Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@14:30:41 GMT

اشتغالزايي براي 200 خانواربي پرست البرزي

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۶۷۵۴

اشتغالزايي براي 200 خانواربي پرست البرزي

خبرگزاري آريا - کرج- ايرنا- همزمان با دومين روز از هفته بسيج، 200 واحد توليدي خانگي و اقتصاد مقاومتي ويژه بانوان بي سرپرست و بد سرپرست در مناطق مختلف استان البرز به بهره برداري رسيد.

دومين روز از هفته بسيج با نام «اقتصاد مقاومتي، خدمت رساني و سازندگي» نامگذاري شده است.
به همين مناسبت امروز چهارشنبه واحدهاي کوچک توليدي اقتصاد مقاومتي در زمينه خياطي ، صنايع دستي ، زيورآلات تزئيني ، سبزي خشک کني ، توليد عرقيات گياهي و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. با هدف اشتغالزايي و درون زا شدن توليد در قالب «طرح کرامت » مورد بهره برداري قرار گرفت.
با راه اندازي اين طرح ها براي حدود 400 نفر به صورت مستقيم و تعداد زيادي نيز به صورت غيرمستقيم اشتغالزايي شده است.
طرح سراسري کرامت از تابستان سال گذشته در10 نقطه حاشيه اي و آسيب پذير استان البرز همچون چهارباغ، ملک آباد، مهدي آباد، خط چهار حصار و حصارک کرج و... به اجرا در آمده است.
اين طرح در ابعاد فرهنگي، اقتصادي، اشتغال و صيانت براي سالم سازي محلات از پديده هاي شوم
قاچاق، اعتياد ، طلاق و خودکفا کردن خانواده ها اجرايي شده است.
بسيج سازندگي استان در کنار راه اندازي طرح هاي اشتغالزايي اقدام به راه اندازي تعدادي کارگاه هاي آموزشي اشتغالزايي کرده است.
فرمانده سپاه استان البرز در حاشيه آئين متمرکز استاني بهره برداري از يکي از کارگاه هاي اشتغالزايي که در شهرک رازي منطقه حصارک کرج برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: بخش عمده فعاليت سپاه وف به خدمات رساني به آحاد جامعه در ابعاد مختلف همچون بهداشت و درمان، اشتغالزايي و ايجاد ارزش افزوده در فعاليت هاي مختلف معطوف شده است.
سردار سيد يوسف مولايي افزود: يکي از فعاليت هايي که امسال نهضت خدمات رساني سپاه را تکميل مي کند توجه به زنجيره توليد و فروش براي بخش عمده اي از جامعه که مشکلات اقتصادي دارند.
وي اظهار داشت: امروز توجه به خانواده در ابعاد فرهنگي، شغل، سرمايه و توليد در کانون نگاه دست اندرکاران اقتصاد مقاومتي قرار گرفته است.
مولايي ادامه داد: ظرفيت ها خوب اقتصادي و اجتماعي در استان البرز وجود دارد ليکن بايد اين ظرفيت ها شناسايي شود .
وي گفت: ايجاد بازار فروش براي محصولات اقتصاد مقاومتي از مواردي است که نبايد به سادگي از کنار آن گذشت.
فرمانده سپاه البرز اظهار داشت: دراين بخش سپاه ورد کرده در داخل و بيرون از استان بازارهاي هدف شناسايي خواهد کرد.
** خدمات رساني 170 گروه جهادي در مناطق محروم البرز
رئيس بسيج سازندگي استان البرز نيز در حاشيه اين آيين به خبرنگاران گفت: همزمان با دومين روز از هفته بسيج علاوه بر راه اندازي تعدادي مشاغل خانگي، 170 گروه جهادي در مناطق محروم سراسر استان ارايه خدمات خود را آغاز کردند.
سرهنگ پاسدار علي ترکاشوند با بيان اينکه خدمات اين گروه ها تا 20 آذرماه ادامه خواهد داشت، افزود: از اين تعداد گروه جهادي، 85 گروه به صورت جغرافيايي محور و 85 گروه به صورت اردوهاي محله محور ارايه خدمات دارند.
وي اظهار داشت: در اين اردوهاي جهادي حدود 500 نفر از جهادگران عرصه هاي مختلف همچون آموزش، اشتغال، بهداشت و درمان، فرهنگي و... خدمات رساني مي کنند.
وي به بهره برداري از 25 طرح عمراني محروميت زدايي اشاره کرد و گفت: اين اردوهاي جهادي در خدمات عمراني خود اقدام به مرمت و ساخت مسجد، خانه عالم، خانه محروم، گلزار شهدا، پل، پياده رو، سرويس بهداشتي عمومي و سرويس بهداشتي و حمام منازل مناطق محروم مي کنند.
**مرمت و بازسازي 400 واحد مسکوني نيازمندان
ترکاشوند در ادامه به ديگر فعاليت هاي بسيج سازندگي اشاره کرد و افزود: در تفاهم نامه اي که با کميته امداد استان منعقد کرده ايم مقرر شد تا اردوهاي جهادي نسبت به مرمت و بازسازي 400 واحد مسکوني خانوارهاي نيازمند در مناطق محروم و کم برخوردار اقدام شود.
وي اضافه کرد: در مرحله نخست طرح 150 واحد مسکوني در هفته بسيج تحويل مي شود.
اجراي برنامه ميز خدمت توسط 40 تيم متشکل از مديران استاني و شهرستاني، آغاز اجراي 50 نيروگاه خورشيدي، برگزاري جشنواره جهادگران علم و فناوري از ديگر برنامه هاي دومين روز هفته بسيج در البرز است.
6156/ 6155
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۶۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شد

رئیس بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌ جنوبی از برگزاری ۳۸۵ اردوی جهادی در استان در ماه رمضان و نوروز امسال خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی هنری امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان امسال 385 اردوی جهادی در استان برگزار شد و 3 هزار و 933 جهادگر به مردم خدمات‌رسانی کردند. از این تعداد 2 هزار و 120 نفر برادر و یک‌هزار و 813 نفر خواهر بودند. 25 هزار و 449 نفر در استان از خدمات جهادگران بهره‌مند شدند و جهادگران در 130 نقطه روستایی و 45 نقطه شهری استان خدمت‌رسانی کردند.

وی، ارزش ریالی خدمات ارائه شده را بیش از 73 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: طی سال‌های گذشته در خراسان‌ جنوبی با مشارکت مردم طرح‌های مختلفی را در حوزه اقتصاد مقاومتی دنبال کردیم و با توجه به شعار سال جدید ان‌شاءالله در ابتدای سال طرح جامع اقتصاد به توان مردم را رونمایی خواهیم کرد. 

رئیس بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌ جنوبی با بیان این‌که طرح جامع اقتصاد به توان مردم مبتنی بر عمل طراحی شده، افزود: تجربیاتی که طی سنوات گذشته در امر مردمی‌سازی در استان، کار میدانی و مطالعاتی آن انجام شده و براساس نتایج به دست آمده، آماده شده است. با توجه به فرمایشات مقام عظمای ولایت در بحث نقش مشارکت مردم باید گفت در خراسان‌ جنوبی مردم همیشه آمادگی حضور در مناطق مختلف را داشتند.

وی گفت: امر مردمی‌کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نخواهد رسید و مطمئناً نیاز به این دارد که نیازهای هر منطقه بر اساس بوم منطقه برای نحوه مشارکت مردم در حوزه اقتصاد تعریف شود. طرح جامع اقتصاد به توان مردم در قالب زنجیره ارزش است و نقش مردم را در حلقه‌های مختلف این زنجیره از تأمین، تولید، توزیع، تبدیل و تجارت بیان کرده و برای هر موضوعی نحوه مشارکت مردم در طرح تعریف شده است.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شد
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • آموزش امداد و نجات به ۲۶ هزار البرزی
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان به مسکن مددجویان البرزی
  • خدمت پزشکان قمی، به بیش از ۵ هزار نفر در اندیکا
  • غفلت از کار جهادی باعث عقب ماندگی می شود
  • ۶ اردیبهشت اولین اعزام عمره گزاران البرزی
  • ارائه آموزش‌های امدادی به ۲۵ هزار البرزی