Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- علی طلوعی گفت: هم اکنون بیشترین و پربازدیدترین محتوا‌های منتشر شده در فضای مجازی درباره تولیدات رسانه ملی است و استفاده از ظرفیت این فضا برای هم‌پوشانی از تولیدات صداوسیما در دستور کار رسانه ملی قرار دارد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان ؛علی طلوعی ،رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان صداوسیما افزود: بخش عمده‌ای از مخاطبان رسانه ملی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نیز فعالند و از حدود 80 درصد مخاطبان تلویزیون 60 درصد همزمان مخاطب فضای مجازی هم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکارسازمان صدا وسیما تصریح کرد: بر اساس نظرسنجی صورت گرفته 20 درصدی که بعنوان استفاده کنندگان از فضای مجازی اعلام می‌شود کسانی هستند که صرفا از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.
وی تصریح کرد: در عصر رسانه‌های همگرا یک کاربر می‌تواند از طریق فضای مجازی تلویزیون مشاهده کند یا اخبارش را از خبرگزاری‌ها و شبکه‌های مجازی دریافت کند و به نوعی شاهد همپوشانی بسیاری در این عرصه هستیم.

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صداوسیما خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۷۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مخاطبان رسانه ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای محسن شاکری نژاد رئیس مرکز تحقیقات صدا و سیما با حضور در استدیوی شبکه خبر در خصوص چگونگی نظر سنجی‌ها گفت: ما در مرکز تحقیقات صدا و سیما بر اساس ماموریت سازمانی تعریف شده به صورت معمول در طول سال هر دو هفته یک بار میزان مخاطب سریال‌هایی که روی آنتن است، می‌سنجیم، و تقریبا هر ماه برنامه‌های شاخصی که از تک تک شبکه‌ها در حال پخش است میزان مخاطب را می‌سنجیم و به صورت فصلی نظر سنجی‌هایی تحت عنوان پیامگیران، کلیت میزان مخاطب رسانه ملی و شبکه‌های مختلف را می‌سنجیم.
وی افزود: به دو شکل نظر سنجی انجام می‌شود؛ نظر سنجی به صورت تلفنی که براساس استاندارد‌های جهانی با یک نمونه آماری تقریبا هزار نفره به صورت تصادفی از سراسر کشور با تماس با شماره‌های ثابت و موبایل­ تماس می‌گیریم، به صورت میدانی هم که به شکل درب منازل است؛ پرسشگران ما در تهران و مراکز استان بر اساس بلوک بندی‌هایی که وجود دارد بر اساس علوم آماری مراجعه می‌کنند به درب منازل شهروندان و میزان مخاطب برنامه‌های صدا و سیما را می‌سنجیم.
وی ادامه داد: البته وقتی که می‌گوییم ۷۰ درصد مخاطبان بیننده تولیدات رسانه ملی هستند به این معنا نیست که همه آنها بیننده تلویزیون هستند چرا که مخاطبان برخی این برنامه‌ها را از طریق تلویزیون برخی از طریق تلوبیون و برخی از طریق پلتفورم‌ها و برخی از طریق فضای مجازی بیننده برنامه‌های رسانه ملی هستند.
شاکری نژاد در خصوص نتایج این نظرسنجی‌ها هم گفت: ما کلیت مخاطبی که در نوروز و رمضان داشتیم در مدت مشابه سال قبل ما با یک افزایش ۸ درصدی نسبت به سال قبل در میزان مخاطبان رسانه ملی مواجه هستیم، پربیننده‌ترین سریال ما در ایام نوروز و رمضان که پخش آن ادامه دارد سریال «نون خ ۵» با ۴۱ و نیم درصد میزان مخاطب است. (نظرسنجی‌های ما هر دو هفته یک بار انجام می‌شود و به همین دلیل آمار متغیر است و ملاک آخرین نظر سنجی است)
رئیس مرکز تحقیقات صدا و سیما افزود:پر مخاطب‌ترین سریال نوروزی و ماه رمضانی رسانه ملی سریال «نون خ» در اولین نظر سنجی ۴۱/۵ درصد مخاطب داشت در حالی «نون خ ۴» که سال گذشته پخش شد در اولین نظر سنجی ۳۱ و چهار دهم درصد مخاطب داشته و در نظر سنجی پایانی (بعد از سه نظر سنجی) «نون خ ۴» به ۴۰/۹ درصد رسید، در حالی که «نون خ ۵» در اولین نظر سنجی ۴۱/۵ درصد مخاطب دارد، سریال «زیرخاکی ۴» ۲۴/۹ درصد مخاطب داشته، بعد از آن سریال «هفت سر اژدها» که در سومین نظر سنجی ۲۲/۵ درصد و بعد سریال «رستگاری» که در سومین نظر سنجی ۱۵/۵ درصد مخاطب داشته است.
وی در پایان گفت: ما در تمام ویژه برنامه‌های رمضانی نسبت به سال قبل افزایش مخاطب داشتیم به جز در ویژه برنامه‌های شب قدر، البته که ما از این موضوع استقبال می‌کنیم به این دلیل که خیلی از مردم به دلیل این که لیالی قدر در ایام تعطیلات نوروز واقع شده بود و فرصت کافی برای حضور در محافل و مساجد و هیات‌هایی که مراسم شب قدر برگزار می‌شد، داشتند استقبال از این مراسم در تلویزیون کمتر بود که البته طبیعی و مطلوب هم هست؛ دو سال قبل که کرونا بود و مردم نمی‌توانستند در مراسم و در مساجد حضور داشته باشند به همین دلیل با برنامه‌های شب قدر تلویزیون مراسم احیا را برگزار کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش مخاطبان رسانه ملی
  • آمار مخاطبان در نوروز و رمضان ۸ درصد افزایش داشته است
  • افزایش مخاطبان ویژه برنامه‌های رمضانی رسانه ملی
  • «سر سفره خدا» در طول سال تولید و پخش می‌شود/ افتتاح باغ رسانه کودک و نوجوان در ۱۴۰۳
  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی
  • فضای‌ مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ ملی
  • فضای‌مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ملی
  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی + فیلم
  • پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون در ماه رمضان و نوروز
  • اعلام پربیننده ترین برنامه‌های تلویزیون در ماه رمضان و نوروز