Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-29@22:57:44 GMT

تور کیش، تور محبوب هنگ کنگی ها!

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۶۵۲۱

صراط:

جزیره کیش که شباهت زیادی به هنگ کنگ داشته و به دلیل ظرفیتهای زیادی که به لحاظ ماهیگیری و صادرات و واردات در خود دارد به قطب اقتصادی برای چینیان تبدیل شد.

تور کیش لحظه آخری همراه با هتل کیش همچنین مقصدی دوست داشتنی برای ایرانیان به شمار می‌رود. گردشگران داخلی زیادی به دلیل موقعیت جغرافیایی و سیاسی و تفریحی این منطقه ترجیح میدهند تعطیلات خود را در هتل های این منطقه بگذرانند و از ورزش و تفریحات آبی، جنگ های شبانه منطقه کیش لذت ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تور کیش کمی پیش یک سفر تجاری محسوب میشد. مناطق آزاد گردشگری همچون کیش به دلیل نداشتن قوانین مالیاتی به مدت بیست سال آغاز فعالیت شرکت ها و فعالیت های تجاری بهترین مقصد برای سودآوری و ثبت شرکت و فعالیت می باشند. از این رو تور کیش به لحاظ اقتصادی نیز طرفدار زیادی دارد.

تور کیش یک تیر است با دو نشان شما با سفر به کیش و بازدید از منطقه ای استوایی در ایران امکان بازدید از هنگ کنک بدون ویزا و با هزینه اندک را خواهید داشت. اما چه چیز هنگ کنگ پیشرفته به کیش آرام شباهت دارد؟ بندرگاه تجاری و به همراه هوای پاک و اقلیم مرطوب و ساختمان های بروز با حضور چشم بادومی های عجیب غریب این منطقه را شبیه به هنگ کنگ نموده اما هنوز مسافت زیادی برای تبدیل شدن این منطقه به آن شهر وجود دارد.

هیچ ایرانی علاقه ای ندارد منطقه آرام و زیبای کیش به محلی شلوغ همچون هنگ کنگ با وجود شهروندان چینی بی رحم تبدیل شود. اما برخی سیاستمداران ترجیح میدهند منطقه فرودگاه و بندرگاهی کیش طبق اصول استاندارد شن جن چین ساخته و اداره شود.

در واقع تور کیش از چین فرصتی برای ساخت بندرگاههای متعدد برای افزایش صادرات و واردات در این منطقه می باشد و شاید این دلیل اصلی واگذاری زمین های منطقه کیش به شهروندان چینی بوده است. به هر حال حضور چینی ها در منطقه کیش علاوه بر سود هایی که عنوان شد ضررهای زیادی برای ساکنین ایرانی و اکوسیستم به همراه داشته و در حال حاضر به معضل تبدیل شده است.

البته امید آن است که هنگ کنگ و شن جن و هندوستان نقطه عطف خوبی برای شناخته شدن منطقه آزاد کیش باشند و از طریق این گردشگران و تاجران بتوان تبلیغات خوبی برای جذب گردشگر و گردش مالی در صنعت توریسم، بازرگانی در ایران انجام داد. به واسطه حضور این گردشگران در کیش شاید هتل هایی با استانداردهای جهانی و تفریحاتی به روز نیز راه اندازی شود. البته قبل از آنکه ضرر این گردشگران بیشتر از سودشان باشد.

تور کیش از چین حالا به سفری اقتصادی برای چینی ها تبدیل شده و سالانه گردشگران زیادی به منظور کسب سود عالی به این منطقه سفر می‌کنند. این در حالی است که ایرانیان تور کیش را تنها به دید تفریحی رزرو می کنند و با حضور کم رنگ خود در منطقه جای پای گردشگران چینی را محکم تر از قبل می‌کنند.

چینی ها پیش از این در کشورهای دیگر ساخت و سازهای زیادی داشتند و باعث پیشرفت مناطق ساحلی زیادی در خاور میانه شده اند. این جنبه حضور آنها در مناطق ساحلی غیر قابل انکار است و نمی توان فواید حضور اینان در خلیج فارس را نادیده گرفت. کشورهایی همچون دبی، بحرین در سالهای اخیر رشد سازه ای و تکنولوژی خود در زمینه های ماهواره ای را تا حدودی مدیون چینی ها می باشند. با مقایسه ساختمانهای دبی با شهر هنگ کنگ به سادگی در میابید چینی ها چه اندازه در آبادی این منطقه نقش داشته اند.

البته در حال حاضر واگذاری زمین های منطقه کیش به چینی ها تنها به منظور تسهیل امور نفتی و سکوهای نفتی بوده و آینده روشنی از حضور این گردشگران در کیش وجود ندارد. به هر حال تور کیش در حال حاضر بهترین سفر به منطقه ای استوایی و بکر در ایران و جهان است و توصیه می شود قبل از دگرگون شدن آن این سفر را از دست ندهید.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: چین صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۶۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا ۲۰۵۰

پیش‌بینی‌های جدید ناسا حاکی از آن است که سطح آب‌ها در اسپانیا تا آغاز قرن آینده به‌طور متوسط ۴۹ سانتی‌متر افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اسپانیا با ترکیبی از خورشید، سواحل و شهرهای نمادین یک مقصد بسیار محبوب برای گردشگران بریتانیایی است و سال گذشته بیش از ۱۷ میلیون بازدیدکننده از جزایر بریتانیا را به خود جذب کرد. با این حال ذوب شدن یخ‌ها و بالا آمدن سطح آب دریاها به دلیل گرم شدن کره‌زمین می‌تواند به‌زودی تأثیر عمیقی بر این کشور داشته باشد و آن را متحول کند.

پیش‌بینی‌های جدید ناسا حاکی از آن است که سطح دریاها در اسپانیا تا آغاز قرن آینده به‌طور متوسط ۴۹ سانتی‌متر افزایش خواهد داشت و استراحتگاه‌های ساحلی مناطقی با بیشترین آسیب از این افزایش سطح خواهند بود؛ افزایش سطح دریا در این مناطق بالاتر از حد متوسط پیش‌بینی شده است. این افزایش سطح دریا تا سال ۲۱۰۰ در اوئلوا ۶۹ سانتی‌متر، در تاریفا ۶۴ سانتی‌متر و در مالاگا ۶۱ سانتی متر خواهد بود.

حتی معروف‌ترین شهر اسپانیا نیز از عواقب گرم شدن آب‌وهوا در امان نخواهد ماند و پیش‌بینی می‌شود بارسلونا تا سال ۲۰۳۰ افزایش ۱۳ سانتی‌متری، تا سال ۲۰۷۰ افزایش ۴۳ سانتی‌متری و تا سال ۲۱۰۰ افزایش ۷۵ سانتی‌متری دریاهای خود را تجربه کند. پیش‌بینی سطح دریاها در این بررسی بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ماهواره‌ها و ابزارهای زمینی، همچنین تحلیل و شبیه‌سازی رایانه‌ای انجام گرفته است.

گرمایش زمین و کاهش گردشگران اسپانیا

تهدید گرمایش زمین برای اسپانیا مربوط به آینده دور نیست و با گرم‌تر شدن تابستان‌ها و تبدیل شدن گرمای شدید به پدیده‌ای عادی‌تر، انتظار می‌رود خیلی زود اتفاق بیفتد و تعداد گردشگران اسپانیا را به شدت کاهش دهد.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۳ توسط کمیسیون اروپا در مورد تأثیرات افزایش دما نشان داد که اسپانیا یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است که بیشترین آسیب را از گرمایش سال گذشته متحمل شده است. اسپانیا در سال ۲۰۲۲ موج گرمای بزرگی را تجربه کرد که منجر به مرگ بیش از ۳۵۰ نفر بر اثر گرمازدگی و کم‌آبی شد و عامل تعیین‌کننده‌ای در افزایش ۲۰.۵ درصدی مرگ‌ومیر در کشور بود.

بر اساس برآوردهای این گزارش، با افزایش دمای چهار درجه سانتی‌گراد، منطقه مورسیا و جزایر بالئاریک در این کشور برای کل سال شاهد کاهش بیش از پنج درصدی گردشگران ورودی خود خواهند بود.

کد خبر 749058

دیگر خبرها

  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • سفرنامه| مسیر بی بازگشت به ریگ جن!/ مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا ۲۰۵۰
  • آیا چین می‌تواند؟
  • (ویدیو) پخت محبوب‌ترین رامن گوشت و نودل در خیابان‌های ژاپن
  • نجات گردشگران مفقود شده در مسیر کوهنوردی پردیس
  • بهترین سواحل سریلانکا که باید ببینید
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری