Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@06:32:04 GMT

برگزاری تظاهرات در بحرين

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۷۲۶۷

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم؛ منابع بحرینی اعلام کردند: نیروهای امنیتی و شبه نظامیان رژیم بحرین، زکریا احمد الشیخ جوان بحرینی را در منطقه الستره و احمد علی جابر یکی از شهروندان را به همراه همسرش در منطقه الجنبیه بازداشت کردند.
منابع بحرینی گفتند مردم برای اعلام وفاداری با بازداشت شدگان در زندان های رژیم بحرین و تاکید بر تحریم انتخابات نمایشی در مناطق مختلف این کشور تظاهرات کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  سازمان بین المللی دیده بان حقوق بشر: انتخابات بحرین در فضای سرکوب برگزار می شود به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، سازمان بین المللی دیده بان حقوق بشر با صدور بیانیه ای اعلام کرد انتخابات آینده پارلمانی در بحرین در فضای سرکوب سیاسی برگزار خواهد شد که باعث انتخابات آزاد نخواهد شد.
این سازمان افزود: بازداشت علی العشیری نماینده سابق مجلس بحرین به علت انتشار توئیتی در مورد تحریم انتخابات، جدیدترین نمونه سرکوب معارضان مسالمت جو در این کشور است.
دیده بان حقوق بشر، تصمیم دادگاه عالی استیناف بحرین به لغو حکم تبرئه شیخ علی سلمان رئیس جمعیت اسلامی الوفاق و صدور حکم حبس ابد برای او به اتهام جاسوسی را نمونه دیگری از سرکوب معارضان در این کشور دانست.
این سازمان از دولت بحرین خواست تغییرات در قانون حقوق سیاسی را لغو کند و به نامزدان معارضان اجازه بدهد در انتخابات پیروز شوند.
این بیانیه همچنین خواستار آزادی فوری زندانیان سیاسی در بحرین، بازنگری در تعطیلی رسانه های مستقل و بازنگری در انحلال جمعیت های معارض سیاسی، شده است.
سازمان بین المللی دیده بان حقوق بشر درباره جنگ یمن نيز تاکید کرد بحرین هیچ اطلاعاتی درباره نقش خود در حملات غیرقانونی به یمن ارائه نکرده است. این سازمان از متحدان دولت بحرین از جمله انگلیس و آمریکا نیز خواست تامین سلاح برای منامه و دیگر طرف های درگیر در جنگ یمن را متوقف کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تظاهرات بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۷۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس درباره بازداشت دانشجویان معترض به جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه در دانشگاه‌های این کشور نوشت: گزارش‌های خبری درباره سرکوب و بازداشت گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی توسط پلیس این کشور به دلیل حمایتشان از مردم فلسطین، نقض خشونت‌بار حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که برای افکار عمومی سراسر جهان نگران‌کننده است.

تجمع دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

کنعانی افزود: ضرورت دارد که دولت آمریکا در عین پایبندی به وظایف حقوق بشری خود، آزادی بیان و تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به خواسته‌ها و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگذارد.

بازداشت دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

در ادامه پیام سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مطرح شد: نقش اصلی و حمایت‌گرانه دولت آمریکا در نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین با ایجاد فضای خفقان‌آور و فرونشاندن صدای معترضان پاک نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سرکوب بی‌سابقه تظاهرات ضداسراییلی دردانشگاه تگزاس/بازداشت۲۰دانشجو
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • سرکوب دستمزد کارگران و لطمات بزرگی که به کشور تحمیل شده
  • «به افق فلسطین» وایرال می‌شود اما نه به هر قیمتی!/ مخاطب افت نکرد