Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@11:27:01 GMT

«ملاقات با گورباچف» در پردیس چارسو

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۶۴۴۴

«ملاقات با گورباچف» در پردیس چارسو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره، دیدار ورنر هرتزوگ با میخائیل گورباچف دریچه‌ای شگرف به برخی از مهمترین رخدادهای قرن بیستم، از خلع سلاح هسته‌ای تا اتحاد آلمان باز می‌کند. در این فیلم، هرتزوگ و گورباچف سه بار در یک بازه‌ زمانی ۶ ماهه با هم ملاقات می‌کنند. اگرچه آخرین رییس‌جمهور اتحاد جماهیر شوروی به لحاظ جسمی بیمار است اما ذهن او بسیار پویاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرمی و شوخ طبعی او و قدرت فیلمساز در رخنه به حواشی غیرمنتظره و زندگی خصوصی گورباچف، نشاندهنده تعامل بین طرفین است.

مستند «ملاقات با گورباچف» که محصول سال ۲۰۱۸ کشورهای انگلستان، آمریکا و آلمان است، پیشتر در جشنواره‌های وین، لایپزیگ، تورنتو، تلوراید و... به نمایش درآمده است. هرتزوگ این فیلم را با همراهی آندره سینگر کارگردانی کرده است.

ورنر هرتزوگ متولد سال ۱۹۴۲ در مونیخ آلمان است. او کارگردانی سینما را از سال ۱۹۶۸ با فیلم «نشانه‌های زندگی» آغاز کرد. از دیگر فیلم‌های سینمایی هرتزوگ می‌توان به «معمای کاسپار هاوزر»، «فیتزکارالدو»، «جایی که مورچه‌های سبز خواب می‌بینند»، «شکست‌ناپذیر»، «آبی وحشی دوردست»، «سپیده‌دم رهایی» و... اشاره کرد. آخرین فیلم سینمایی او هم «نمک و آتش» است که در سال ۲۰۱۶ کارگردانی کرده است.

این فیلمساز نامدار آلمانی در سال ۱۹۸۲ برای «فیتزکارالدو»، برنده جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم کن شده است.

هرتزوگ ۱۴ فیلم مستند هم ساخته است که عناوین آن سرزمین «سکوت و ظلمت»، «پژواک‌های امپراطوری تاریکی»، «صدای زنگ از ژرفنا»، «دیتر کوچولو باید پرواز کند»، «بهترین دوست من»، «چرخ زمان»، «الماس سفید»، «مرد خرس قهوه‌ای»، «ملاقات‌هایی در انتهای جهان»، «غار رویاهای فراموش شده»، «مردمان شاد: یک سال در تایگا»، «به بیابان، جل‌الخالق! خیالبافی‌های دنیای مرتبط» و «به درون» است.

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد در پردیس سینمایی چارسو برگزار می شود.

کد خبر 4464841 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: تورنتو خلع سلاح هسته ای دوازدهمین جشنواره سینماحقیقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۶۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به برگزاری ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران، گفت: کودک یا نوجوانی که بخش عمده‌ای از تربیتش در بستر نهاد خانواده رخ می‌دهد پس از وقوع طلاق، از این نعمت بی‌بهره می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: در همین راستا، اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» را از تکالیف دولت می‌داند.

وی با بیان اینکه کودکان طلاق به دلیل حق قانونی والدین برای ملاقات با فرزند، به جهت اختلاف‌ها و تعارض بین والدین در معرض آسیب قرار دارند، بیان داشت: این دسته از والدین مجبور به ملاقات و تبادل فرزند خود در مراکز انتظامی بوده‌اند که فضای کلانتری‌ها با توجه به حضور متهمان و مجرمان و وجود انواع آسیب‌های اجتماعی، محل مناسبی برای این ملاقات و نظم بخشی به روابط زوجین پس از طلاق نیست. 

وی در این رابطه گفت: در همین راستا تعداد ۱۸ مرکز مهر خانواده جهت ملاقات فرزندان در تهران راه‌اندازی و مشغول به فعالیت هستند که در مجموع در سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات بین فرزندان طلاق با والدین در این مراکز انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • ملاقات فلورنتینو پرز و لوکا دانچیچ در جریان دیدار دالاس موریکس و لس انجلس کلیپرز / فیلم
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی