Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز گیلان دبیر علمی همایش ملی اخلاق در پژوهش‌ های زیست پزشکی گفت :  در این همایش 2 روزه 44 سخنرانی و 15 مقاله در خصوص اخلاق در پژوهش زیست پزشکی ، مدیریت کلان پژوهشی ، تخصیص منابع و همچنین را‌هکارهای و نحوه تقدم بخشی به پژوهش‌های اولویت ‌دار در حوزه سلامت ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر شمسی افزود : بیش از 60 کارشناس و پژوهشگر در نخستین همایش ملی اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی شرکت دارند. 
قایم مقام وزیر بهداشت هم بر ضرورت بهره گیری از پژوهش و مرتبط با پیشگیری بیماری های مزمن از قبیل پرفشاری خون و دیابت تاکید کرد و افزود : فشار خون بالا تاثیر مستقیمی بر بروز نارسایی های کلیوی و سکته های قلبی و مغزی دارد که باید با ارتقای فرهنگ عمومی از شیوع آن پیشگیری کرد.
 دکتر ملک زاده با بیان اینکه پارسال 380 هزار نفر در کشور فوت کرده اند افزود : مرگ حدود 95 هزار نفر از این افراد  به دلیل سکته بود که رابطه ی مستقیمی با پرفشاری خون دارد.
وی با استناد به آمارهای رسمی وزارت بهداشت گفت : 20 درصد افراد 18 سال به بالا و 40 درصد افراد بالای 50 سال دچار عارضه ی فشار خون هستند.
دکتر یوسف زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با بیان اینکه فقط 20 درصد مبتلایان به بیماری پرفشاری خون از بیماری خود آگاهند اضافه کرد : این نقیصه  با کارکردهای درست پژوهش محور قابل جبران است. 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: همایش ملی اخلاق در پژوهش پزشکی قائم مقام وزیر بهداشت بیماری های مزمن دیابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۷۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در این همایش که در سالن شهدای شهرداری خوی برگزار شد با اهدای تندیس و لوح از 40 نفر از همیاران و فعالان عرصه سلامت در شهرستان خوی تجلیل شد .

دکتر حبیب زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی در این همایش بااشاره به دستاورده های حوزه سلامت در دو سال گذشته در این شهرستان گفت : دراین مدت رشته های علوم پزشکی در این دانشکده 50 درصد و تعداد  اعضای هیئت علمی صد در صد  رشد داشته است .

وی از تکمیل زیر ساختهای حوزه سلامت هم با اجرای 26 خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت خبر داد  و تصریح کرد : از این طرحها 12 طرح به بهره برداری رسیده و بقیه نیز با پیشرفت فیزیکی مناسب در مناطق روستایی دردست اجرا هستند .

رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی افزود : در دو سال گذشته بیش از 500 میلیارد تومان برای توسعه زیر ساختهای حوزه سلامت در شهرستان خو ی جذب و هزینه شده است .

وی همچنین از موافقت وزارت بهداشت و درمان از ساخت بیمارستان جدید  در خوی خبر دااد و اضافه کرد :   عملیات اجرایی این بیمارستان 250 تختخوابی که قابلیت افزایش به 350 تخت را دارد بزودی در این شهرستان آغاز می شود.

دکتر هاشم زاده معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خوی هم در این همایش ازاجرای موفق طرح سلامت  خانواده و نظام ارجاع شهری در خو ی خبر داد و افزود : در اجرای این طرح 210 هزار نفر از جمعیت شهر خوی در 20 پایگاه زیر پوشش خدمات  این طرح ملی قرار گرفته اند .

وی افزود : برای افزایش خدمات این طرح 10 پایگاه سلامت جدید نیز با جذب 57 نفر نیروی مراقب سلامت  بزودی راه اندازی می شود.

علی نژاد فرماندار خوی هم در این همایش با تقدیر از تلاشهای فعالان حوزه سلامت از اختصاص بیش از 20 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای تکمیل زیر ساختهای  بخش سلامت درشهرستان خبر داد .

در ادامه این همایش ازتجهیزات بهداشتی وپزشکی اهدایی سازمان جهانی بهداشت به دانشکده علوم پزشکی خوی رونمایی شد.

دکتر بروجنی نماینده سازمان جهانی بهداشت در گفتگو با خبر گزاری صدا وسیما گفت : این تجهیزات  با هدف تاب آوری نظام سلامت و تجهیز بیمارستانها و مراکز درمانی و بهد اشتی خوی به دانشکده علوم پزشکی اهدا شد .

وی افزود : در این مرحله بیش از 10 دستگاه پیشرفته پزشکی و درمانی  از جمله ونتیلاتور ، دستگاه شوک و تنفس مصنوعی و تخت های معاینات بالینی با ارزش بیش از 3 و نیم میلیارد تومان به دانشکده علوم پزشکی خوی اهدا شدند .

دکتر بروجنی تصریح کرد : بهداشت جهانی از وقوع زلزله در خوی به ارزش بیش از 150 هزار دلار انواع تجهیزات بهداشت ی و پزشکی را به این شهرستان  کمک کرده است.

دیگر خبرها

  • آیا گربه‌ها واقعا ۹ جان دارند؟
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی با مشارکت بیش از ۶۰۰ شهروند در بوستان آزادگان
  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی
  • برپایی کنفرانس آندومتریوز (نابه‌جایی آستر رحم) در بیمارستان امام سجاد(ع)
  • ساعات کار طولانی در جوانی احتمال افسردگی و بیماری در میانسالی را افزایش می‌دهد
  • برپایی رزمایش جهاد دامپزشکی با ۱۲۶ هزار خدمت در آمل
  • برپایی پاویون دانش بنیان‌ها در نمایشگاه ایران هلث
  • برپایی سفره سلامت در مدارس خلخال