Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@09:01:52 GMT

کنگره بین المللی جراحی سرطان در شیراز برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۵۹۲۶

کنگره بین المللی جراحی سرطان در شیراز برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس کنگره بین المللی جراحی سرطان ظهر چهارشنبه در نشست خبری کنگره بین المللی جراحی سرطان در شیراز، گفت: از دو سال قبل مرکز بیماری‌های پستان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصمیم به برگزاری یک کنگره آموزشی و تخصصی ویژه سرطان‌ها گرفت.

عبدالرسول طالعی افزود: این کنگره در روزهای ۷ تا ۹ آذرماه با  حضور ١٢ مهمان خارجی از کشورهای استرالیا، فرانسه، سوئد، ژاپن، آمریکا، ایتالیا، ترکیه و عمان و ٤٠٠ شرکت کننده از متخصصین داخلی در رشته‌های مختلف جراحی سرطان، آنکولوژی، رادیولوژی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... برگزار می شود.

وی با بیان این مطلب که بیماریهای بدخیم یا سرطان یکی از آمارهای مهم بیماری در سراسر دنیا است، گفت: در کشور ما نیز همچون بقیه کشورهای دنیا یکی عوامل مرگ و میر است و در میان بانوان سرطان معده، سینه و رحم از شایعه ترین این بیماری در کشور و دنیا  است.

رئیس کنگره بین المللی جراحی سرطان با بیان این مطلب که محوریت اصلی این کنگره را سرطان معده، سرطان سینه در زنان و سرطان تیروئید است تصریح کرد: در حاشیه این کنگره نیز نشست تخصصی دو روزه ویژه پرستاران بخش سرطان بیمارستان‌ها برای ارتقای دانش مواجه با این بیماری برگزار خواهد شد.

رئیس بخش جراحی سرطان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:برای کنگره  ٨٨ مقاله برگزیده از بین مقالات ارسال شده انتخاب شده است.

وی همچنین افزود: دو کارگاه رادیولوژی برای تشخیص بیماری‌های سرطان نیز در حاشیه این کنگره برگزار می‌شود.

طالعی همچنین با بیان اینکه طبق بررسی‌های انجام شده سالانه حدود ١٠٠ هزار نفر بیمار سرطانی در کشور شناسایی می‌شوند، اظهار کرد که یک سیزدهم از این تعداد بیمار یعنی هفت هزار نفر از آنها از استان فارس هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برخلاف سرطان، در بیماری‌های عفونی راه‌های پیشگیری مشخص است اما در بیماری سرطان یک پیشگیری اولیه و یک پیشگیری ثانویه داریم که پیشگیری اولیه برای سرطان‌ها در ایران وجود ندارد.

طالعی اظهار کرد: در بیماری‌های بدخیم و در رأس آن اصولا دو سرطان سینه و دهانه رحم در زنان با هزینه کم می‌توان پیشگیری ثانویه را انجام داد.

وی عنوان کرد: جراحی نقش اصلی در درمان سرطان‌ها دارد و اگر بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود ابتدا بیمار باید جراحی انجام دهد و سپس مراحل دیگر درمان را باید اعمال کرد.

رئیس بخش جراحی سرطان دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به کمبود موقت داروی ویژه سرطانی‌ها در برخی مقاطع اظهار داشت: در طول ٤٠ سال گذشته با این مسئله مواجه بوده‌ایم اما امروز دسترسی به داروهای سرطان بیشتر شده است.

طالعی با بیان اینکه بیشترین آمار جراحی‌های سرطان در فارس مربوط به بیمارستان شهید فقیهی شیراز است گفت: در سال ۹۶  بالغ بر هزار و ٢٠٠ بیمار در این مرکز بیمارستانی تحت عمل جراحی سرطان قرار گرفته‌اند.

رئیس بخش جراحی سرطان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه شیمی درمانی اولین قدم بعد از جراحی است، گفت: بر اساس سازمان بهداست جهانی نزدیک به ۱۵ میلیون نفر مورد جدید سرطان داشتیم که از این تعداد ۸۰ مورد عمل جراحی قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: سالیانه ۸۰۰ تا ۹۰۰ بیمار مبتلا به سرطان سینه در استان فارس عمل می شود که این تعداد تنها به ساکنین استان فارس تعلق ندارد و مراجعه کننده از شهرهایی همچون اصفهان، تهران، هرمزگان نیز هستند.

طالعی افزود: آیین افتتاح رسمی کنگره بین‌المللی جراحی سرطان صبح پنج شنبه ساعت ٨ صبح هشتم آذرماه در هتل بزرگ شیراز برگزار می‌شود.

در ادامه صدیقه طهماسبی، دبیر علمی این کنگره نیز گفت : سالانه بیش از ٨٠٠ عمل سرطان سینه در زنان انجام می شود و متاسفانه  یک پندار غلط در خصوص بعضی از سرطان‌ها مانند معده وجود دارد و برخی تصور می‌کنند که ممکن است به دیگر نقاط بدن هم سرایت کند در حالی‌که مراحل درمان سرطان با توجه به شرایط بیمار متفاوت است.

وی ادامه داد: در اکثر بیماران سرطانی ابتدا شیمی درمانی و سپس جراحی انجام می‌شود و  درمان سرطان یک درمان تیمی است.

کد خبر 4464823

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شیراز سرطان شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۵۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع

شایسته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: از ابتدای پارسال در مرحله اول شهر قاین و در مرحله سوم شهر فردوس به طور آزمایشی به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع متصل شدند که امسال در ادامه اتصال شهر بیرجند و طبس به این طرح صورت می‌گیرد و در این برنامه هدف خود مراقبتی و داشتن پزشک خانواده مشخص است که به ازای هر سه هزار نفر یک پزشک و یک تیم سلامت و درمان می‌بایست وجود داشته باشد.

او افزود: در این طرح هر فرد باید مراقب سلامت و پزشک خود را بشناسد و خدمات را که شامل کلیه مسائل سلامتی و بهداشتی فرد می‌شود دریافت کند؛ یعنی قرد هم در مورد مسائل سلامت قبل از بیماری با پزشک خود مشورت می‌کند و هم در صورت تشخیص بیماری به پزشکان متخصص و یا بیمارستان ارجاع داده می‌شوند.

شایسته بیان کرد: در قائن و فردوس کمبود پزشک و مراقب سلامت داشتیم که به صورت مراقب محور یعنی جذب طرحی یا قراردادی نیرو‌هایی جذب شدند ولی در بقیه گروه‌ها یعنی پزشکان و رشته‌های دیگر باید از نیرو‌های مجموعه خود و بعد از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: همچنین در دیگر مناطق که جمعیت کمتری دارند خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بهداشت محیطی‌ترین مراکز هستند کهدر آن بهورز‌ها تمام خدمات سلامت را بر اساس بسته‌هایی به گروه‌های مختلف ارائه می‌دهند و در صورت نیاز به سطوح بالاتر یعنی کارشناسان و پزشکان ارجاع داده می‌شوند.

او به پویش ملی سلامت اشاره و عنوان کرد: پارسال پویش ملی سلامت با هدف تشخیص بیماران فشار خون و دیابت اجرا شد که ۵۰۰ هزار نفر در استان مشمول دریافت این خدمات بودند و در نهایت ۳۷۷ هزار نفر یعنی ۷۳درصد جمعیت هدف در این پویش شرکت کردند و نزدیک به ۳۰۰۰ نفر زیر ۴۰ سال بیماری دیابت داشتند که این نشان دهنده این است که سن ابتلا به دیابت ۱۵ سال کاهش پیدا کرده است.

شایسته تصریح کرد: امسال پویش‌های دیگری نیز قرار است برگزار شود که اولین پویش، غربالگری سرطان به خصوص سرطان‌های شایع مثل سرطان روده بزرگ، سرطان گوارش و سرطان پستان است که تشخیص دیر هنگام آن بسیار خطرناک، هزینه بر و حتی کد در مواردی کشنده است و در صورتی که فرد در غربالگری‌ها مبتلا به این بیماری‌ها شناسایی شود به صورت رایگان برای درمان ارجاع داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز
  • زهره حمیدی ازوضعیت پس از سرطان گفت/انسان دیگری شدم و حالم خوب است
  • اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان برگزار می‌شود
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • ایرج فاضل، رئیس جامعه جراحان ایران: گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است/ باید نگران آینده پزشکی باشیم