Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@21:06:25 GMT

۵ محصول نانویی در فهرست بها قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۶۸۱۰

۵ محصول نانویی در فهرست بها قرار گرفت

با امضای پروتکلی بین نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ۵ محصول نانویی در فهرست بهای سازمان نظام فنی و اجرایی کشور قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، در حاشیه ششمین مجمع اقتصاد فناوری نانو پروتکلی میان سازمان امور نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه و ستاد توسعه فناوری نانو به منظور قرار گرفتن ۵ محصول فناوری نانو در فهرست بهای این سازمان به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این محصولات مرتبط با پروژه‌های عمرانی شامل "لوله پلی پروپیلن بی‌صدا با اتصال فشاری"، "شیشه‌های نانوییLow E  خود تمیز شونده و منعکس کننده نور و گرما"، "شیشه‌های لمینیت نشکن"، "پوشش ضدحریق پایه سیمانی" و "کاشی آنتی باکتریال" است.

دکتر سعید سرکار، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در این مراسم با تاکید بر اینکه با امضای این پروتکل چندین قلم از محصولات مبتنی بر فناوری نانو در فهرست‌های‌ بهای سازمان امور نظام فنی وارد می‌شود، گفت: تعداد این محصولات ۵ مورد است، ولی در آینده این اقلام افزایش خواهد یافت و بازار بزرگ مرجع برای بخش خصوصی فراهم خواهد شد.

به گفته وی با همکاری دوجانبه تاثیر مثبتی در فضای کسب و کار و افزایش اشتغال مهیا خواهد شد.

قانع‌فر، مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه نیز در این مراسم خطاب به فناوران با تاکید بر اینکه محصولات خود را به این سازمان معرفی کنند، یادآور شد: این مجموعه برای مدیریت و راهبری پروژه دولتی فعالیت می‌کند و یکی از مهمترین دستور کار این سازمان تهیه فهرست‌های بها برای قیمت‌گذاری و برآورد کالا و فناوری‌های مختلف در پروژه‌های دولتی است. در همین راستا از فناوران دعوت می‌شود که در چارچوب این توافق‌نامه از طریق ستاد ویژه توسعه فناوری نانو محصولات و دستاوردهای خود را به ما معرفی کنند که بعد از کنترل‌های لازم و درج در دفترچه قابلیت استفاده در حوزه‌های مختلف مانند ساختمان، مهندسی، آب، نیرو و حوزه‌های جدید حتی کشاورزی داشته باشد.

وی از استقبال این سازمان از محصولاتی مبتنی بر فناوری نانو خبر داد و خاطرنشان کرد: مباحث ما فقط اجرا و ثبت در دفترچه فهرست‌بها نیست، بلکه قصد داریم پروژه‌های دولتی را به استفاده از این محصولات ترغیب کنیم. با استفاده بخش دولتی از این محصولات بطور خودکار بخش خصوصی نیز در صنایع ساختمانی به استفاده از این محصولات تمایل نشان می‌دهد. بنابراین بازار بزرگی برای این محصولات ایجاد خواهد شد.

بر اساس این گزارش، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور هر ساله علاوه بر اصلاح و بروزرسانی قیمت تمام شده آحاد عملیات نسخه‌های فهرست بهای سال‌های قبل را نیز برای پاسخگویی به نیاز پروژه‌ها تغییر می‌دهد و محصولات عمرانی مبتنی بر فناوری‌های نوین به فهرست پایه اضافه می‌شود.

درج مطالب مرتبط با فناوری‌نانو در این آیین نامه‌ها می‌تواند علاوه بر توسعه حجم بازار محصولات نانو در زمینه آگاهی شرکت‌های بزرگ صنعتی و پیمانکاران از فرصت‌ها و توانمندی‌های نانو شود، همچنین موجب تشویق آنها برای ورود به این حوزه و ایجاد رقابت بین شرکت‌ها است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ستاد نانو فهرست بها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۶۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت شبکه فن بازار در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سامانه فن بازار به عنوان بخشی از سایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی فرصتی را برای صاحبان فناوری محصولات فراهم می‌کند تا محصول خود را معرفی کنند.

 آشنایی متقاضیان فناوری با محصولات عرضه شده و بیان نیاز‌های فناورانه به تولیدکننده محصولات فناور از دیگر ویژگی‌های این سایت مجازی است.

در حال حاضر در کارگزاری فن بازار آذربایجان غربی ۱۲ نفر در ۴ حوزه تخصصی مشغول به فعالیت هستند.

بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در شهر‌های مختلف استان استان در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۴۵ واحد تحت حمایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی قرار دارند

دیگر خبرها

  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی و رونمایی محصولات دانش بنیان در سمنان
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳؛ محصول جدید سایپا در بازار چقدر ارزش دارد؟
  • رونمایی ۶ محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان
  • استفاده از هنر قدیمی ژاپنی برای طراحی مواد پیشرفته نانویی
  • فعالیت شبکه فن بازار در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی 
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی در بازارهای بین المللی با نانو پوشش ها