Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، رئیس دفتر رئیس‌جمهور «محمود واعظی» در جمع خبرنگاران درخصوص هجمه‌های اخیر به وزیر خارجه کشورمان گفت: کسانی که نوار صحبت ظریف را شنیدند فهمیدند که موضع او درست است این موضع ظریف نیست بلکه دولت است. دولت به دنبال شفافیت و مبارزه با فساد است. بحث ظریف مبارزه با فساد و پولشویی است ما همواره با اینکه مواد مخدر وارد کشور شود، مخالفیم برای اینکه این مواد برای پولش به کشور می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما با قاچاق و اقدامات غیرقانونی اقتصادی مخالفیم چون این کار برای پولش انجام می‌شود.

وی افزود: وزیر خارجه به درستی در این مورد مواضع خود را اعلام کرده باید با این کار مخالفت کنیم . اقای ظریف هیچ نهادی را متهم نکرده با پولشویی در ایران مخالفت کرده می‌گوید اجازه دهید این پولشویی راه خود را باز کند. متاسفم که نسبت به موضع درست ظریف به دلیل خصومت عده‌ای با برخی اقدامات ظریف این طور هجمه کردند نباید با خدمتگزاران اینطور برخورد کنیم اینکه شروع کنند هر حرفی می‌خواهند به خدمتگزاران بگویند قابل قبول نیست.

واعظی درخصوص قاچاق بنزین گفت: از زمانی که مقداری بنزین و گازوئیل در کشورهای اطراف بالا رفت و نرخ ارز افزایش پیدا کرد شاهد هستیم که قاچاق سوخت با گستردگی انجام می‌شود و رقم بالا می‌رود یکی از راه‌هایی که بتوانیم این مساله را کنترل کنیم این است که باید کارت داشته باشیم برای همین تصمیم گرفتیم این کارت به هر روشی که بتوانیم معلوم شود هر خودرویی چقدر استفاده می‌کند، داده شود به ویژه در استان‌های مرزی در این مورد باید دقت بیشتری شود.

او با اشاره به تحریم‌های آمریکا و ادعای مقام‌های این کشور درباره مستثنی شدن غذا و دارو در این تحریم‌ها گفت: دادگاه لاهه درباره مواد غذایی و دارو به عنوان کالاهای بشردوستانه نگاه می‌کند اما می‌بینیم که آمریکایی‌ها در این باره مانع تراشی می‌کنند. تمهیداتی که اتخاذ کردیم باعث شده این مانع‌تراشی‌ها کم‌اثر شود اما برای مشخص شدن عمق خصومت‌ها نگاه این دولت نسبت به آمریکا این است که فکر می‌کنیم سیاست ما باید به گونه‌ای باشد که آمریکا بیشتر در انزوا قرار گیرد و این تلاش را ادامه می‌دهیم.

وی درباره معرفی سخنگوی دولت گفت: بالاخره طبق روال مصوبات دولت را اقای حاجی میرزایی می‌گویند که باید این روند ادامه پیدا کند چه مکتوب و چه در مصاحبه. در این مورد هم خبرنگاران و هم مردم بهتر توجیه می‌شوند و این کار استمرار دارد.

واعظی در مورد حضور خودش به عنوان سخنگوی دولت گفت: در مورد سخنگو من نمی‌توانم این کار را انجام دهم. سخنگو نباید اینطور باشد که هرچیز را جواب بدهد ما هم برای سوال خبرنگار ارزش قائلیم هم مردم که باید اطلاعات دقیق به دستشان برسد برای همین هم سخنگو باید کسی باشد که بتواند برای این کار وقت بگذارد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به اجری قانون منبه بکارگیری بازنشستگان گفت: تا ساعت 24 امشب که قانون اجازه داده است از خدمت این دوستان استفاده کنیم. برای بازنشستگان نهاد ریاست‌جمهوری یا سرپرست می‌گذاریم یا فرد جدیدی را منصوب می‌کنیم.

واعظی با اشاره به اینکه ما برای هیچ کدام از بازنشستگان در ریاست‌جمهوری اجازه برای ادامه کار نگرفته‌ایم، گفت: خود من هم  نه اعاده خدمت شده‌ام و نه بازنشسته هستم.

وی خاطرنشان کرد: آقای حاجی میرزایی بازنشسته نیست، اما تخت‌روانچی اوایل دولت اقای احمدی نژاد به دلیل اینکه نمی‌خواست با آن دولت کار کند زود بازنشسته شد اما آقای ظریف وی را دوباره به کار گرفت و اقای روانچی اعاده به کار شد. قانون در ارتباط با تخت‌روانچی مشکلی ندارد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور همچنین درباره انتصاب کرباسیان در شرکت ملی نفت ایران توسط وزیر نفت بیان کرد: شرکت نفت جای بسیار مهمی است و همواره نظر نظام این بوده است که فرد توانمند در این شرکت کار کند، زیرا در حال حاضر شرایط بسیار سخت و پیچیده بوده و باید نفت را صادر کنیم.  

وزیر نفت برای استفاده از کرباسیان از رهبری اذن گرفته است. کرباسیان در دوره وزارت اقتصاد و گمرک عملکرد بسیار خوبی داشته است و نظر رئیس‌جمهور و دولت و حتی من شنیده‌ام نظر دفتر رهبری این است که اگر کسی برای کشور زحمت بکشد و صادقانه کار کند باید حکومت و دولت قدردان وی باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بنزین دولت رییس جمهور رییس جمهوری وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۷۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو | تصمیم روسیه برای حمله به اروپا پس از اوکراین ؛ بی معنی و مرخرف است

به گزارش همشهری آنلاین، شبکه خبری «آر تی عربی» و بخش عربی خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه بامداد امروز (پنج شنبه) در پایگاه های اینترنتی خود نوشتند که «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری این کشور در گفت و گو با شماری از خلبانان نظامی در جریان سفر کاری خود به شهر «تورژوک» در استان «توِر» در غرب کشورش، تاکید کرد که به دنبال جنگ با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیستند و چنین ادعایی نیز مزخرفی بیش نیست.

رئیس جمهوری روسیه ضمن تاکید بر این که تفاوت در هزینه های نظامی کشورش و سازمان ناتو بسیار زیاد است، اظهار داشت: در سال ۲۰۲۲ آمریکا ۸۱۱ میلیارد دلار و روسیه ۷۲ میلیارد دلار را (برای اهداف نظامی) هزینه کردند. آیا ما با این نرخ یا چیزی شبیه آن با ناتو خواهیم جنگید؟ این غیر منطقی بوده و تنها یک مزخرف است.

پوتین در این باره افزود: آنها به طور مستقیم به سمت مرزهای ما حرکت کردند. آیا ما به سمت آن کشورهایی که بخشی از پیمان ناتو بودند، حرکت کردیم؟ ما حرکت نکردیم و به کسی دست نزدیم بلکه آنها بودند که به سمت ما حرکت کردند. آیا از اقیانوس به سمت مرزهای آمریکا حرکت کردیم؟ نه برعکس، آنها بودند که به ما نزدیک شدند. چه کاری را انجام دهیم؟ ما در چارچوب عملیات نظامی ویژه تنها از ملت خود در سرزمین های تاریخی مان محافظت می کنیم.

رئیس جمهوری روسیه همچنین عنوان کرد که اگر منافع امنیتی کشورش پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی مورد توجه قرار می گرفت، جنگ کنونی با اوکراین که ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی (پنجم اسفند ۱۴۰۰) تحت عنوان عملیات نظامی ویژه آغاز شده و همچنان ادامه دارد، روی نمی داد.

پوتین در این باره توضیح داد: اگر پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، روابط امنیتی جدیدی در اروپا ایجاد می شد همان گونه که روسیه پیشنهاد کرد، چیزی شبیه آن چه امروزه مشاهده می کنیم روی نمی داد. ما به زبان ساده، منافع خود در زمینه امنیت را در نظر می گیریم و این همان چیزی که هر ساله و طی چند دهه به طور اساسی درباره آن صحبت می کردیم با این حال، آنها این مسئله را به طور کامل نادیده می گیرند.

رئیس جمهور روسیه در رابطه با احتمال این که کشورهای غربی جنگنده های «اف-۱۶» را در اختیار اوکراین قرار دهند نیز تاکید کرد: گر آنها هواپیماهای اف-۱۶ را (به اوکراین) تحویل دهند، بر این باورم که این مسئله وضعیت در میدان نبرد را تغییر نخواهد داد.

پوتین ضمن تاکید بر این که جنگنده های مذکور در صورت پرواز از خاک کشور دیگری نیز، به یک هدف مشروع برای روسیه تبدیل خواهند شد، خاطر نشان ساخت که کشورش جنگنده های اف-۱۶ را نیز همانند سایر تجهیزات غربی که تحویل اوکراین داده شده، نابود خواهد کرد.

رئیس جمهوری روسیه همچنین اظهارات مدعی تصمیم کشورش برای حمله به اروپا پس از اوکراین را بی معنی و مرخرف توصیف کرده و در این باره گفت: آن چه گفته می شود که ما پس از اوکراین به اروپا حمله خواهیم کرد، کاملا مزخرف و ارعاب ساکنان این کشورها است تنها برای این که از آنها پول گرفته به ویژه در شرایطی که اقتصاد در حال انقباض است. مسئله روشن است و همه این را درک می کنند، استانداردهای زندگی رو به کاهش بوده و این روشن است.

پوتین با اشاره به این که کشورهای وابسته به آمریکا از روسیه بزرگ و قدرتمند می ترسند، افزود: ترس از احتمال حمله به برخی کشورهای دیگر همانند لهستان، کشورهای بالتیک و جمهوری چک وجود دارد. این مسئله، مزخرف محض است و راه دیگری برای فریب دادن ساکنان این کشورها و گرفتن هزینه های اضافی از مردم تا آنها را وادار به تحمل این مسئله کنند.

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود نیز ضمن تاکید بر این که کشوری چند قومیتی و چند مذهبی هستند و باید با همه محترمانه رفتار شود، عنوان کرد: ما نباید هرگز فراموش کنیم که یک کشور چند قومیتی و چند مذهبی هستیم. ما باید همواره با احترام رفتار کنیم.

پوتین در این باره همچنین خاطر نشان ساخت: این همان کاری است که ما با برادران خود از ادیان دیگر یعنی مسلمانان، یهودیان و همه انجام می دهیم. نمایندگان همه مذاهب و همه ملت های روسیه امروزه بهترین خود را در میدان نبرد نشان می دهند.

کد خبر 840988 منبع: شفقنا برچسب‌ها خبر ویژه روسیه - ولادیمیر پوتین روسیه - اوکراین

دیگر خبرها

  • پاکستان: موضع روشنی در قبال طرح انتقال گاز از ایران داریم
  • حسن روحانی: تمام وزرای دولت را با رهبری چک کردم
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو | تصمیم روسیه برای حمله به اروپا پس از اوکراین ؛ بی معنی و مرخرف است
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • حسن روحانی : جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود
  • رئیسی: امروز حقانیت مسئله فلسطین و موضع مدافعان آن برای مردم دنیا اثبات شده است
  • روحانی: رهبری موافق وزارت ظریف بودند /جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود /سردار سلیمانی درخواست کرد وزیر دفاع سپاهی باشد
  • مسی: تا زمانی که بتوانم مفید باشم، به فوتبال ادامه می‌دهم؛ تمام رویاهایم را محقق کرده‌ام
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: استاد اخراجی نداشتیم