Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - سرپرست استانداری یزد گفت: با وجود شاخص های صنعتی و مشکلاتی، تلاش و همفکری نمایندگان و تشکل های کارگری استان در حفظ امنیت و آرامش جامعه با توجه به مشکلات پیش رو ،ارزشمند و شایسته تجلیل است.

به گزارش روز چهارشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، محمدعلی طالبی در مراسم گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار ایران که در سالن کنفراس مرکز پزشکی هراتی برگزار شد، این مطلب را بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی فقدان دو تن از خدمتگذاران دلسوز جامعه کارگری مرحوم نوربخش و مرحوم تاج الدین را تسلیت گفت و با آرزوی شادی روح آنها بر الگو قرار دادن چهره های ماندگار و زمینه سازی برای حضور افرادی که ادامه دهنده این مسیر باشند تاکید کرد.
وی افزود: از معدود نظام هایی هستیم که قانون و میثاق مشترکی برای حقوق کار داریم، لازم است هر اقدامی برای زمینه سازی و تقویت اجرای آن با رویکرد حمایت از حقوق جامعه کارگری مورد توجه قرار گیرد.
سرپرست استانداری یزد ادامه داد: در استان با وجود شاخص های صنعتی و مشکلاتی که برای جامعه کارگری وجود دارد اما همواره تلاش نمایندگان کارگران و تشکل های کارگری بر حفظ امنیت و آرامش جامعه تمرکز داشته و مسئولان در این زمینه همکاری شایسته ای نشان داده اند.
طالبی یادآور شد: از آغاز دولت تدبیر و امید سیاست و نگاه ما تقویت و رشد تشکل های کارگری بود و برخی اقدامات نیز در این زمینه محقق شد، باید همگرایی و اعتماد بیشتری برای حرکت جامعه کارگری به سمت ایجاد تشکل ها و شنیده شدن صدای این قشر صورت گیرد.
به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد ، برخی مشکلات کارگران استان پیگیری و سهم عمده ای نیازمند حل و فصل در سطح ملی است که می توان از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس برای سرعت بخشی به این موضوع بهره مند شد.
طالبی با تقدیر از تعامل جامعه کارگری و کمیسیون کارگری شورای تامین استان، دیدگاه های طرح شده از سوی نمایندگان تشکلها در این کمیسیون را راه گشا برای ساماندهی مسائل کارگری استان دانست.
وی گفت: امید است با همبستگی و تلاش همه بخش ها بتوانیم هم چون گذشته بر دشواری ها و مشکلات پیش روی کشور غلبه کنیم.
65درصد جامعه یک میلیون و 138 هزار نفری استان را کارگران تشکیل می دهند و 180 هزار کارگر مستقیم بیمه شده هستند.
225 تشکل کارگری در یزد فعالیت دارد که از این تعداد 103 انجمن صنفی کارگری و کارفرمایی و مابقی شورای اسلامی کار و نمایندگان کارگران است.
1968/ 2047

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تشكل هاي كارگري آرامش جامعه يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۷۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش کارگران برای تولید در کشور «مجاهدانه» است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان همزمان با صبح پنجشنبه به مناسبت هفته کار و کارگر در جمع نمایندگان قشر کارگری به میزبانی دفتر خود بیان کرد: اولین شرط تولید و پیشرفت و توسعه یک جامعه فعالیت کارگران است

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جاری را سال جهش تولید و مشارکت مردم نامگذاری کرده اند، تاکید کرد: همه اقشار مختلف به ویژه قشر کارگران باید برای تحقق شعار سال تلاش کنند.

امام جمعه دامغان قشر کارگری را زحمتکش‌ترین قشر جامعه دانست و گفت: اگر کارگران کار نکنند رونق تولید اتفاق نمی‌افتد و کارگران برای حفظ عزت کشور تلاش می‌کنند.

رستمیان با اشاره به نقش آفرینی کارگران در چرخش چرخ‌های اقتصادی کشورمان، گفت: تلاش کارگران برای تولید کشور «مجاهدانه» است

وی با بیان اینکه طبق اعلام مسئولان ما هفت هزار نفر کارگر مستمری بگیر تأمین اجتماعی در شهرستان داریم که انتظار می‌رود مسئولان به مشکلات آنها رسیدگی کنند، گفت: نداشتن امنیت شغلی، عدم قرارداد کاری به صورت سالیانه، کامل نبودن سنوات کارگران عمده مشکلات قشر کارگری است که باید پیگیری و حل شود

کد خبر 6088392

دیگر خبرها

  • برگزاری ۵۵ برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل
  • تلاش کارگران برای تولید در کشور «مجاهدانه» است
  • حال کارگران خوب است!
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب
  • خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟
  • بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
  • تحقق شعار سال در گروی نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان