Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@18:58:19 GMT

دولتی ها در حیاط / برکناری بازنشستگان ریاست جمهوری

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۷۰۲۲

دولتی ها در حیاط / برکناری بازنشستگان ریاست جمهوری

اعضای هیات دولت امروز نیز به رسم هر هفته در حاشیه جلسه با رئیس جمهور به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان، اعضای کابینه دوازدهم امروز چهارشنبه ۳۰ آبان به رسم هفته های گذشته با حضور در حیاط جلسه هیات دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند که بخشی از اظهارات مهم آن ها به شرح زیر است:

 

وزیر نفت: بحثمان از احیای کارت سوخت، سهمیه بندی یا افزایش قیمت نیست

«بیژن نامدار زنگنه»  در پاسخ به این پرسش که به چه دلیل مسعود کرباسیان را برای ریاست شرکت ملی نفت انتخاب شد، گفت: خیلی کار خوبی کردیم، او بهترین فردی بود که می توانستیم انتخاب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر نفت درباره آخرین جزئیات برای استفاده مجدد از کارت سوخت، اظهار کرد: شرکت پخش اطلاعیه داده که کسانی که کارت سوخت را گم کرده اند، تصمیم بر این شده که در زمانی که در آینده اعلام می‌شود همه  کارت، سوخت بگیرند؛ چرا که می خواهیم جلوی قاچاق سوخت را بگیریم و بحث‌مان اصلا افزایش قیمت یا سهمیه بندی نیست و از شنبه سوم آذر تا 24 همان ماه مشخصات را بگویند تا کارت برایشان صادر شود.

 

وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال افزایش قیمت‌ حامل های انرژی، گفت: این بحث باید در مجلس مطرح شود و در آنجا تصمیم گیری کنند. نمی گوییم ارائه کارت سوخت به تنهایی می تواند جلوی قاچاق سوخت را بگیرد، اما میزانش را کاهش می دهد و تحریم ها نیز هیچ تاثیری در تولید بنزین ندارد.

 

رئیس دفتر رئیس جمهور: برکناری بازنشستگان ریاست جمهوری

«محمود واعظی» با اعلام اینکه تا ساعت 24 امشب که قانون اجازه داده است برای بازنشستگان نهاد ریاست‌جمهوری یا سرپرست می‌گذاریم یا فرد جدیدی را منصوب می‌کنیم، گفت: ما برای هیچ کدام از بازنشستگان در ریاست‌جمهوری اجازه برای ادامه کار نگرفته‌ایم و من هم نه اعاده خدمت شده‌ام و نه بازنشسته هستم.

 

رئیس دفتر رئیس جمهوری ادامه داد: حاجی میرزایی بازنشسته نیست، اما تخته روانچی در اوایل دوران احمدی نژاد چون نمی‌خواست با آن دولت کار کند خیلی زود بازنشسته شد اما آقای ظریف وی را دوباره به کار گرفت و وی اعاده به کار شد. قانون در ارتباط با تخته روانچی مشکلی ندارد.

 

وی همچنین درباره انتصاب کرباسیان در شرکت ملی توسط وزیر نفت بیان کرد: شرکت نفت جای بسیار مهمی است و همواره نظر نظام این بوده است که فرد توانمند در این شرکت کار کند، زیرا در حال حاضر شرایط بسیار سخت و پیچیده بوده و باید نفت را صادر کنیم.  وزیر نفت برای استفاده از کرباسیان اذن گرفته است. کرباسیان در دوره وزارت اقتصاد و گمرک عملکرد بسیار خوبی داشته است و نظر رئیس‌جمهور و دولت و حتی من شنیده‌ام نظر دفتر رهبری این است که اگر کسی برای کشور زحمت بکشد و صادقانه کار کند باید حکومت و دولت قدردان وی باشد و زنگنه از رهبری برای این انتصاب اذن گرفته است.

 

واعظی در مورد هجمه های وارد شده به وزیر امور خارجه نیز توضیح داد:‌ نوار سخنان ظریف را شنیدم، این صحبت ها نقصی ندارد و موضع وی کاملا درست است. این موضع تنها مختص به وزیر امور خارجه نیست بلکه موضع دولت است.دولت به دنبال شفافیت و مبارزه با فساد است، آنچه که ظریف درباره مبارزه با فساد و پولشویی مطرح کرد مصادیقی دارد که به آن اشاره می کنم. همواره با ورود مواد مخدر به کشور مخالف هستیم، این مواد برای پول وارد کشور می شود، چرا ما با قاچاق و بسیاری از اقدامات غیرقانونی اقتصادی مخالف هستیم، به همین دلیل است. همه این موارد را وقتی کنار هم قرار می دهیم به پولشویی می رسیم. پولشویی همان قاچاق و ورود مشروبات الکی و مواد مخدر و... است، ما در دولت با این اعمال مخالف هستیم. وزیر امور خارجه هم به درستی اعلام کرده است که ما باید با این کار مخالفت کنیم.

 

وی ادامه داد: از رسانه ها می خواهم به سخنان وی گوش کنند، ظریف هیچ نهاد و بخشی را متهم نکرده است، وی با پولشویی در ایران مخالفت کرده است و اعتقاد دارد قانون مبارزه با پولشویی باید جای خودش را باز کند. متاسفم از اینکه با وجود موضع درست ظریف، عده ای با خصومت قبلی وی را مورد هجمه قرار می دهند.نباید با خدمتگزاران کشور این گونه رفتار کنیم، انتقاد سرجای خودش است، اما هر چیزی را به یک مسئول گفتن قابل قبول نیست.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه: سقف هزینه‌ای بودجه‌ای سال آینده را در کف قرار دادیم

«محمدباقر نوبخت» گفت:‌ تلاش ما آن است که با بسته‌های جبرانی به بخش زیادی از جامعه کمک کرده و وضعیت فعلی را جبران کنیم.

 

وی افزود: سقف هزینه‌ای بودجه‌ای سال آینده را در کف قرار دادیم و معتقدیم که باید منابع بودجه سال ۹۸ بسیار مطمئن باشد. با احتیاط درباره نفت، مالیات و برای استفاده از اوراق مشارکت و بازپرداخت آن، برای بودجه سال آینده رفتار خواهیم کرد، به همین دلیل است که چون بازپرداخت این اوراق معطوف به سال‌های گذشته است،‌ نسبت به استفاده از آن احتیاط خواهیم کرد. به خوب شدن وضع اقتصاد کشور امیدواریم اما باید در مجموع خود را برای شرایط سخت آماده کنیم، به همین دلیل است بودجه‌ای که به دولت ارائه شده است در تمامی موارد باید مطمئن باشد.

 

رئیس بانک مرکزی:‌ بدنبال راهی برای اتصال به پلتفرم سامانه نیما هستیم

«عبدالناصر همتی» گفت: گفت‌وگوهایی را در خصوص شکل‌گیری بازار متشکل اسکناس داشتیم چرا که بازار امروز اسکناس غیر متشکل است. دوستان روی این ایده کار می‌کنند تا ببینیم چگونه می‌توان این ایده را عملیاتی کرد.می‌خواهیم کسی که می‌خواهد ارز خود را بفروشد به صرافی‌ها مراجعه کند و این موضوع راهی برای اتصال به پلتفرم سامانه نیما باشد.

 

رئیس بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما از بازار ارز و سکه چیست، گفت: نمی‌توانم پیش‌بینی کنم و بستگی به بازار دارد اما همیشه تاکید کرده‌ام که ارز و سکه کالاهای مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیستند. روی بازار کنترل داریم و فشارهای دشمن نتوانسته روی دولت و بانک مرکزی تاثیر داشته باشد./

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: ارومیه بیرجند ارزانی آذربایجان غربی خراسان جنوبي حسن روحانی شیراز استان همدان کردستان هفته بسیج حیاط دولت جلسه هیات دولت هیات دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۷۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد

رئیس جمهور ونزوئلا در دیدار هیئتی از ایران  اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه کشورش را «اشتباهی جدی» توصیف کرد و گفت: ایالات متحده به یک کلمه از توافقنامه امضا شده در اکتبر گذشته در قطر احترام نمی‌گذارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "نیکلاس مادورو"، رئیس دولت ونزوئلا بعدازظهر روز دوشنبه از هیئتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست آیت‌الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (عج) جمهوری اسلامی ایران که به منظور تقویت روابط راهبردی بین دو کشور به ونزوئلا سفر کرده، استقبال کرد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در این دیدار اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه کشورش را «اشتباهی جدی» توصیف کرد و گفت: ایالات متحده به یک کلمه از توافقنامه امضا شده در اکتبر گذشته در قطر احترام نمی‌گذارد.

اشاره او به مذاکراتی است که توسط قطر در سپتامبر 2023 انجام که منجر به مبادله زندانیان شد و در آن 10 آمریکایی و 18 ونزوئلایی آزاد شدند و ونزوئلا گفت که واشنگتن همچنین به پایان تحریم‌ها در صورت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 2024 رای داده است.

مقامات آمریکایی اخیراً اعلام کردند که دولت بایدن تحریم‌ها را مجدداً علیه ونزوئلا اعمال خواهد کرد و مدعی شدند که دولت مادورو از "انتخابات فراگیر و رقابتی" حمایت نکرده است.

آمریکا و ونزوئلا تبادل زندانی انجام دادندایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات
  • برکناری سرلشکر آهارون هالیوا رئیس اطلاعات ارتش اشغالگر
  • تعیین تکلیف خط لوله گازی آی‌پی در سفر رئیس‌جمهوری حائز اهمیت است
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • خبر مهم درباره نرخ جایگزینی حقوق بازنشستگان
  • صندوق ملی مسکن؛ حیاط خلوت دولت یا منبع مولد تسهیلات؟