

وزیر خارجه اسپانیا با لحنی تهدید آمیز تاکید کرد: در صورت عدم توافق میان انگلیس و اسپانیا ما از برگزیت حمایت نخواهیم کرد.

گفتنی است امروز «ترزا می» نخست وزیر انگلیس قرار است در دیدار امروز خود با «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا درباره برگزیت گفتگو کند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اسپانیا اتحادیه اروپا لندن وزیر خارجه انگلیس کمیسیون اروپا اسپانیا انگلیس کمیسیون اروپا لندن وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۵۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته ۳۲ لیگای اسپانیا؛ توقف بیلبائو در خانه

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از گلز، در اولین بازی هفته تیم آتلتیک بیلبائو در خانه برابر تیم گرانادا با تساوی ۱ - ۱ متوقف شد. ایناکی ویلیامز هافبک غنایی بیلبائو در دقیقه ۶ به اشتباه دروازه خودی را گشود، اما بیلبائو در دقیقه ۲۴ با گل گورکا گوروستا بازی را به تساوی کشاند.
برنامه ادامه مسابقات به این شرح است: 
شنبه اول اردیبهشت: 
سلتاویگو - لاس پالماس 
رایو وایکانو - اوساسونا
والنسیا - رئال بتیس
جیرونا - کادیس
یکشنبه ۲ اردیبهشت: 
ختافه - رئال سوسیداد 
آلمریا - ویارئال 
دپورتیوو آلاوس - آتلتیکومادرید 
رئال مادرید - بارسلونا (داربی ال کلاسیکو)
در تاریخ داربی اسپانیا که از سال ۱۹۰۲ سابقه برگزاری دارد، دو تیم تاکنون ۲۹۸ بار به مصاف هم رفته اند که رئال مادرید ۱۱۱ بار و بارسلونا ۱۲۵ بار به پیروزی رسیده اند. در این بازی‌ها بارسلونا ۵۲۰ گل و رئال ۴۸۴ گل به ثمر رسانده اند. در تاریخ این داربی سرخیو راموس مدافع اسپانیایی رئال مادرید با حضور در ۴۵ دیدار و لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا با زدن ۲۶ گل رکورد دار هستند. ژاوی سرمربی تیم بارسلونا از زمان قبول مربیگری این تیم نتیجه ۴ ال کلاسیکو را واگذار کرده است!
دوشنبه ۳ اردیبهشت: 
سویا - رئال مایورکا

در جدول لیگای اسپانیا، تیم رئال مادرید با ۷۸ امتیاز در صدر قرار دارد و به دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد. تیم‌های بارسلونا (قهرمان فصل قبل) با ۷۰، جیرونا با ۶۵، آتلتیکو مادرید با ۶۱ و آتلتیک بیلبائو با ۵۸ امتیاز در رده‌های دوم تا پنجم جای گرفتند. تیم رئال سوسیداد با ۵۰ امتیاز ششم است و تیم سویا با ۳۴ امتیاز در رده سیزدهم جای دارد.
در پایین جدول تیم‌های کادیس با ۲۵، گرانادا با ۱۸ و آلمریا با ۱۴ امتیاز در رده‌های ۱۸ تا ۲۰ قرار گرفته اند.۳ تیم پایین جدول به دسته دوم سقوط خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • پس از بیانیه آتشین لاپورتا؛ کمیته داوران اسپانیا هیچ تصویر و فیلمی به بارسلونا نمی‌دهد
  • دل‌پیرو: چرا به مادرید نقل مکان کردم
  • استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان
  • خلاصه‌بازی رئال‌مادرید و بارسلونا + فیلم
  • تظاهرات در اسپانیا برای توقف جنگ و نسل کشی در نوار غزه
  • ساعت پخش زنده بازی رئال مادرید و بارسلونا از تلویزیون+ شبکه ۳ و پخش آنلاین
  • رئال مادرید - بارسلونا/ جدال نابرابر غول‌ها اسپانیا، تکلیف قهرمان مشخص می‌شود؟
  • برگزاری دویست و نود و نهمین ال کلاسیکو
  • هفته ۳۲ لیگای اسپانیا؛ توقف بیلبائو در خانه
  • هزینه سفر به مادرید اسپانیا چقدر است؟