Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش نشست هم اندیشی معتمدان و ریش سفیدان عشایر، ایلات و طوایف با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در لردگان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام سید مهدی تاج زاد امام جمعه لردگان در جمع معتمدین دهستان ریگ از توابع شهرستان لردگان گفت: متاسفانه یکی از رسومات غلط در این شهرستان تجسس در کار مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تاج زاد ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: طبق آیات قرآنی تجسس در کار دیگران حرام است و کسی نمی‌تواند به بهانه‌های مختلف در کار دیگران تجسس کند.
 
پرهیز از اسراف در مراسم عروسی و ختم
 
امام جمعه لردگان در ادامه سخنان خود به هزینه های سنگین در آیین های ترحیم خواستار حذف اطعام در آیین های ترحیم شد و گفت: صاحبان عزا، هزینه اطعام متوفی را صرف امور خیریه و مستمندان و رفع حاجت نیازمندان و درماندگان و کارهای خیر کنند.
 

فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به فراموشی سپرده شده است

در ادمه این همایش حجت الاسلام کریم پور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه لردگان گفت: متاسفانه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به فراموشی سپرده شد.

وی به مصرف مواد مخدر، اسراف در مراسمات جشن و عزا و گرفتن مهریه های سنگین و نزاع های دسته جمعی اشاره کرد و گفت: بزرگان و معتمدان روستاها و عشایر می توانند با عمل کردن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و نهادینه کردن این فریضه الهی در کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثری ایفا کنند. 

کریم پور در ادامه افزود: مداحان و سخنرانان توجه داشته باشند که شعر و مضمون مداحی‌ و سخنرانی آنها باید در دل و جان مخاطبان معرفت‌افزایی ایجاد کند.
 
در ادامه مراسم رمضان شریفی یکی از معتمدین دهستان ریگ به بیان مشکلات موجود پراختند و مهمترین مشکل  دهستان ریگ را آب کشاورزی دانست  و از اهالی و معتمدین این دهستان خواست تا با همفکری و همکاری همدیگر و با تعامل با ادارات شهرستانی و استانی این مشکل برطرف نمایند.

انتهای پیام/  

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۷۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   حجت‌الاسلام حسن اسماعیلی در سفر به شهرستان نقده و شهر محمدیار و در دیدار با مسئولین این منطقه بر ضرورت برنامه‌ریزی جهت افزایش حضور مردم در فریضه الهی نماز جمعه تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت نماز جمعه به عنوان سنگر اسلام و انقلاب، افزود: حضور در نماز جمعه علاوه بر واجب شرعی، فرصتی برای وحدت و همدلی مسلمانان و همچنین تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نماز جمعه باید به عنوان یک فریضه واجب و ضروری در بین مردم نهادینه شود، گفت: مسئولین و متولیان امر باید با برنامه‌ریزی‌های مدون و ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نماز جمعه تلاش کنند.

اسماعیلی همچنین از زحمات و تلاش‌های برگزارکنندگان نماز جمعه محمدیار قدردانی کرد و از آن‌ها خواست با توجه به گسترش شهر و ازدیاد جمعیت، از هم اکنون برای جانمایی و احداث مکانی مناسب برای برگزاری نماز جمعه در آینده برنامه‌ریزی کنند.

دیگر خبرها

  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • طرح طرد اتباع غیر مجاز در شهرستان ملارد
  • آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • چمران از آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران خبر داد
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه