Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@11:25:31 GMT

تقویت حافظه با عقب عقب راه رفتن

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۶۱۷۵

تقویت حافظه با عقب عقب راه رفتن


به گزارش دیلی‌میل، محققان از ۱۱۴ تن از داوطلبان خواستند به تماشای ویدیویی بنشینند که در آن کیف یک خانم دزدیده می‌شد و سپس به پرسشنامه‌ای درباره آنچه که می‌توانند از این ویدیو به خاطر بیاورند، پاسخ دهند.

داوطلبان پس از تماشای ویدیو، به سه گروه تقسیم شدند. به یک گروه گفته شد که ۱۰ متر به سمت جلو راه بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از گروه دیگر خواسته شد ۱۰ متر به عقب حرکت کنند و به گروه سوم نیز گفته شد تا ثابت در جای خود بایستند.

سپس از آن‌ها ۲۰ سوال درباره اتفاقات ویدیو پرسیده شد و مشخص شد که گروهی که به عقب راه رفته بودند، به طور متوسط پاسخ‌های صحیح‌تری را نسبت به دو گروه دیگر داده بودند.

متخصصان دانشگاه "روهمپتون" این اثر را در پنج آزمایش مختلف، مشاهده کردند.

یکی از این آزمایشات، با همین روش انجام شد، با این تفاوت که از داوطلبان خواسته شد تا کلماتی که قبل از راه رفتن در یک فهرست مشاهده کرده بودند را به یاد بیاورند.

در آزمایشی دیگر، از داوطلبان خواسته شد حرکت رو به جلو و عقب را تصور کنند و در یک آزمایش دیگر، شرکت کنندگان فیلم را در یک قطار مشاهده کردند تا محققان تاثیر حرکت رو به جلو یا عقب را بررسی کنند.

در همه آزمایش‌ها، گروهی که رو به عقب حرکت کردند یا حتی آن را تصور کردند، بیشترین پاسخ صحیح را دادند و عملکرد بهتری نسبت به گروه‌های دیگر داشتند.

محققان این را به عنوان یک تجربه آماری قابل توجه و ارتباط بین مفاهیم "زمان" و "فضا" که در تشکیل خاطرات در ذهن ما ضروری هستند، در نظر گرفتند.

دکتر آکسنتیجویچ (Aksentijevic) که سرپرست این مطالعه بود، گفت: این موضوع، استدلال جزئی این ایده است که زمان واقعا توسط فضا بیان و تعریف می‌شود.

هنوز مشخص نیست که چرا حرکت به صورت واقعی یا حتی تصور، باید دسترسی ما به خاطرات را بهبود بخشد. اما دکتر آکسنتیجویچ امیدوار است تحقیقات آتی آن را روشن سازد و همچنین نحوه استفاده از آن را دریابیم.

وی گفت: من مطمئن هستم که این کار می‌تواند برای کمک به مردم در به خاطر آوردن مسائل مختلف، مفید باشد. اما چگونگی آن، سوالی است که با تحقیقات بیشتر پاسخ داده خواهد شد.

ریچارد آلن از دانشگاه لیدز انگلستان می‌گوید نتایج این مطالعه بسیار جالب است و ممکن است راه‌هایی برای بهبود عملکرد حافظه ارائه دهد. وی افزود: با این حال، من فکر می‌کنم قبل از اعتماد به این اثر، باید نتایج آن را دقیقا در گروه‌هایی تکرار کنیم تا مطمئن شویم   منبع: سیمرغ 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حافظه تقویت حافظه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۶۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکور علوم تجربی صبح امروز‌ برگزار شد

صبح امروز داوطلبان گروه علوم تجربی رقابت خود را آغاز کردند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نوبت اول کنکور 1403 از روز پنجشنبه 6 اردیبهشت با رقابت داوطلبان گروه ریاضی و انسانی در نوبت صبح و هنر و زبان‌های خارجی در نوبت عصر آغاز شد.

صبح امروز جمعه 7 اردیبهشت، داوطلبان گروه علوم تجربی رقابت خود را آغاز کردند.

501 هزار و 810 داوطلب در گروه تجربی حضور دارند که 355 هزار و 508 نفر معادل 67 درصد داوطلبان زن و تعداد 166 هزار و 302 نفر معادل 33درصد داوطلبان مرد هستند.

فرصت دوباره برای کنکوری‌های گرفتار در سیل

عبدالرسول پورعباس؛ رئیس سازمان سنجش درباره برگزاری نوبت اول کنکور 1403 گفت: در شهرستان‌های زیرکوه و حاجی‌آباد در استان خراسان جنوبی به دلیل سیل بسیار سنگین، حدود 60 نفر از داوطلبان با وجود آنکه ارتش تمام امکانات خود را برای آنها بسیج کرده بود به آزمون نرسیدند.

وی افزود: با هماهنگی دولت، آزمون اختصاصی فرهنگیان برای این گروه در دو هفته آینده برگزار می‌شود چون در نوبت دوم کنکور، آزمون فرهنگیان برگزار نخواهد شد.

رییس سازمان سنجش درباره آمار تقلب در کنکور امسال بیان کرد: روز گذشته 4  نفر دستگیر شدند که یک نفر در تهران بود و در زمان کنکور از دفترچه عکس گرفت اما بلافاصله شناسایی و دستگیر شد، دو نفر در استان‌های جنوبی کشور ابزار تقلب داشتند و یک نفر در غرب کشور هم تصمیم به گرفتن عکس از دفترچه داشت که همگی دستگیر شدند.

اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود

وی بیان کرد: در روز برگزاری آزمون گروه علوم تجربی، تمام اقدامات حفاظتی در شدیدترین وضعیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رقابت ۲۵ هزار و ۷۰۰ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه
  • کنکور علوم تجربی صبح امروز‌ برگزار شد
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم؟
  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد
  • آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود
  • داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به چند سوال در چند دقیقه باید پاسخ دهند؟