Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@00:39:17 GMT

۱۱ رویداد مهم حماسه و مقاومت در آبان ماه ۹۷

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۶۶۲۳

۱۱ رویداد مهم حماسه و مقاومت در آبان ماه ۹۷

وقایع مهمی همچون شهادت سید نورخدا تا اجرای جنجال برانگیز بخشی از ماده ۱۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در رابطه با بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل در ابان ماه امسال اتفاق افتاد. ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، در آخرین روز از ابان ماه سال 1397، مروری بر اخبار و رویدادهای مهم حوزه «حماسه و مقاومت» در ماهی که گذشت، خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا و ایثارگران می‌توانند با مرور این اخبار، موارد مورد نیاز خود در ماه آبان 97 را نیز بررسی کنند.  11 رویداد مهم این ماه در ادامه بررسی می‌شود:

سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای قزوین

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان قزوین که در تاریخ 14 آبان 97 برگزار شده بود، در محل این همایش در قزوین منتشر شد.

امام خامنه‌ای: اگر روحیه جهاد و شهادت گسترش یابد گرایش به شرق و غرب رخت برمی‌بندد

شهادت سید نورخدا

سید نور خدا موسوی جانباز 100 درصد لرستانی، 15 آبان ماه 97 در شب رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) به شهادت رسید. وی در سال 87، در منطقه لار استان سیستان و بلوچستان، از ناحیه سر مورد اصابت گلوله گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی قرار گرفت و بعد از آن حادثه حدود 10 سال در کما بود.

واکنش مجازی مردم به شهادت «سید نورخدا» چه بود؟+تصاویرشهید «سید نورخدا موسوی» که بود؟+فیلمتغییر وضعیت بیمه تکمیلی ایثارگران شاغلمطابق تبصره یک بند الف ماده 13 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، کلیه دستگاه‌های اجرایی موظفند از محل اعتبارات مصوب و در قالب تخصیص اعتبار ابلاغی نسبت به تأمین و پرداخت کسورات بیمه درمانی همگانی و مکمل سهم کارکنان ایثارگر شاغل اقدام کنند. بر اساس مصوبه دولت ارائه خدمات بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل و بازنشسته در دستگاه‌های اجرایی از ابتدای آبان ماه 1397 بر عهده دستگاه‌ها است.آخرین وضعیت بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل در دستگاه‌هابرقراری بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل آموزش و پرورشتشریح وضعیت بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل و غیر شاغلثبت‌نام جانبازان 20 درصد برای دریافت کارت ایثارگری

در راستای قانون دریافت کارت‌ شناسایی جانبازان زیر 25 درصد، آبان ماه زمان ثبت نام جانبازان 20 درصد برای دریافت کارت الکترونیک ایثارگری بود.

ارسال بیش از 6 هزار کارت هوشمند ایثارگری برای جانبازان زیر 25 درصدتشریح نحوه دریافت کارت‌ شناسایی جانبازان زیر 25 درصد

انفجار مین ضدتانک حین عملیات تفحص شهدا

آبان ماه 97، حین عملیات تفحص پیکرهای مطهر شهدا در مناطق زرباطیه عراق، یک مین ضدتانک منفجر شد.

انفجار مین ضدتانک حین عملیات تفحص پیکر مطهر شهدا+فیلممین‌های پیش روی گروه‌های تفحص شهدا چیست؟

مراسم روز شهید در لبنان

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در 16 فوریه 1985 در گردهمایی عظیم شهیر صیدا که به اعلام علنی شکل‌گیری حزب الله منجر شد، یازدهم نوامبر(مصادف با 20 آبان) سالروز شهادت احمد قصیر را "روز شهید" نامگذاری کرد. طبق روال هر ساله در این روز سید حسن نصرالله برای مقاومت سخنرانی کرد. شعار امسال روز شهید «یستبشرون» بود.

«روز شهید» به روایت کودکان مقاومت لبنان + تصاویرحماسه برادران قصیر و شعار امسال «روز شهید» در لبنان +عکسسید حسن نصرالله: "توان موشکی" مقاومت نقطه قوت لبنان است

اعزام جانبازان به کنفرانس سالانه سازمان منع سلاح‌های شیمیایی

جمعی از جانبازان شیمیایی در قالب چهار انجمن مردم‌نهاد برای حضور در کنفرانس سالانه سازمان منع سلاح‌های شیمیایی عازم کشور هلند شده‌اند. این کنفرانس از تاریخ 19 الی 30 نوامبر برابر با 28 آبان الی 9 آذر در شهر لاهه هلند برگزار می‌شود.

پاسخ به 6 سؤال مهم درباره حضور جانبازان در سازمان منع سلاح‌های شیمیاییاعزام جانبازان به کنفرانس سالانه سازمان منع سلاح‌های شیمیاییحضور جانبازان و تشکل‌های ایثارگر در کنفرانس منع سلاح‌های شیمیایی

تشییع پیکر مطهر 3 شهید گمنام دفاع مقدس

پیکر مطهر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز همزمان با ایام عزاداری ماه صفر مصادف با 14 آبان ماه 97 در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی تشییع و تدفین شدند.

3 شهید گمنام در ستاد فرماندهی ناجا به خاک سپرده شدجزئیات میزبانی ستاد فرماندهی ناجا از پیکر مطهر 3 شهید گمنام

اجرای طرح نائب الشهید در عراق و مشهد

طرح نائب الشهید برای سومین سال در عراق برای زائران پیاده حسینی و برای نخستین سال در خراسان رضوی برای زائران پیاده رضوی برگزار شد. این طرح در پنج موکب و غرفه اختصاصی به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اردو و توسط 150 خادم از کشورهای مختلف اسلامی در حماسه بزرگ اربعین حسینی اجرا شد.

اجرای طرح نائب الشهید برای زائران پیاده حرم رضوی + تصاویراعلام جزئیات اجرای طرح «نائب الشهید» با 150 خادم به چهار زبان دنیااستقبال زائران اربعین از موکب‌های نائب الشهید+تصاویرهمه‌چیز درباره طرح نائب‌الشهید در پیاده‌روی اربعین

برگزاری کمیسیون پزشکی مجروحان حمله تروریستی اهواز

 21 نفر از مجروحان حمله تروریستی اهواز که مجروحیت آنان به تأیید کمیسیون احراز رسیده بود در روزهای 10 و 11 آبان ماه در کمیسیون پزشکی شرکت کردند.

برگزاری کمیسیون پزشکی مجروحان حمله تروریستی اهواز

نشست مشترک مسئولین کمیته مفقودین با نمایندگان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ

نشست مشترک کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با نمایندگان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با حضور سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح و فابریزیو کاربونا (Fabrizio Carbona)، مدیر کل منطقه‌ای و امور خاورمیانه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در تهران برگزار شد. سردار باقرزاده در این نشست گفت: اسامی 144 نفر از جنایتکاران جنگی عراق که در زمان اسارت رزمندگان ما در عراق مرتکب جنایت شدند در اختیار داریم. آماده‌ایم که این‌ها را تحت‌تعقیب بین‌المللی قرار بدهیم.

144 جنایتکار اردوگاه‌ اسرای ایرانی، تحت‌تعقیب جامعه بین‌الملل/ابعاد پرونده مفقودین سوریه در صلیب سرخ

انتهای پیام/

R1013186/P1439/S4,38/CT7 واژه های کاربردی مرتبط سیدمحمدعلی شهیدی بنیاد شهید و امور ایثارگران جانبازان اعصاب و روان جانبازان شیمیایی انجمن جانبازان نخاعی جانبازان دفاع مقدس جانبازان مدافع حرم جبهه مقاومت اسلامی سردار باقرزاده معراج شهدا کمیته جستجوی مفقودین شهدای دفاع مقدس شهدای گمنام شهدای مدافع حرم شهدای ترور

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جانبازان اعصاب و روان جانبازان شیمیایی انجمن جانبازان نخاعی جانبازان دفاع مقدس جانبازان مدافع حرم جبهه مقاومت اسلامی سردار باقرزاده معراج شهدا کمیته جستجوی مفقودین شهدای دفاع مقدس شهدای گمنام شهدای مدافع حرم شهدای ترور بنیاد شهید و امور ایثارگران جانبازان اعصاب و روان جانبازان شیمیایی انجمن جانبازان نخاعی جانبازان دفاع مقدس جانبازان مدافع حرم جبهه مقاومت اسلامی سردار باقرزاده معراج شهدا کمیته جستجوی مفقودین شهدای دفاع مقدس شهدای گمنام شهدای مدافع حرم شهدای ترور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۶۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد صادق هاشمی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن در جریان سفر استانی به بوشهر در اولین جلسه شورا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با جامعه پردازی برای رسیدن به جامعه اسلامی حرکت کنیم، بهترین راه و کارگشاترین پیشرانه برای انقلاب اسلامی، حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری گفت: بیشتر سیاست‌های رهبری برای بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت است. در بند پنجم ابلاغی سیاست‌های مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب تاکید بر شبکه سازی عوامل این فرهنگ در میان دستگاه‌ها و لایه‌های مختلف اجتماعی دارند و یکی از بهترین ابزارهای ما برای تقویت آن. شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور است.

هاشمی بیان کرد: توقع و خواهش ما از شورای توسعه و ترویج این است که نقش مؤثری در پای کار آوردن دستگاه‌ها داشته باشند و با به میان آوردن تشکل‌های فرهنگی و خود جوش مردمی در راستای ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت موفق باشند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ما هیچ مانعی برای حمایت از برنامه‌های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کل کشور به ویژه استان بوشهر نداریم.

وی ادامه داد: انتظار داریم در تولید آثار هنری، هنرمندان استان پای کار بیایند و با رعایت استانداردها طرح‌هایی را ارائه کنند و ما از طرح‌ها حمایت خواهیم کرد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: لازم است هم تشکل‌های فرهنگی و هم هنرمندان استان پای کار بیایند و دستگاه‌ها به صورت هماهنگ فعالیت داشته باشند و ما موانعی برای اعتبار این حوزه نداریم.

کد خبر 6082290

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
  • تشییع جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز
  • دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد
  • ۲۹ فروردین روز افتخار، ایثار و حماسه خوروبیابانک
  • احیای ماده ۴۸ قانون الحاق مالی دولت
  • پیگیری استخدام فرزندان آزادگان و جانبازان ۲۵ درصد
  • تداوم مسیر انقلاب اسلامی در دست همسران شهدا است
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • نواختن زنگ حماسه و ایثار در مدرسه ای در روستای چاه ملک خوروبیابانک
  • ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید با مراجعه به سامانه سوت‌زنی