Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-06@11:22:09 GMT

پروژه 6 میلیارد دلاری چین برای احیای جاده ابریشم

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۷۳۳۴

پروژه 6 میلیارد دلاری چین برای احیای جاده ابریشم

پول‌نیوز - فرودگاه یورومکی (Urumqi) در منطقه خودمختار شین ژیانگ واقع در غرب کشور چین یکی از قطب‌های کلیدی و اصلی توسعه جاده ابریشم موسوم به طرح کمربند جاده‌ای محسوب می‌شود که حالا قرار است دولت چین با اختصاص ۴۲.۱۱ میلیارد یوآن معادل ۶.۰۶ میلیارد دلار به توسعه و تکامل مراحل آن بپردازد.

همانطور که پیشتر نیز چین اعلام کرده بود، این فرودگاه در کنار سایر طرح‌های دیگر دولت این کشور باید به منظور اجرای پروژه جاده ابریشم تبدیل به بزرگترین هاب بین‌المللی واقع در منطقه شرق آسیا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کمیسیون اطلاحات و توسعه ملی چین به تازگی در خصوص این پروژه خاطرنشان کرده است که فرودگاه یورومکی در چین که تا سال ۲۰۳۰ میلادی به صورت کامل تکمیل خواهد شد، ظرفیت جابجایی و رفت و آمد بالغ بر ۶۳ میلیون نفر مسافر در سال و حمل بیش از ۷۵۰ هزار تن را خواهد داشت.

ظرفیت جابجایی و پرواز مسافران از این فرودگاه در مقایسه با عدد کنونی آن ۱۵ میلیون نفر افزایش خواهد یافت و پیش‌بینی می‌شود که از سال ۲۰۳۰ به بعد نیز هرساله به ظرفیت آن اضافه شود.

بر اساس گزارش وب سایت شای چین گلوبال، طرح توسعه کمبربند جاده‌ای موسوم به جاده ابریشم که چین را به کشورهای آسیای مرکزی و سایر نقاط جهان متصل می‌کند و موجب می‌شود که محموله‌های کالایی با سرعت بیشتری به بازار کشورهای دیگر منتقل شود که این امر بدون شک تاثیر بسزایی بر روی اقتصاد چین و جهان خواهد گذاشت.

به گفته رویترز، شین ژیانگ در سال گذشته میلادی میزبان بالغ بر ۱۰۰ میلیون توریست و گردشگر داخلی و خارجی بوده است که در مقایسه با سال قبل از آن حدود ۷۵ درصد رشد و افزایش داشته است.

یکی از اصلی‌ترین عملیاتی که در توسعه فرودگاه یورومکی واقع در این شهر قرار است به انجام برسد، توسعه دو باند از این فرودگاه است تا بتواند از هواپیماهای غول‌پیکر مورد استفاده ایرلاین‌های بزرگ جهان همچون ایرباس A۳۸۰ که برای پروازهای طولانی و بین المللی کاربرد دارد، نیز میزبانی کند.

در صورتی که باندهای این فرودگاه توسعه یابد، به طور قطع می توان فرودگاه یورومکی را مقدمه محوری و بزرگی برای توسعه کمربند جاده‌ای به شمار خواهد رفت.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: جاده ابریشم چین پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۷۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»

ایسنا/سمنان همزمان با روز کار و کارگر جشن بزرگ خانواده کارگری شهرداری سمنان با عنوان «سپاس کارگر» با حضور استاندار و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و ۶۰۰ نفر از کارگران شهرداری سمنان برگزار شد.

در این مراسم، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان شامگاه ۱۶ اردیبهشت در این آیین با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر شهرداری سمنان گفت: خوشبختانه تغییر و تحول در عرصه‌های مختلف شهری و تعامل شهرداری با سایر دستگاه‌ها قابل لمس و مشاهده است.

وی به سفر دولتمردان به سمنان پرداخت و افزود: خوشبختانه مردم متدین استان سمنان با استقبال بی‌نظیر خود از رئیس جمهور باعث ثبت برگ زرین دیگری در این استان شده‌اند.

هاشمی خاطرنشان کرد: آزادسازی کاروانسرا، انتخاب شهر سمنان به عنوان پایتخت کتاب کشور و راه ابریشم، افتتاح پل غیر هم سطح شهرک صنعتی و شهید دانشگر، واگذاری اراضی طرح جوانی جمعیت پیشگام بخشی از مهمترین اقدامات انجام شده طی این ۳ سال اخیر در سمنان بوده است.

استاندار سمنان تصریح کرد: در سطح استان سمنان با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و وحدت نیروهای امنیتی شاهد امنیت پایدار هستیم. خراسانیان رییس شورای شهر سمنان نیز در این جشن گفت: کارگران در مجموعه شهرداری، علاوه بر کسب روزی حلال، اهداف مقدسی در راستای خدمات دهی به عموم شهروندان دارند.

وی با اشاره به گرامیداشت مقان کارگر در سراسر جهان افزود: تفاوت نگاه دنیا با ما این است که نگاه دنیا به کارگر، نگاهی ابزاری است. رییس شورای شهر سمنان خاطرنشان کرد: همه اعضای شورای شهر قدردان زحمات کارگران خدوم شهرداری هستند و تلاش می‌شود تا با پیگیری مسائل و مشکلات این عزیزان، پاسخگوی بخشی از مطالبات بحق آنان باشیم.

دکتر حسین موسوی شهردار سمنان و رییس مرکز بین‌المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان نیز در این آیین با تاکید بر نقش بی‌بدیل کارگران شهرداری در رشد و توسعه شهر، اظهار کرد: یقینا اگر تلاش و همدلی و همراهی کارگران شهری با مدیریت شهری نبود، امروز شاهد اتمام پروژه‌های نیمه کاره و تغییر در ساختار و سیمای شهر نبودیم.

وی با تقدیر از زحمات خانواده کارگران شهرداری، افزود: تمامی تلاش ما در شهرداری و اولویت ما همواره بر انجام پرداختی های به‌موقع و ایجاد رفاه برای کارگران بوده است و خانواده کارگران اطمینان خاطر داشته باشند که رفع مشکلات و تامین رفاه و آرامش آنان دغدغه همیشگی مدیریت شهری و در اولویت است.

رییس مرکز بین المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان با اشاره به عضویت سمنان در مرکز بین المللی راه ابریشم خاطرنشان کرد: قطعا یکی از ارکان موثر و تاثیرگذار در موضوع راه ابریشم، تکیه بر توان کارگران عزیز و خدوم است که انشالله از این ظرفیت استفاده خواهد شد.

به گزارش ایسنا در این آیین، از کارگران نمونه شهرداری سمنان تجلیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • آیا ساخت شهر فرودگاهی در ایران توجیه پذیر است؟
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • گردشگری ایران در مسیر جاده ابریشم
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله