Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر بیست و پنجمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک و سومین همایش ملی فناوری اطلاعات مکانی، شعار این همایش را "فناوری و خدمات مکان‌محور زمینه اشتغال‌زایی ملی" عنوان و تاکید کرد: نیازمند تغییر ساختارهای موجود فرهنگ‌سازی برای استفاده از نقشه و اطلاعات مکانی و نیز ایفای نقش فعالتتر بخش‌های اجرایی و دانشگاهی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا یحیی جمور امروز در افتتاحیه همایش با بیان این‌که همایش فوق به منظور ایجاد نشاط برای اساتید، دانشجویان و متخصصان به منظور گسترش هم‌افزایی ملی، صرفه‌جویی در منابع و تعمیق ارتباط دانشگاه با صنعت برگزار شده است، شعار این همایش را "فناوری و خدمات مکان‌محور زمینه اشتغال‌زایی ملی" عنوان و تشریح کرد: عصر کنونی عصر اطلاعات بوده که درآن ضرورت دسترسی، تولید و پردازش اطلاعات و همچنین ارائه مناسب و به اشتراک‌گذاری آن به‌ویژه اطلاعات مکانی بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی برخی چالش‌های موجود در صنعت نقشه‌برداری فناوری‌های نوین را منابع داده جدید و توسعه فضای باز برای داده‌ها برشمرد و اظهار کرد: نیازمند تغییر ساختارهای موجود فرهنگ‌سازی برای استفاده از نقشه و اطلاعات مکانی و نیز ایفای نقش فعالت‌تر بخش‌های اجرایی و دانشگاهی هستیم.

دبیر بیست و پنجمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک و سومین همایش ملی فناوری اطلاعات مکانی با اشاره به این‌که سرآغاز این همایش امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان نقشه‌برداری و دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی بوده است، خاطر نشان کرد: مقالات این همایش در بسته‌های ژئودزی و هیدروگرافی، فتوگرامتری، سنجش از دور، سامانه‌های اطلاعات مکانی و اف‌.بی‌.آی قرار گرفته و از سوی داوران مجرب داوری شدند.

جبور در پایان با بیان این که 47 مقاله به صورت سخنرانی و 80 مقاله به صورت پوستر در طول دو روز همایش ارائه خواهد شد، از  برگزاری 23 کارگاه تخصصی به موازات همایش و با شرکت دانشگاهیان در بخش‌های خصوصی خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان نقشه برداری همایش ملی ژئوماتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۶۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ مسأله اصلی مازندران در نقشه مهندسی فرهنگی معرفی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، احسان آهنگر در نشست شورای راهبری تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه پس از حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در استان، کمیته‌های تخصصی ذیل شورای فرهنگ عمومی فعال گردید، گفت: در حال حاضر تدوین برش استانی این سند بالادستی با نگاه بومی محلی در دست اقدام است.

او افزود: قطعا بهره‌گیری از جریان نخبگانی استان در بحث تدوین سند فرهنگی مازندران موثر خواهد بود، احصای نظام مسائل استان در بخش اول برایمان اولویت داشته و پس از آن شناسایی ظرفیت‌های حاکمیتی و مردمی انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به برگزاری ۲۲جلسه تخصصی باهدف شناسایی و بررسی نظام مسائل استان برای تدوین این سند اشاره و بیان کرد: تلاش شده از ظرفیت اجرایی دستگاه‌ها، جامعه نخبگانی و تشکل‌های مردمی بهره گرفته شود.

او با بیان اینکه در گام اول تلاش شده ۵ مسأله اصلی استان برای تدوین این سند جمع آوری شود، افزود: این مسأله‌ها باید در صحن شورای فرهنگ عمومی مطرح و تبدیل به مصوبه شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه شناسایی مسائل که از نظر تمامی فعالان حوزه فرهنگ و هنر اولویت دار باشد مورد توجه بوده است، گفت: این مسائل باید مطابق آئین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شود.

او بابیان اینکه تغییرات سبک زندگی ایرانی اسلامی و ناهنجاری‌های اجتماعی ناشی از آن- تضعیف بنیان خانواده و تاثیر و تاثر نامتوازن مسافران و مهاجران در استان سه مسئله ابتدایی احصا شده برای تدوین این سند است، افزود: ضعف ساماندهی فعالیت‌های نوین فرهنگی و ضعف فرهنگ اقتصادی و اقتصاد فرهنگی در زیست بوم استان نیز ۲مسئله دیگر برای تدوین این سند می‌باشند.

آهنگر تاکید کرد: گام بعدی نیز فعال کردن حوزه فرهنگ، هنر و رسانه و همچنین امور دینی، تعلیم و تربیت و حوزه اجتماعی زنان و حوزه خانواده و اقتصاد فرهنگ است.

دیگر خبرها

  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • نخستین اطلس کامل تنها قمر زمین منتشر شد
  • راهکار سند تحول برای استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین
  • راهکار سند تحول قوه قضاییه برای ارزیابی ادله در محاکم
  • ترسیم نقشه جذب دانش‌بنیان‌ها در صنعت لوازم خانگی
  • راهکار سند تحول برای استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین در تحصیل و ارزیابی ادله
  • ۵ مسأله اصلی مازندران در نقشه مهندسی فرهنگی معرفی شد
  • رصدخانه شبکه برق و انرژی تهران به هوش مصنوعی مجهز می‌شود
  • جمع‌آوری اطلاعات ۴۲ میلیون آدرس در کشور
  • موشک‌های دوربرد ایران حاصل جهاد علمی دانشمندان / دانشگاهیان برای همکاری در صنعت نظامی تمایل دارند