Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-18@09:17:31 GMT

چاره آمریکا درباره بمب های حماس

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۷۲۹۹

نماینده آمریکا در سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای محکوم کردن حملات موشکی حماس به شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در جنوب فلسطین اشغالی ارائه کرده است.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، برخی منابع در سازمان ملل تاکید کردند که نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل که قرار است 31 دسامبر آینده دوره فعالیتش در این سمت به پایان برسد، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را با هدف محکوم کردن حملات موشکی حماس علیه رژیم صهیونیستی و "جنایت جنگی" قلمداد کردن آن، آماده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش روزنامه القدس العربی، این منابع اشاره کردند که قرار است 29 نوامبر جاری که مصادف است با روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین پیش‌نویس این قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل به رای گذاشته شود.

به گفته منابع عربی در سازمان ملل، گروه عربی مسئول مسئله فلسطین با هماهنگی هیئت فلسطین برای اصلاح این پیش‌نویس قطعنامه تلاش می‌کنند تا محکومیت را متوجه "هدف قرار دادن غیرنظامیان" به شکل کلی و بدون اشاره به مکان، زمان، وسیله یا هدف باشد.

معمولا مجمع عمومی سازمان ملل سالانه بسته قطعنامه‌هایی را درباره مسئله فلسطین تصویب می‌کند. امسال نیز قرار است درباره 16 قطعنامه رأی‌گیری شود که از جمله آن چهار قطعنامه درباره آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی(آنروا)، یک قطعنامه درباره قدس، یک قطعنامه درباره حق ملت فلسطین درباره سرنوشت خود، قطعنامه‌هایی درباره منابع طبیعی فلسطین، قطعنامه‌هایی درباره ابقای نمایندگی فلسطین در اداره امور سیاسی به عنوان بخشی از ادارات زیرمجموعه دبیرکلی سازمان ملل و بخش اطلاع‌رسانی درباره مسئله فلسطین در اداره امور اطلاع رسانی سازمان ملل است که آمریکا برای لغو این دو مسئله تلاش زیادی کرده است. در همین راستا، روزنامه عبری زبان یدیعوت احارونوت نیز نوشت که نیکی هیلی در تلاش برای ارائه پیش نویس قطعنامه‌ای جهت محکومیت حماس است.

دولت آمریکا در جریان تجاوز اخیر دشمن صهیونیستی به نوار غزه، از حملات وحشیانه این رژیم که به شهادت 14 فلسطینی و وارد آمدن خسارت‌های سنگین به ده‌ها ساختمان و واحد مسکونی منجر شد، حمایت کرد.

آمریکا مدعی شد که رژیم صهیونیستی در حال دفاع از خود بوده و این گروه‌های مقاومت فلسطین هستند که این رژیم را مورد حمله قرار داده‌اند.

وزارت امور خارجه آمریکا بلافاصله پس از شکست ارتش رژیم صهیونیستی در غزه در یک اقدام ضد فلسطینی دیگر، صالح عاروری نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را در لیست تروریسم قرار داد.

این در حالی است که اخیرا نیروهای کماندوی اسرائیلی قصد ورود به شرق خان یونس به طور مخفیانه و با استفاده از یک خودروی غیرنظامی به منظور انجام عملیاتی بزرگ در باریکه غزه را داشتند و این اقدام تجاوزکارانه در شرایطی انجام شد که مصر و سازمان ملل همچنان برای آرام سازی اوضاع در نوار غزه تلاش می‌کنند.

با این حال مبارزان گردان‌های قسام به نقشه رژیم صهیونیستی پی برده و با آنها درگیر شدند که در این درگیری و به تبع آن حملات هوایی ارتش صهیونیستی به شرق خان یونس 7 مبارز فلسطینی به شهادت رسیده و شماری هم زخمی شدند. همچنین فرمانده عملیات ارتش صهیونیستی که یک افسر ارشد اسرائیلی بود، کشته شد.

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از این شکست بزرگ و کوتاه آمدن نتانیاهو در مقابل مقاومت، مجبور به استعفا از سمت خود شد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: آمریکا حماس اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۷۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن این بار در زادگاهش با معترضان جنگ غزه مواجه شد

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا این بار در شهر اسکرانتون، زادگاهش واقع در ایالت پنسیلوانیا به دلیل حمایت از جنگ بی‌امان رژیم صهیونیستی علیه غزه با معترضان مواجه شد.

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور آمریکا مدتهاست به دلیل رویکرد حمایتی از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نه تنها در ایالات متحده بلکه در جهان زیر تیغ انتقادات است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، همزمان با اینکه جو بایدن به همراه کاروانش که او را اسکورت می‌کردند، از مرکز فرهنگی اسکرانتون به سمت ستاد انتخاباتی خود می‌رفت، با فریاد معترضان مواجه شد.

گزارش شده است که معترضان علیه رویکرد حمایتی بایدن از رژیم صهیونیستی علاوه بر آنکه پرچم فلسطین را در دست داشتند، شعار «فلسطین را آزاد کنید» سر می‌دادند و خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا می‌گفتند که «بایدن تو نمی‌توانی پنهان شوی، ما تو را به نسل‌کشی متهم می‌کنیم.»

علاوه بر اسکرانتون، طی روز گذشته شهرهای سراسر آمریکا شاهد تظاهرات هماهنگ حامیان فلسطین و انسداد ترافیک خودرویی توسط این تظاهرکنندگان در نقاط مختلف بود.

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند تظاهرکنندگان حامی فلسطین در شهرهای سراسر این کشور از جمله نیویورک، سان فرانسیسکو، شیکاگو و سیاتل با برپایی تظاهرات مجددا خواستار برقراری آتش بس در غزه شدند.

در صد و نود و چهارمین روز جنگ، رژیم اشغالگر در جریان تلاش‌های خود برای نفوذ به بیت حانون، تجاوزات خود را به شمال نوار غزه تشدید کرد و تعدادی شهید در آنجا برجای گذاشت. هم‌چنین بامداد سه‌شنبه در پی بمباران مسجدی در جبالیا در شمال نوار غزه از سوی هواپیماهای اشغالگر، تعدادی از فلسطینیان شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند.

این اولین بار نیست که حامیان فلسطین دست به اعتراض علیه جو بایدن زده‌اند. گروه‌های مسلمان و عرب‌تبار آمریکایی بارها اعتراضاتی را در راستای اعتراض به حمایت‌ آمریکا از رژیم صهیونیستی و ارسال تسلیحات به این رژیم انجام داده‌اند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • نماینده کنگره خواستار آتش‌بس فوری و دائمی در غزه
  • امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای امنیت وارد نیویورک شد
  • رأی‌گیری جدید برای عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • رای شورای امنیت سازمان ملل تضمینی برای راه حل دو دولتی نیست
  • بایدن این بار در زادگاهش با معترضان جنگ غزه مواجه شد
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ تن رسید
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسید
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • مقام حماس: از خواسته خود کوتاه نمی‌آییم