Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اجرای طرح کشت کلزا در اراضی شالیزاری و دیمی رودبار گفت‌:‌ این طرح در سایر شهرستان‌های استان به صورت آزمونه انجام می‌شود.

ابراهیم اکبرزاده روز چهارشنبه به ایرنا گفت:‌ جهاد کشاورزی گیلان در راستای استفاده بهینه از اراضی کشاورزی به ویژه شالیزارها طرح ترویج کشت دوم را در دستور کار دارد و بر همین اساس امسال کشت کلزا را به صورت وسیع در شهرستان رودبار دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی گیلان از کشت کلزا در اراضی دیم‌کاری و شالیزاری رودبار خبر داد و عنوان کرد:‌ کشت گیاه کلزا در رودبار امسال در تناوب با کشت گندم و همچنین بعد از برداشت برنج در اراضی دیمی و غیردیمی این شهرستان به صورت گسترده اجرایی می‌شود.
اکبرزاده با تأکید بر اینکه کشت گسترده گیاه کلزا فقط در شهرستان رودبار انجام می‌شود تصریح کرد: برای اینکه طرح‌هایی نظیر کشت کلزا یا سایر رقم‌ها در دیگر شهرستان‌های گیلان اجرایی شود به ارقام جدیدتر،‌ تکنولوژی‌های نوین و راهکارهای ویژه نیازمند هستیم.
وی به اهمیت کاشت دانه‌های روغنی و تأثیر آن در اقتصاد کشورمان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بخش عظیمی از نیازها در این عرصه حساس وابسته به خارج از کشور است به همین علت وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه این بخش برنامه‌های ویژه‌ای دارد.
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی گیلان استفاده از اهرم‌ها و بسترهای لازم در جهت افزایش تولید دانه‌های روغنی را متذکر شد و گفت:‌ باید با یک بسیج همگانی کشت انواع ارقام در گروه‌های مختلف نظیر کلزا، ‌آفتابگردان، بادام زمینی، کنجد و سایر گونه‌های دیگر در دستور کار قرار گیرد.
اکبرزاده با تأکید بر اینکه افزایش کاشت دانه‌های روغنی و استفاده از ظرفیت کاشت دوم از اهداف اصلی جهاد کشاورزی گیلان است، افزود: جهاد کشاورزی گیلان قصد دارد کشت دانه‌های روغنی را نه‌تنها در اراضی مختص این گونه‌ها بلکه به عنوان کشت دوم در سایر شهرستان‌های استان نهادینه کند.
وی بهره‌برداری بهینه‌تر از اراضی شالیکاری گیلان را مورد تأکید قرار داد و گفت: جهاد کشاورزی گیلان در بحث بهره‌برداری از اراضی شالیزاری مدتهاست طرح‌هایی نظیر پرورش راتون،‌ تولید انواع حبوبات،‌ صیفی‌جات و ارقامی از این دست را در اولویت برنامه‌های اجرایی خود قرار داده است.
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی گیلان حرکت در مسیر خودکفایی و اقتصاد مقاومتی را استراتژی اصلی این دستگاه اعلام و بیان کرد:‌ گیلان ظرفیت‌های بسیار زیادی در عرصه تولید محصولات کشاورزی دارد بنابراین باید با اتخاذ راهکارهای جدید به نحو احسنت از این پتانسیل استفاده شود.
شهرستان رودبار در 67 کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است.
کلزا از جمله محصولات راهبردی بخش کشاورزی به شمار می رود که حمایت از کشت آن به جای سایر محصولات پرآب بر، در دولت تدبیر و امید مورد توجه جدی قرار گرفته است.
7296/2007/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي كشت كلزا گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۷۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ۸۰ درصدی نشاء مکانیزه در بهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، غلامرضا قنبری با اشاره به نخستین نشا مکانیزه برنج در اراضی شالیزاری شهرستان بهشهر، گفت: اولین نشا مکانیزه برنج رقم طارم هاشمی در اراضی شالیزاری روستای حسین آباد این شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۸۰ درصد نشا شالیزار‌های این شهرستان بصورت مکانیزه انجام شود.

وی با اشاره به خشکسالی احتمالی در سال زراعی جاری به اجرای بیمه برنج و مصرف بهینه آب توسط بهره برداران و تولید کنندگان تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • پیش‌بینی ۸۰ درصدی نشاء مکانیزه در بهشهر
  • نخستین نشاء مکانیزه برنج در بهشهر
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه